San Francisco 14-01/19-01 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu San Francisco 14-01/19-01 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu

San Francisco 14-01/19-01

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Na 4 weken Hawaï was het tijd voor een nieuw avontuur, het vaste land van Amerika, te beginnen bij San Francisco. Mijn vlucht ging naar Oakland, omdat dit goedkoper was, maar San Francisco was mijn bestemming. Rond een uur of 1 ’s nachts kwam ik aan in het hostel en ben dan ook meteen naar bed gegaan. Omdat het hier winter is en vrij koud en ik alleen maar slippers had, had ik ijskoude voeten. Niet echt aan te raden, morgen maar meteen op zoek naar nieuwe schoenen.
Deze nacht heb ik ontzettend slecht geslapen, want om de een of andere reden was ik ineens erg ziek. Misschien iets verkeerds gegeten of zo, geen idee. De volgende dag voelde ik me nog niet echt lekker, maar toch maar op pad gegaan. Een paar winkels in en uit gelopen, een broodje gekocht en uiteindelijk voor zo’n 20 euro een paar All Stars gekocht. Eindelijk schoenen! ’s Middags even een wasje gedraaid en even naar Chinatown gelopen. Heerlijk om hier rond te lopen en allerlei bizarre winkels te zien vol spullen die je waarschijnlijk nooit nodig hebt en dus ook nooit zou kopen.
’s Avonds kwam Michelle ook aan in het hostel en hebben we verder niet zo veel gedaan.
De volgende dag zijn we richting de Golden Gate Bridge gelopen, een kilometertje of 8 vanaf ons hostel. Omdat ik nieuwe schoenen aan had en deze me verschillende blaren gaven, kon ik helaas niet zo snel lopen en zijn we niet tot op de brug zelf gelopen, een beetje jammer, maar ik ging echt kapot van de pijn.
De terugweg zijn we met de bus gegaan, een verstandig idee, al zeg ik het zelf.
Een attractie die je niet kunt missen als je in San Francisco bent is Alcatraz. Hier gingen we deze dag dan ook heen. Zo’n 10 minuten op een veerboot bracht ons naar dit eiland. Hier hebben we zo’n 3 uur rondgelopen en van alles gezien en geleerd over deze gevangenis. Erg interessant allemaal en natuurlijk heb ik weer (te) veel foto’s gemaakt. Hierna zijn we naar de beroemde Fisherman’s Wharf gegaan waar we vele souvenir winkeltjes in en uit zijn gelopen en lekker hebben gegeten bij Bubba Gump. Ook nog even een tijdje staan lachen om de zeeleeuwen die hier naast de pier liggen. Ze maakten de hele tijd ruzie om wie er op het houten vlonder mocht liggen en probeerden elkaar er de hele tijd af te duwen, erg vermakelijk.
Onze laatste volle dag in San Francisco zijn we met de welbekende ‘Cable Car’ gegaan. Berg op en berg af, bij onszelf bedenkend dat we dit later deze dag ook nog terug moesten lopen. Nadat we tot het einde zijn gegaan, zijn we teruggelopen naar Lombard Street, een erg bochtige straat die ook nog eens behoorlijk steil is. Leuk om te zien en vast ook leuk om met een auto omlaag te rijden, omhoog mag namelijk niet.
Behalve al deze leuke dingen, zijn we in San Francisco natuurlijk ook gaan winkelen, voor het eerst in 5 maanden ben ik weer eens bij de H&M geweest en ze hebben me niet teleurgesteld. Ik ben nu (nog) een paar schoenen rijker en een spijkerbroek. Had tot nu toe namelijk maar één broek en de hele tijd dezelfde aan is ook geen pretje.
Morgen vliegen we naar Las Vegas, ik ben benieuwd of we de jackpot gaan winnen.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/SanFrancisco140113Tot19011303?authkey=Gv1sRgCJinvqDKxYv88QE#

  • 25 Januari 2013 - 13:23

    Pap:

    . . . ach wat heet veel foto's?
    'T ziet er wel weer prachtig uit maar ik zie geen sneeuw en dat hebben wij wel weerl. Al een beetje jaloers?
    En koud, kom hier maar eens een ½ uurtje op je slippers wandelen, da's pas koud. Dat heb je echt All Stars en Moonboots nodig en wel met ingebouwde verwarming.

    Veel pleziernog en tot over een maandje of zo

    Pap[

  • 27 Januari 2013 - 12:08

    Mien:

    Hoi Esther,
    Indrukwekkend allemaal, the USA is natuurlijk weer heel anders als waar je geweest bent. Geniet nog van het laatste stuk van je reis, en win maar niet te veel geld in Las Vegas, anders reis je zeker nog verder,
    groetjes Mien en Jac

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 66814

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: