Kuata – Kuata Natural Resort 10-12/13-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Kuata – Kuata Natural Resort 10-12/13-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Kuata – Kuata Natural Resort 10-12/13-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 December 2012 | Fiji, Nadi

10-12 Ik heb de overkant droog gehaald. Ik ben niet op de grote veerboot geweest, maar moest in de ruwe golven van het ene kleine bootje naar het andere kleine bootje overstappen. Wel een beetje eng hoor, het wiebelde flink. Voor zo’n beetje de eerste keer in Fiji ben ik vandaag een Nederlander tegen gekomen. Op Nacula (mijn eerste eiland) ben ik een Nederlandse (oudere) vrouw tegengekomen die al jaren in Engeland woonde en met een Engelsman is getrouwd en op Drawaqa (mijn 5e eiland) was er een Nederlands meisje, maar heb niet echt met haar gepraat. Verder geen Nederlanders gezien. We hebben een tijd zitten kletsen en een groot deel van deze tijd heeft het geregend. Ook waaide het de hele middag erg hard, dus meer dan een beetje kletsen konden we ook niet doen. ’s Avonds was het na het eten weer tijd voor de Bula-dans, een simpel dansje wat ik op meerdere eilanden al gedaan heb. Daarna nog wat debiele spelletjes gedaan en wederom een leuke avond gehad.

11-12 De meeste gasten (10 van de 12) vertrekken vandaag weer naar een nieuw eiland. Ik ben benieuwd of er weer gezellige nieuwe komen. Samen met een Duitse jongen ben ik overgebleven, maar op de ochtendboot (die naar het noorden) zaten weer 4 nieuwe gasten voor dit resort. Later maar eens informeren of ook zij met de haaien willen snorkelen, zodat we dit misschien morgen kunnen doen. De rest van de ochtend in de hangmat gelegen en wat gelezen. In tegenstelling tot gisteren waai het vandaag absoluut niet en is het dus erg benauwd. Meteen na de lunch even afkoelen in het water en verder niet te veel doen in deze hitte is mijn plan voor vandaag. Voor het eten deden we eerst een Cava ceremonie en dronken we allemaal een kokosnootschaaltje met dit modderige water, ik vind er niks aan, dus heb verder geen Cava gedronken. ’s Avonds waren we maar met 8 man en iedereen was erg duf van de warme dag, dus na het eten ging iedereen vrij snel naar bed. Nog wat lezen en dan maar slapen. ’s Nachts werd ik een paar keer wakker omdat het zo warm was in de slaapzaal, gelukkig sliepen we hier maar met 4, maar er staan 14 stapelbedden voor 28 personen. Denk dat als het vol was het nog veel warmer zou zijn.

12-12 Helaas willen we maar met 2 met de haaien gaan snorkelen, dus gaat het vandaag niet door. Morgen gaat het in ieder geval zeker door, ook als we maar met z’n tweeën zijn. Ik heb er nu al zin in. Verder de hele middag met een paar anderen kaartspelletjes gedaan en lekker wat biertjes gedronken. De twee waarmee ik deze middag heb doorgebracht zouden ’s avonds gaan vissen, maar zijn dit helaas vergeten en dachten er pas weer aan toen het al te laat was. Een erg gezellige middag/avond gehad, wederom niet al te veel gedaan. ’s Avonds waren we zelfs maar met 7, maar hebben toch een gezellige avond gehad, al ging iedereen weer op tijd naar bed. Oh ja, ’s avonds zat er echt een mega grote spin in onze slaapzaal. Ongeveer zo groot als mijn hand. Een van de jongens wilden deze doden, want hij was er bang voor. Gelukkig rende de spin snel een of andere spleet in en heeft het dus overleefd.

13-12 Meteen na het ontbijt is het zo ver. Ik ga samen met een andere jongen (en een gids) snorkelen met de haaien. Het zijn ‘reef sharks’, ongevaarlijke haaien die er wel een beetje eng uit zien. Het zijn tenslotte haaien! Na zo’n 20 minuten varen kwamen we aan bij het rif, midden op zee dat wel. We sprongen uit de boot en begonnen een beetje rond te zwemmen. Onze gids probeerde wat vissen te vangen met een speer om zo de haaien te lokken. Al snel zwom er één haai rond ons en dit werden er al snel twee. Toen de gids genoeg vissen had sprong nog een van de lokale jongens het water in. De gids schraapte de schubben van de visjes af en lokte zo wat meer haaien. Aan het eind waren het er zeven. Ze waren zo’n 1,5 meter lang en bleven rond ons zwemmen. Af en toe pakte de gids een van de haaien vast zodat wij deze konden aaien. Je voelt meteen hoe sterk zo’n haai is en hoewel het wel spannend was, was het absoluut niet eng. Het was echt een té vette ervaring en ik ben blij dat ik het gedaan heb. ’s Middags ging ik weer met de boot naar Nadi op het vaste (ei)land. Dit is het einde van mijn 3-weekse verblijf op de Yasawa’s. Ik heb niet heel veel actiefs gedaan, maar echt een leuke tijd gehad en veel leuke mensen ontmoet. Een van de meisjes waar ik vrij veel tijd mee heb doorgebracht stapt later deze dag ook op de boot en samen zijn we nog 3 nachten in Nadi voordat zij naar Auckland (Nieuw Zeeland) vliegt. Ik heb in totaal nog 5 nachten op het vaste land. Geen idee wat ik deze dagen ga doen.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/KuataKuataNaturalResort02?authkey=Gv1sRgCP_Hs-Wi2eyY2AE#

  • 23 December 2012 - 19:11

    Toos Hermkens.:

    Geweldig Ester wat jij allemaal meemaakt en wat zul jiji veel te vertellen hebben als je weer thuis bent. Wil je nog wel naar huis.

    Groetjes en liefs Toos.

  • 27 December 2012 - 16:49

    Erna:

    Ik lees je reisverslag nog elke keer met veel plezier Geweldig Esther en als je weer terug komt en je reisverslag weer terug leest is het weer genieten . Esther ik wens je een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en nog een goede reis geniet er van

    gr. Piet en Erna

  • 27 December 2012 - 16:49

    Erna:

    Ik lees je reisverslag nog elke keer met veel plezier Geweldig Esther en als je weer terug komt en je reisverslag weer terug leest is het weer genieten . Esther ik wens je een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en nog een goede reis geniet er van

    gr. Piet en Erna

  • 31 December 2012 - 07:51

    Suzanne:

    Whaaa dat snorkelen met haaien lijkt me echt FANTASTISCH!!!!

  • 01 Januari 2013 - 21:47

    Astrid:

    Hoe stoer meis! Kei met haaien zwemmen! Het klinkt wel echt heel gaaf! Er zullen wel geen stoere actiefoto's van zijn gemaakt of toch wel? En dan die prachtige tropische foto's van je, super leuk om te zien meis! Alleen die enge spin, die mag je daar houden! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 66805

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: