Sydney 21-10/28-10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Sydney 21-10/28-10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Sydney 21-10/28-10

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 November 2012 | Australië, Sydney

21-10 Vandaag ben ik aangekomen in Sydney. Heb me niet verslapen, had vanochtend zelfs wat tijd over. Eenmaal aangekomen ben ik naar mijn hostel gelopen, waar ik pas na 3 uur kon inchecken. Gelukkig kon ik wel mijn bagage achterlaten en ben ik Sydney ingelopen. Allereerst ben ik richting Paddy’s Market gelopen om wat te eten. Ze hebben hier veel Aziatisch eten en dat vind ik nog altijd erg lekker. Heb hier noodles met kip, vis en garnalen gehaald en dit op het dakterras van het hostel opgegeten. Hierna ben ik richting Harbour Bridge en het Opera House gelopen. Hier heb ik even gekeken bij een straatartiest en daarna ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten. Wat wel echt leuk was, was dat net als toen Sanne en ik 3 jaar geleden in Sydney waren ook dit keer op de eerste dag in Sydney het cruiseschip ‘Volendam’ in de haven van Sydney lag. Is dit toeval of is dit een teken dat mijn idee om op een cruiseschip te gaan werken een goed idee is? Ik hoop het laatste, al heb ik nog niet echt bedacht wat voor baan ik precies zoek. Ik wil in ieder geval iets waarmee ik veel kan reizen. Nadat ik ene tijdje in de zon had gezeten ben ik terug richting hostel gelopen om in te checken. Maar allereerst moest ik nog even langs een boekwinkel om een gekleurd papier te kopen om een bord te maken om pap en mam morgen te verwelkomen op het vliegveld. Ik ga ze verrassen, want ze denken dat ik later dan hen aankom in Sydney en ze na mijn aankomst zal ontmoeten in hun hostel. Niet dus! Ik ben er namelijk al. Ik ben benieuwd hoe ze reageren, maar ook hoe ik zelf zal reageren om pap en mam na 4 maanden weer te zien. We zullen tot dat zij naar huis gaan op 30 oktober samen zijn en ik weet zeker dat dit een leuke week gaat worden. Vanavond ga ik verder niet veel meer doen.

22-10 Vandaag komen pap en mam aan in Sydney en zal ik ze dus verrassen. Maar ze komen pas vanavond aan, dus ga ben ik eerst zelf maar wat door Sydney gaan lopen. Ik ben naar Darling Harbour gegaan en via ‘The Rocks’ weer terug gelopen. Toen nog maar even gaan winkelen en twee rokjes gekocht. Ik ga wat spullen mee aan pap en mam naar huis geven, dus heb weer wat extra ruimte in mijn tas. Rond een uur of 4 richting vliegveld gegaan met de trein zodat ik zeker niet te laat zou zijn. Het was uiteindelijk nog geen kwartier met de trein, dus had tijd zat. Ik begon stiekem toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Helaas was het ondertussen flink gaan regenen. Precies op tijd kwamen pap en mam aan en allereerst zagen ze mijn natuurlijk niet, omdat ze mij niet verwacht had. Met mijn ‘welkomstbord’ zagen ze me uiteindelijk toch staan en natuurlijk hadden ze het helemaal niet verwacht. Missie geslaagd! Samen met de trein terug naar Sydney gegaan en naar hun hostel gelopen. Man, man, wat hebben zij veel bagage mee. Dit moesten we helemaal tot de tweede etage slepen. Ben blij dat ik gewoon mijn backpack mee heb. Hierna gezellig wat gaan eten en niet te laat naar bed.

23-10 Om half 11 begon er in de buurt van mijn hostel een gratis tour door Sydney. Even hiervoor verzameld voor mijn hostel en deze 3 uur durende tour gedaan, waarbij we redelijk veel van Sydney gezien hebben. Toen de tour was afgelopen zijn we nog over Harbour Bridge gelopen. Hier nog even wat in het zonnetje gezeten en toen weer terug de brug over. ’s Avonds weer lekker gaan uit eten. Ik kan hier wel aan wennen ;-)

24-10 Vandaag eerst richting Paddy’s Market en toen Darling Harbour gegaan waar we een tijd hebben rondgelopen. Daarna via de stad richting de Botanic Gardens, waar we lekker gewandeld hebben. Veel mooie foto’s kunnen maken van Harbour Bridge en het Opera House om hierna naar het Opera House zelf te lopen. Hier waren we nog niet dichtbij geweest.

25-10 Omdat het vandaag lekker warm wordt, gaan we met de veerboot naar Manly. Een half uurtje varen naar een mooie wijk in Sydney waar je lekker moet kunnen wandelen. Dit dan ook gedaan. We hebben een groot stuk gelopen met mooi uitzicht.Helaas tussendoor mijn teen flink opengehaald aan een steen, maar gelukkig kon ik nog gewoon doorwandelen. Bij het informatiecentrum even een pleister gevraagd en ik kon er weer mee door. Teruggelopen richting strand, waar we maar op de trappen bleven zitten zodat er geen zand in mijn wond kwam. Best jammer, want het was heerlijk weer. Op de terugweg naar Sydney een aantal zeer mooie foto’s kunnen maken van de skyline en Harbour Bridge. Ik ben echt blij met mijn camera. Heb er de afgelopen maanden al veel mooie foto’s mee kunnen maken. ’s Avonds natuurlijk weer gaan uiteten.

26-10 Wat is een bezoekje aan Sydney als je niet naar Bondi Beach gaat. Dit stond vandaag op de planning, al was het wel erg bewolkt. Niet echt strandweer. Met de bus er naar toe gegaan en ook hier weer lekker gewandeld. Ook nog een ‘echte’ lifeguard van Bondi Rescue gespot (voor de kenners: Maxi), maar we hoefden niet gered te worden omdat het te koud was om te zwemmen. Nadat we terug in Sydney waren nog even op zoek gegaan naar een paar souvenirs voor Sarah en Judith. Wat worden die toch weer verwend. Drie keer raden wat we ’s avonds gedaan hebben. Ben toch zeker een kilo aangekomen deze week.

27-10 Om nog maar wat calorieën te verbranden, zijn we vandaag nog maar wat gaan wandelen. Dit keer naar Surrey Hills en Kings Cross. Een beetje door wat straatjes gedwaald en lekker koffie/warme chocolademelk gedronken. Later nog wat gelegen in een van de vele parken en verder niet al te veel gedaan deze dag. Op tijd naar onze hostels gegaan, want de tassen moesten natuurlijk nog ingepakt worden. De dag weer afgesloten in een restaurant natuurlijk. Morgen gaan we naar de Blue Mountains, dus nog meer wandelen. Dit komt de volgende keer.

Foto’s Sydney: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Sydney211012Tot281012?authkey=Gv1sRgCPWc24G6sfDlwQE#


  • 02 November 2012 - 14:32

    Tonny En Piet:

    Ha Esther,

    Het was een superleuke week, samen in Sydney! Het was erg handig voor ons om zo'n goede gids bij ons te hebben!
    En we hebben een beetje ervaren hoe zo'n backpackers-leventje is(alleen gaan die niet zo vaak uiteten
    ).Nu weer thuis missen we jou (en het lekkere weer) toch wel een beetje. Over 4 maanden ben je alweer thuis! Dus geniet er nog van, en doe de groeten aan de Bondi-lifeguards!!
    XXX

  • 02 November 2012 - 15:36

    Judith:

    Hahaha die foto van pap en mam net uit het vliegtuig is echt goed getimed!

  • 06 November 2012 - 12:20

    Judith Van Santvoort:

    Hey Esther!

    Super leuk zo'n weekje met je ouders! Bondi beach, jaloezie overheerst hier in het koude en regenachtige Tilburg :( Binnenkort weer een keer skypen?

    Have fun! X Judith

  • 08 November 2012 - 03:40

    Astrid:

    Heeey!

    Dat klinkt als een geweldige gezellige week die jullie samen gehad hebben! De foto's zijn dan ook erg leuk om te zien! Hopelijk hebben Rob en ik je ook een beetje kunnen verrassen met het cadeautje!
    Ik kwam je moeder een paar dagen geleden nog tegen en zij was zo enthousiast over de geweldige reis die ze gehad hadden! Geniet er nog maar goed van meis! Voor je het weet ga je alweer verder naar het volgende (ei)land!

    Liefs Rob en Astrid

  • 10 November 2012 - 10:48

    Suzanne:

    Wauw, zo te lezen en te zien heb je echt een super leuke week gehad met je paps en mams!! Mooi!!!
    Zoals Judith al schreef, hier overheerst de jaloezie inderdaad! ;)
    Breng over een paar maanden maar wat van dat goede weer mee naar huis...:)

    Liefs Suus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 66655

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: