Bondi 30-10/08-11 - Reisverslag uit Bondi, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Bondi 30-10/08-11 - Reisverslag uit Bondi, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Bondi 30-10/08-11

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 November 2012 | Australië, Bondi

30-10 Aangekomen mijn spullen in mijn kamer gegooid en meteen mijn bikini aangedaan. Het is heerlijk weer en nog vroeg, dus kan ik nog een paar uurtjes op het strand liggen. Voor vanavond heb ik afgesproken met een van mijn medereisgenoten van mijn Castaway-tour, waar ik mijn verjaardag heb gevierd. Tussendoor heb ik nog even een paar boodschapjes gedaan, maar niet te veel want hier hebben ze geen grote (goedkope) supermarkt. Om half 6 hadden we afgesproken en hebben we gezellig een paar biertjes gedronken en wat bijgepraat. We hebben het niet te laat gemaakt, want vanaf Bondi is het nog ongeveer een uur met de bus naar Sydney.

31-10 Vandaag heb ik eindelijk weer een keertje uitgeslapen. De week met pap en mam hadden we iedere ochtend op tijd afgesproken en moest ik dus ook op tijd opstaan. Vandaag dus niet. Allereerst ben ik vandaag lekker met een boekje op het strand gaan liggen. Toen het me te warm werd (sorry allemaal), ben ik een stukje gaan wandelen. Het is nu namelijk ‘Sculpture by the Sea’ waar er aan een wandelroute langs de kust allemaal verschillende sculpturen staan. Sommige mooi, sommige niet zo mooi. Pff, het was wel erg warm om hier helemaal te lopen. Teruggegaan en mezelf getrakteerd op een ijskoude cola van de McDonalds, kan ik meteen even gebruik maken van het internet. Hierna weer terug gegaan naar het hostel om een ander boek op te halen, heb dat van vanochtend namelijk al uit. Ben nu lekker op de boulevard gaan zitten lezen en kan vanaf hier meteen mensen kijken op het strand. Erg leuk want je ziet hier zoveel verschillende mensen. ’s Avonds niet al te veel gedaan, beetje tv gekeken in het hostel en niet te laat naar bed.

01-11 Drie keer raden wat ik vandaag heb gedaan. Ik ben naar het strand gegaan. Na een tijd had ik er wel een beetje genoeg van, want het is vandaag erg benauwd. Toen maar wat winkels in- en uitgelopen en een broodje gekocht. Dit maar in het hostel opgegeten, want buiten zitten ontzettend veel enge meeuwen die het liefst mijn broodje op zouden eten. Hierna nog maar even teruggegaan naar het strand, maar na een tijdje keek de lucht zo grauw alsof het zou gaan regenen. Dus maar terug naar het hostel gegaan, even gedoucht en mijn blog bijgewerkt. Vanavond ga ik naar Sydney zelf om te gaan uit eten met Reema en Harshit, mijn oud-huisgenoten uit Perth. Heb er ontzettend veel zin in.
Vanavond was erg gezellig. Eerst hebben we lekker een biertje gedronken in de German Bier Bar, een Fransiskaner met mangosmaak, echt een goede combo. Hierna zijn we naar Pancakes on the Rocks gegaan. Een pannenkoekenrestaurant wat 24 uur per dag open is. Hier een hartige pannenkoek, zoete pannenkoek en een lekkere pizza met z’n drieën gedeeld. Lekker bijgepraat en ons verwonderd over het feit dat het alweer drie jaar geleden is dat we samen in Perth woonden, de tijd is voorbij gevlogen. Omdat we allemaal nog een aardig eindje met de bus of trein moesten, hebben we rond half 10 afscheid van elkaar genomen, maar waarschijnlijk zien we elkaar zondag weer.

02-11 Het weer zou vandaag niet al te best worden. Uiteindelijk valt het redelijk mee. De zon schijnt wel, maar het waait erg koud, dus ben ik vandaag naar Bondi Junction gegaan, het winkelgebied hier in de buurt. Veel winkels in- en uitgelopen maar niks gekocht. Heb eigenlijk ook niks nodig. Het enige wat ik uiteindelijk gekocht heb zijn wat boodschappen, omdat de supermarkten hier een stuk goedkoper zijn dan die in Bondi zelf. Verder ben ik vandaag alvast wat plannen aan het maken voor mijn reis naar Fiji, ik vlieg hier over minder dan 3 weken (20 november) naar toe en wil graag een beetje voorbereid zijn.

03-11 Vandaag was het weer helemaal niks, dus heb ik overdag niet al te veel gedaan en een filmpje gekeken op mijn laptop. ’s Avonds zat ik met een kamergenoot wat te drinken in de keuken, waar iedereen zat, en nadat we wat grappige drankspelletjes hadden gedaan, besloten we met een groep uit te gaan. Met z’n allen een paar taxi’s aangehouden en naar een of andere bar/club gegaan hier in de buurt. Het was een erg gezellige avond en het is dan ook nogal laat geworden. Geen idee hoe laat ik terug in het hostel was.

04-11 Vandaag was ik nogal brak, dus heb ik niet veel gedaan. Eerst uitgeslapen, later wat op het strand gehangen, maar het was nogal winderig, dus heel lang heb ik het niet volgehouden. Toen maar wat rondgehangen in het hostel en in mijn Rough Guide van Hawaï begonnen met lezen. Over zo’n 6 weken zal ik daar samen met Michelle de boel onveilig gaan maken, dus een beetje research is nooit verkeerd.

05-11 Gelukkig, vandaag is het weer lekker weer. Nadat ik een vlucht naar Melbourne heb geboekt voor donderdag, een hostel heb geboekt voor 5 nachten daar ben ik naar het strand gegaan. Gewapend met mijn Rough Guide van Hawaï en mijn IPod heb ik me hier enkele uren vermaakt. Omdat ik mijn lekker warme vest ergens in China ben verloren (geloof dat ik deze nooit terug heb gekregen van de was in Beijing), had ik geen warme trui meer. Ook heb ik geen jas, want deze heb ik vanaf Darwin naar huis gestuurd. Helaas is het weer in Melbourne vaak niet zo goed. Ze zeggen wel dat je hier alle vier de seizoenen in één dag kunt beleven, dus heb ik vandaag een leuke ‘Bondi Beach’-trui gekocht. Lekker warm en meteen ook een leuke souvenir voor als ik weer thuis ben. ’s Avonds nog even contact gehad met Michelle om een deel van onze reis in Hawaï te plannen. We hebben nu een hostel voor de eerste paar dagen, een vlucht van en naar Big Island, een hostel voor oud & nieuw en een vlucht van en naar Maui. In grote lijnen is ons verblijf op Hawaï dus gepland. Heb er zo veel zin in, maar eerst ga ik nog op avontuur in Fiji (en Melbourne).

06-11 Omdat ik al zo vaak op het strand gelegen heb deze week, ben ik vandaag naar Bondi Junction gelopen om hier wat kaarten te kopen om naar huis te sturen. Samen met een van mijn kamergenoten hier naar toe gegaan en lekker een stukje gelopen. Nadat de kaarten gekocht waren en we weer terug bij ons hostel waren, besloten we toch maar naar het strand te gaan. Lekker in de zon gelegen tot we vonden dat we genoeg onder het zand zaten. Dit blijft namelijk ontzettend aan je plakken als je jezelf met zonnebrand/olie hebt ingesmeerd. Nog even gevoeld of het water in de zee wat warmer was, maar dit was nog steeds ijskoud, dus verder dan mijn knieën ben ik er niet ingegaan. Brr, het is echt té koud om in te zwemmen. Omdat het vandaag dinsdag is, zijn de pizza’s bij Domino’s erg goedkoop. Hier vanavond dan ook gegeten. Terug bij het hostel was het tijd om in te pakken, want we moeten morgen allemaal van kamer veranderen omdat ze hier nieuwe vloerbedekking gaan leggen. Meteen ook al mijn kaarten geschreven, maar het was toch af en toe lastig om te bedenken wat ik hierop moest schrijven. Uiteindelijk zijn ze allemaal weer vol geschreven en zal ik ze morgen (als ik het niet vergeet) op de post doen.

07-11 Ik ben het niet vergeten en heb mijn kaarten vandaag dus op de post gedaan. Heb nog niet naar iedereen een kaart gestuurd, dus zal er ook nog een paar vanuit Melbourne sturen. Verder vandaag nog wat over het strand gelopen en gekeken naar een groep kinderen die surfles kreeg. Geloof dat het onderdeel van school is, dus in plaats van gymlessen, surflessen. Had mij ook wel leuk geleken toen ik klein was, dan had ik het nu tenminste gekund. ’s Avonds had ik nog een keer met Reema en Harshit afgesproken. We hebben gezellig samen een drankje gedronken en hierna ben ik nog even in Chinatown wat gaan eten, echt heerlijk die noodles. Op tijd mijn bed in, want ik was best moe vandaag.

08-11 Vandaag vlieg ik naar Melbourne. Ik word om 10 uur opgehaald door de shuttlebus, dus heb mijn wekker vroeg gezet. Het is maar anderhalf uur vliegen. Wat ik in Melbourne allemaal ga doen, dat weet ik nog niet en zie ik wel als ik daar ben.

Foto’s Bondi: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Bondi301012Tot081112?authkey=Gv1sRgCIbDia614uTrrwE#

  • 10 November 2012 - 08:59

    Tonny:

    Ha Esther,
    Ik zag dat de bril van Piet toch is aangespoeld!! :)
    Alleen zit de zonnebril er niet meer op...jammer!
    Groetjes


  • 10 November 2012 - 10:41

    Suzanne:

    Schat! Wat klinkt het weer allemaal fantastisch!! Echt, als ik die verhalen lees en foto`s zie, dan zou ik zo naar je toe willen vliegen!!
    Ik ga je nu even terug mailen!!
    Liefs Suusxxxx

    p.s. Mis je!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 66778

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: