Blue Mountains 28-10/30-10 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Blue Mountains 28-10/30-10 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Blue Mountains 28-10/30-10

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 November 2012 | Australië, Katoomba

28-10 Op tijd hebben we elkaar weer ontmoet vandaag op het treinstation om vanaf hier naar de Blue Mountains te gaan, Katoomba om precies te zijn. Pap en mam met hun grote koffers, ik met mijn handige backpack. Na een ritje van 2 uur met de trein kwamen we aan in Katoomba. Meteen naar het hostel gelopen, maar konden helaas pas later inchecken. Onze bagage achtergelaten en meteen richting het uitzichtpunt van de ‘Three Sisters’ gelopen. De nodige foto’s weer gemaakt en toen even wat informatie gevraagd over de mogelijke wandelingen. Ze konden ons alleen wat over dezelfde wandelingen vertellen die ook op alle gratis kaartjes stonden, dus hadden er niet veel aan. Vanaf de ‘Three Sisters’ een wandeling gemaakt van een aantal uur richting de skyrail. Dit keer via de bovenkant, morgen gaan we dit ook doen maar dan via een andere route. Vanaf het skyrail station met de bus teruggegaan naar ons hostel, we hadden wel genoeg gewandeld voor vandaag. Hier ingecheckt en ons klaar gemaakt om wat te eten, pizza deze keer. Na het eten nog lekker voor de openhaard gezeten met een biertje en een wijntje om vervolgens heerlijk te slapen.

29-10 Hoewel het gister nog een beetje koud was, is het vandaag weer heerlijk korte broeken weer. We zijn weer richting de ‘Three Sisters’ gegaan om vanaf hier te beginnen aan de ‘Giant Stairway’. Een behoorlijke afdaling van zo’n 900 treden. Soms over wat smalle paadjes, maar vaak met een geweldig uitzicht. Het was een flinke wandeling want toen we eindelijk beneden waren, moesten we nog zo’n 2,5 kilometer (heuvel op, heuvel af) richting ons eindpunt. Na een aantal uur kwamen we hier aan en gingen met de steilste trein van de wereld omhoog, 52 graden gaat deze omhoog. Hierna moesten we bedenken wat we de rest van de dag wilden doen, het was immers pas 2 uur ongeveer. Toen met de bus maar richting het stadje van waar we naar een andere wandelroute liepen. Nu vanaf de andere kant van de ‘Three Sisters’ terug naar dit mooie uitzichtpunt. Uiteindelijk hebben we deze dag zo’n 6 uur berg op, berg af gewandeld. Voorlopig hoeven we dus allemaal geen actieve dingen meer te doen. Hebben wel genoeg gedaan voor de komende tijd. ’s Avonds nog gaan uit eten om de dag weer af te sluiten met een biertje in het hostel. Morgen gaan pap en mam alweer naar huis en ga ik naar Bondi voor een week.

30-10 Met de trein van 20 over 10 weer terug gegaan naar Sydney. Hier op het station afscheid genomen van pap en mam die deze avond weer terugvliegen naar huis. Het was een erg leuke week, we hebben veel gewandeld en gezien en geloof dat pap en mam een leuke tijd hebben gehad in Australië. Na het afscheid ben ik naar de bushalte gelopen om hier de bus te nemen naar Bondi. Ik wilde nog een week in Sydney blijven om wat andere reisgenoten weer te ontmoeten net als en paar van mijn oud-huisgenoten uit Perth. Maar omdat ik zo’n beetje alles in Sydney zelf al heb gezien en ik graag op het strand lig, doe ik dit vanuit Bondi.

Foto’s Blue Mountains: https://picasaweb.google.com/berden.esther/BlueMountains281012Tot30101202?authkey=Gv1sRgCPb9mprd4ZGE6QE#

• 08 November 2012 - 12:45

Jaguhs:

Heeeey Esther!!!!

Wat cool!!! Echt zo herkenbaar!!! haha Waren de trappen weer zo zwaar als de vorige keer?? haha wat was dat een trap! en die foto's (ook van sydney) echt vet. herinneringen komen gelijk trug!! veel plezier nog!!

groetjes Sanne