The Big Island - Kona & Oahu - Waikiki 07-01/14-01 - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu The Big Island - Kona & Oahu - Waikiki 07-01/14-01 - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu

The Big Island - Kona & Oahu - Waikiki 07-01/14-01

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Januari 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Kona 07-01/12-01

Vandaag gingen we weer terug met de bus naar Kona, weer drie uur, maar gelukkig dit keer rechtstreeks. Het was ontzettend druk in de bus en veel mensen moesten blijven staan. Gelukkig konden wij zitten, al zaten we wel met 6 mensen op de 5 stoelen op de achterbank. Aangekomen in Kona meteen ingecheckt en op zoek gegaan naar de supermarkt. De bedden zijn hier trouwens niet normaal. Superdunne matrasjes, die veel te klein zijn voor het bed. Er zit aan alle kanten ongeveer een rand van 5 tot 10 centimeter. Hopelijk kunnen we een beetje lekker slapen. De volgende dag zijn we naar de Kona brouwerij gegaan. Hier kregen we een rondleiding en hebben we verschillende biertjes mogen proeven. Erg lekker, dus besloten we nog even wat te blijven drinken. ’s Avonds lekker een pizza opgewarmd, maar doordat er in de oven een laag vet lag op de bodem die begon te branden stond de hele gemeenschappelijke ruimte van het hostel vol rook, oeps. Woensdag maar weer eens naar het strand, want wat moet je anders op een tropisch eiland doen. Donderdag zijn we naar de internationale markt gegaan, die helaas niet veel voorstelde. Verder nog wat gewinkeld en uiteindelijk terug naar Kona gelopen. We hadden ons deze dag ook bedacht dat we vrijdag, onze laatste volle dag hier, toch echt wat wilden gaan doen. Wij naar het lokale toeristenbureau om te kijken wat we de volgende dag konden doen. Uiteindelijk na wat getwijfeld te hebben, hebben we een zeil en snorkel tour geboekt.
Op tijd stonden we vrijdag op, want om 8 uur werden we door een taxi opgehaald die ons naar de haven zou brengen. Hier op dit eiland is het openbaar vervoer echt zwaar klote, dus er zat niks anders op dan een taxi te bestellen. De tour duurde ongeveer van 9 tot half 1 en eerst zijn we naar een snorkelplek gevaren. Onderweg zagen we een paar walvissen, echt vet (om deze weer te zien) al was het wel jammer dat ze vrij ver weg waren. Hierna lekker gesnorkeld en verschillende vissen gezien, die ik nog niet eerder heb gezien. Verder was het niet echt spectaculair, heb mooiere dingen gezien tijdens het snorkelen. Op de terugweg werd de motor uitgezet en de zeilen gehesen. Lekker gezeild en ook nog een lekkere lunch gehad. Veel te snel waren we alweer terug in Kona en toen besloten we nog maar even naar het strand te gaan. ’s Avonds kwamen we er allebei achter dat de zon deze dag toch iets harder had geschenen dan we hadden gedacht. We waren allebei, ja zelfs ik, verbrand. Vandaag moesten we ook verhuizen naar een andere kamer, geen idee waarom, maar het is wel ideaal want deze kamer heeft wel normale matrassen. De volgende dag moesten we alweer uitchecken en iets wat laat bedachten we dat we nog een shuttle naar het vliegveld moesten bellen. Gelukkig konden ze ons snel ophalen en waren we gewoon op tijd. We vlogen weer in 40 minuten terug naar Honolulu voor onze laatste dagen in Hawaï.

Waikiki 12-01/14-01
De vlucht ging weer erg makkelijk, maar na aankomst was onze shuttle nergens te zien. Na zo’n 3 kwartier gewacht te hebben toch maar even gebeld. Ze zouden snel een shuttle sturen, gelukkig maar want het was inmiddels ook begonnen met regenen. Deze dag verder niet zo veel gedaan behalve even wat winkels in en uit gelopen en wat te eten gekocht in de supermarkt. Morgen gaan we naar het ‘Aloha Stadium’ want hier is een souvenirmarkt en we willen allebei nog wat leuke dingen kopen. ’s Avonds wat gaan drinken bij het Hard Rock Café, lekker en niet al te duur.
Eigenlijk wilden we vandaag eerst naar Pearl Harbor, ligt naast de souvenirmarkt, maar we hadden gehoord dat de wachttijd, vooral op een zondag, wel zo’n 2 uur kan zijn. Hier hadden we niet zoveel behoefte aan, dus besloten we dit over te slaan. Erg jammer want het is wel iets wat je eigenlijk gezien moet hebben, maar ja niks aan te doen. De souvenirmarkt was leuk om te zien, maar helaas kon ik hier niet slagen. Dan nog maar kijken voor souvenirs in Waikiki zelf. Dit hebben we ’s avonds na het eten gedaan. We zijn bij de Cheesecake Factory gaan eten. Een erg druk restaurant waar de wachttijd wel kan oplopen tot ruim een uur. Gelukkig hoefden wij maar 15 minuten te wachten. Lekker gegeten en ook niet al te duur. Vanaf San Francisco gaan we op een budget, dus moesten we nog een laatste keer uit eten vonden we. In Waikiki zelf heb ik nog een paar souvenirs gekocht, niet al te veel want mijn tas is erg vol.
Vandaag vlieg ik alweer naar San Francisco, ik kan niet wachten tot dit nieuwe avontuur begint. Er staan al een paar dingen vast voor de komende week, namelijk een bezoek aan Alcatraz komende donderdag en zaterdag vliegen we naar Las Vegas voor een paar dagen. Het tijdsverschil met thuis zal dus de komende tijd vaak veranderen.

Foto’s Kona: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Kona070113Tot120113?authkey=Gv1sRgCLfu2JDspZb1Fw#
Foto’s Waikiki: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Waikiki120113Tot140113?authkey=Gv1sRgCIfs4ba0r82jag#