Brisbane 29-09/04-10 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Brisbane 29-09/04-10 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Brisbane 29-09/04-10

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

29-09 Aangekomen in Brisbane, heb ik mijn tas op mijn kamer gelegd en ben ik vrijwel meteen de stad ingegaan. Na al ruim een maand, mijn gehele tijd in Australië, niet meer in een echte stad geweest te zijn, was dit wel even wennen. Ik ben richting centrum gelopen langs de rivier. Omdat vandaag de laatste dag van het Brisbane Festival was, was er geloof ik van alles te doen. Langs de rivier hoorde ik ineens helikopters en straaljagers en deze kwamen dan ook erg laag langs, met name de helikopters. Na een tijdje rondgelopen te hebben was ik weer op weg terug naar mijn hostel. Ik kwam toen een paar oude bekenden tegen en zij waren op weg naar het vuurwerk. Ik ben met hen meegegaan en samen hebben we naar het vuurwerk gekeken. Ik geloof dat de Australische belastingbetaler hier flink aan heeft bijgedragen. Het was een lange show met veel mooi vuurwerk. Hierna ben ik met de rest nog wat gaan drinken. Erg gezellige avond gehad.

30-09 Vanaf Brisbane is het zo’n 11 kilometer naar de Lone Pine Koala Sanctuary, de grootste koalaopvang in Australië. Hier ben ik vandaag naar toe gegaan. De hele bus (gewoon een lokale bus) zat vol met toeristen en iedereen stapte bij dezelfde halte in en uit. Aangekomen bij Lone Pine had ik weer het geluk dat ik een ‘student’ ben en kreeg ik flink wat korting. Er zijn zo’n 100 koala’s in de opvang, van moeders met baby’s tot ‘gepensioneerde’ koala’s. Ik heb dus weer veel foto’s gemaakt. Verder hebben ze hier zo’n beetje alle Australische dieren net als in een dierentuin. Je kunt hier ook de kangoeroes voeren wat altijd leuk is. Helaas hadden ze geen honger en moest je het voer echt in het gezicht van de kangoeroe houden wilde deze het opeten. Aan het eind van de dag zaten we weer met z’n allen in de bus terug, zag hier veel dezelfde gezichten als ’s ochtends. ’s Avonds kwam ik in het hostel twee andere Nederlanders tegen, erg gezellig en ben met een van hen en wat Fransen uit geweest. Leuke avond en ik lag veel te laat in bed.

01-10 Vandaag heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan, een beetje rondgelopen door de stad en zo’n beetje alle winkels doorgelopen. Ik wil namelijk een nieuwe korte broek, eens kijken of ik hier een leuke kan vinden. Het was vandaag een nationale feestdag, de verjaardag van de (Engelse) koningin. ’s Avonds wilde ik goedkoop steak gaan eten met de Nederlandse jongens, onder het hostel zit een bar waar je bijna iedere avond goedkoop kunt eten. Helaas kon dit vandaag niet omdat het een nationale feestdag was, balen zeg. We zijn toen maar iets Vietnamees gaan eten, rijst met kip en loempia’s. ’s Avonds in de gemeenschappelijke ruimte nog wat tv gekeken. Dat was ook lang geleden dat ik dat gedaan heb, wel relaxt voor een avondje, maar mis het eigenlijk niet.

02-10 Net als in veel andere grote steden, is er ook in Brisbane een Botanical Garden. Deze zijn vaak erg mooi, dus hier ga ik vandaag naar toe. Ik moest er een eindje voor lopen, maar dan heb je ook wat. Of ja, dat zou je zeggen. Afgelopen zaterdag is er een festival geweest in dit park en nu, dinsdag, is het park nog steeds gesloten omdat ze dit aan het opruimen zijn vanwege dit festival. Balen hoor, want ik had er wel zin in om lekker rond te wandelen. Toen maar naar Southbank gegaan. Hier ligt een aangelegd strand en lagoon en kijkt uit over de rivier. Had helaas geen zwemspullen bij dus heb er vooral wat rondgelopen. Via de stad weer terug naar het hostel gegaan en ’s avonds met de Nederlandse jongens naar het hostel van een van de andere gegaan en hier wat rondgehangen en tafelvoetbal gespeeld.

03-10 Gelukkig is er Brisbane nog een ander park en hier ben ik vandaag naar toe gelopen. Vast niet te vergelijken met de Botanical Garden, maar wel erg mooi. Ook heb ik vandaag een nieuwe korte broek gekocht en nog als verlaat verjaardagcadeau voor mezelf de Lonely Planet van Fiji, kan ik vast wat leren kennen over dit land waar ik vanaf eind november een maand zal zijn. Kan nu al niet wachten om dit land te ontdekken. ’s Avonds kwam ik de Nederlandse jongens weer tegen. We zijn weer naar het andere hostel gegaan waar we samen hebben gegeten en waar het karaoke avond was. Ik heb niet gezongen, maar me zeker wel vermaakt met de zangkwaliteiten van de andere backpackers. De meeste waren zoals verwacht slecht, maar er zaten ook wel echt een paar goede bij. Het was een leuke laatste avond in Brisbane.

04-10 Vandaag ga ik met de bus naar Surfers Paradise. Hier kan ik na lange tijd weer op het strand liggen en dat zal dan ook het eerste zijn wat ik ga doen wanneer ik hier aankom.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Brisbane290912Tot041012?authkey=Gv1sRgCL-Qh9vTpcT51QE#

  • 07 Oktober 2012 - 12:47

    Sarah:

    link doet het deze keer wel ;)

  • 07 Oktober 2012 - 15:14

    Aileen:

    Was leuk je gezien te hebben Es in Surfers Paradise :)!! Geniet van de rest van je reis!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 66791

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: