Melbourne 08-11/15-11 - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Melbourne 08-11/15-11 - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Melbourne 08-11/15-11

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 November 2012 | Australië, Saint Kilda

08-11 Eenmaal aangekomen in Melbourne werd ik gratis met de shuttlebus naar mijn hostel gebracht. Dit omdat ik meer dan drie nachten had geboekt, scheelde me weer $17. Na een rit van ongeveer een uur was ik bij mijn hostel waar ik meteen kon inchecken. ’s Avonds had ik afgesproken wat te gaan drinken met Rens die ik nog van de NHTV ken. Hij is toevallig ook in Melbourne, dus leek het ons leuk om samen uit te gaan. Onze oude studententijd herleven. Met de metro ben ik richting centrum gegaan, zelf verblijf ik in St. Kilda een flink eind uit het centrum maar dicht bij het strand. Eerst in zijn hostel wat gedronken, ze hadden er gratis goon, waarna we naar een of andere bar gingen waar tot 12 uur de biertjes maar $2 waren. Gelukkig waren alle drankjes zo goedkoop, want midden in de nacht moest ik nog terug naar mijn hostel met een taxi.

09-11 Lekker uitgeslapen vanochtend, wat ik wel kon gebruiken na een nacht uitgaan. Deze dag niet zo veel gedaan, een beetje door St. Kilda rondgelopen en wat boodschappen gedaan. Dichtbij het hostel ligt een Aldi, wat weer wat in de kosten scheelt. Australië is en blijft erg duur, dus alle koopjes zijn dan ook van harte welkom. Over Melbourne wordt veel gezegd dat hier iedere dag alle vier de seizoenen voorbij komen en dat klopt dan ook. Toen ik op pad ging scheen de zon, ik sloeg de hoek om waar het ineens super hard begon te waaien. Halverwege de straat voelde ik plotseling regendruppels en aan het eind van de straat was het weer zonnig. Het is dus ook erg lastig om te bedenken wat je aan moet doen. ’s Avonds lag ik op tijd in mijn bed en heb ik nog een film gekeken.

10-11 In een gids over Melbourne had ik gelezen over de Victoria Markets. Hier ben ik vandaag dan ook naar toe gegaan. Met de tram naar de stad en toen naar de markt gelopen. Wat een chaos was het hier. Alle marktkoopmannen schreeuwen door elkaar en proberen hiermee elkaar te overtroeven. Het liep al tegen het einde van de markt en alles werd steeds goedkoper. Meteen maar een paar nectarines gekocht en toen verder de stad ingelopen. In de gids die ik had stond ook een wandelroute. Hier ben ik aan begonnen, maar heb het laatste deel niet afgemaakt. Het viel me namelijk een beetje tegen. Waar ik mooie gebouwen moest zien zag ik beton en waar ik Chinese lampionnen en gezelligheid moest zien, zag ik alleen lelijke uithangborden. Uitgekomen bij Federation Square heb ik nog even naar een paar straatartiesten staan kijken en genoten van de zon. Terug in het hostel mijn vlucht voor volgende week zaterdag terug naar Sydney geboekt. Ik heb dan nog 3 nachten in Sydney waarna ik naar Nadi (Fiji) vlieg. ’s Avonds konden we vanuit het hostel naar een bar waar je normaal $20 voor moest betalen, maar wij konden gratis. Het was een soort burlesque/circus avond. Ik was met een paar andere meisjes uit mijn kamer gegaan en we waren zwaar ‘underdressed’. Ik had nog net mijn enige jurkje aan, maar mijn schoenen zijn om niet aan te zien. Verder waren alle gasten op en top chic gekleed met cocktailjurken, hoge hakken en hoedjes. Helaas had ik mijn camera niet bij. De muziek was leuk, al bleef het de hele tijd in dezelfde ‘moulin rouge’ stijl. Na een tijd hadden we het dan ook wel gezien, want we werden gek van de muziek. Toen met de tram weer terug naar het hostel en lekker gaan slapen.

11-11 Vandaag zou het mooi weer worden en dat was het ook. Samen met dezelfde meisjes als gisteravond ben ik naar het strand gegaan. Eerst nog even wat lekkers gekocht voor op het strand en toen onze handdoekjes uitgespreid. Niet te geloven hoe warm het vandaag is tegenover de kou van gisteravond na ons avondje stappen. Lekker liggen bakken in de zon en af en toe tot onze knieën het water in om af te koelen. Verder gaan we echt niet, want dat is veel te koud. Rond een uur of 4 weer teruggegaan naar het hostel om al het zand van ons af te wassen. Lekker wat gegeten en toen even met mam geskypt. Rond 8 uur zou er een lokale zanger komen, maar toen deze er om half 9 nog niet was, kregen we te horen dat deze waarschijnlijk ook niet meer zou komen. Jammer hoor, want ik had wel zin in een relaxt avondje met muziek. Toen maar gewoon wat gekletst met verschillende andere backpackers en later nog een filmpje gekeken op mijn laptop. Heb ze bijna allemaal weer gezien die ik op mijn laptop heb, dus binnenkort maar op zoek naar een paar nieuwe. Helaas heb ik in dit hostel een WiF-account met maar een bepaald aantal MB om te gebruiken. Hopelijk kan ik toch wat leuks downloaden.

12-11 Omdat ik binnenkort, 20 november, naar Fiji vlieg, stond deze dag in het teken van mijn plannen definitief maken. De globale planning had ik al vast staan, maar deze moest ik toch echt een keer boeken. Maar voordat ik dit kon doen, heb ik eerst nog een 2-daagse tour voor de Great Ocean Road geboekt. Dit is iets wat je echt gezien moet hebben wordt er gezegd, plus dat je veel kans hebt wilde koala’s te zien, welke ik nog niet gezien heb. Heb al verschillende keren koala’s gezien, maar nog geen wilde, dus dit staat nog op mijn lijstje. Nadat ik deze tour in het hostel heb geboekt voor donderdag, ben ik naar een lokaal reisbureau gelopen voor mijn Fiji planning. Ik werd super goed geholpen en iedereen hier was erg relaxt. Meteen alles gepland en geboekt. Krijg over 1 a 2 dagen alle details te horen, als het door de travelagency in Fiji bevestigd is. Heb de rest van de dag kriebels in mijn buik gehad. Ben wel toe aan een nieuw avontuur. Kan niet wachten.
’s Avonds was er een wandeltour door St. Kilda georganiseerd door het hostel. Samen met nog 2 andere meisjes van mijn kamer ben ik hier mee meegegaan. Wat gezien van de wijk waarin ons hostel ligt en toen zou het hoogtepunt komen, we zouden pinguïns zien. Deze komen hier iedere avond net na zonsondergang terug naar de rotsen aan het eind van de pier. Daar aangekomen stond het vol met Aziaten die hard door elkaar schreeuwden en met het licht van hun telefoon naar de pinguïns scheen. Je mag om foto’s te maken je flits niet gebruiken en om ze toch op de foto te kunnen zetten deden ze dit. Nogal zielig voor de kleine pinguïns vonden wij. Wij konden ze zonder licht helaas niet op de foto zetten, maar hebben er toch een paar gezien. Wel leuk, maar het waaide erg hard en het was dus erg koud. Hierdoor zijn we niet lang gebleven en lekker terug gegaan naar ons warme hostel.

13-11 Vandaag samen met mijn Nederlandse kamergenootje de stad ingegaan. Eerst even langs de Victoria Markets, daarna langs verschillende telefoonwinkels om haar telefoon aan de praat te krijgen en uiteindelijk naar de kapper. Ben al zolang niet geweest en m’n haarpunten zijn allemaal gespleten. Voor maar $15 mijn haar gewoon recht af laten knippen. Nu kan ik er weer tot het eind van mijn reis mee door. Daarna nog even rondgelopen door Melbourne, maar niks speciaals meer gedaan. Terug in het hostel even lekker op de bank gehangen voordat ik toch echt nog een keer naar buiten moest vandaag. Ik had nog maar 1 aardappel en dat is ook een beetje saai als avondeten. Dus maar weer naar de Aldi. Terug in het hostel gekookt en gegeten. Deze avond was er een ‘Open Mic Night’ en hebben we naar verschillende optredens geluisterd. Wel relaxt een avondje bankhangen met goede muziek.

14-11 Omdat ik over iets maar dan drie maanden al weer thuis ben (OMG dan al?? Time flies when you’re having fun), ben ik vandaag aan de slag gegaan met het updaten van mijn CV en het schrijven van een sollicitatiebrief. Het idee om op een cruiseschip te gaan werken is niet meer uit mijn hoofd te krijgen en ik ben dan ook al op zoek naar een baan. Heb een goede website gevonden met banen op cruiseschepen en ben nu dan ook op zoek naar de ideale vacature. Best lastig om een brief te schrijven, maar gelukkig heb ik een paar handige hulplijnen thuis. Ik heb vandaag dus lekker op de bank gehangen en hieraan gewerkt. Tussendoor nog even een rondje gaan lopen omdat de hele dag binnen zitten ook niet ideaal is. ’s Avonds samen met een van mijn kamergenootjes wat gegeten en omdat we morgen samen naar de Great Ocean Road gaan gezellig allebei onze tas heringepakt. Je mag tijdens zo’n tour maar een kleine rugzak meenemen, dus van alles moest van tas wisselen. Redelijk op tijd mijn bed ingedoken, want morgen gaat de wekker al om half 7 en worden we om 10 over 7 opgehaald.

Wat ik tijdens deze tour gedaan en gezien heb komt in de volgende blog, anders wordt deze wel erg lang.

Foto’s Melbourne: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Melbourne081112Tot151112?authkey=Gv1sRgCITd9qmWsO3xFQ#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 66862

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: