Surfers Paradise 04-10/08-10 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Surfers Paradise 04-10/08-10 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise 04-10/08-10

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Oktober 2012 | Australië, Surfers Paradise

04-10 Na een lekker korte busreis van maar anderhalf uur, waar ik ook nog 2 meisjes tegenkwam die ik al eerder gezien heb, kwam ik aan in Surfers Paradise. Een korte wandeling van het busstation naar mijn hostel waar ik meteen in kon checken. Ik ben hierna even rondgelopen door Surfers Paradise, heb wat te drinken gehaald en ben terug gegaan naar het hostel om mijn bikini aan te doen en mijn handdoek op te halen, het is namelijk al zo lang geleden dat ik op het strand gelegen heb, bijna 2 weken nu. Heerlijk was het. ’s Avonds gezellig gekletst met de anderen in het hostel en zoals wel vaker weer spaghetti gegeten.

05-10 Overdag weer naar het strand gegaan, lekker liggen bakken. Op de terugweg even naar de supermarkt gegaan om wat eten in te slaan voor de komende dagen. Toen gegeten, gedoucht en me klaar gemaakt. Ik heb voor vanavond namelijk afgesproken met een oud-klasgenootje van mijn minor in Tilburg. Zij studeert hier in Surfers Paradise, dus het leek ons wel gezellig om af te spreken. Rond een uur of 8 naar haar appartementje hier gegaan voor een gezellige meidenavond. Fruitshakes, maskertjes en gezelligheid staan op de planning. Aangekomen kennis gemaakt met nog een paar anderen en toen we compleet waren wilden we aan de slag met de blender. Helaas deed deze het na een keer niet meer. Van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. Toen een deel van het fruit zo maar op gegeten. Maskertjes op ons gezicht gesmeerd en lekker gerelaxt. Tussendoor veel gekletst en heb echt een leuke avond gehad.

06-10 Tja, wat anders te doen in Surfers Paradise dan maar alweer naar het strand te gaan. Veel surfers zie je hier overigens niet. Geen idee waar zij zich verstopt hebben. Verder maar weer eens allerlei winkels in- en uitgelopen en natuurlijk niks gekocht. ’s Avonds met een paar anderen van het hostel meegegaan naar de kroegentocht hier in Surfers. Deze gaat iedere avond en voor 20 dollar krijg je gratis entree in de clubs en een drankje bij iedere club. De jongens waar ik mee was hadden een VIPpas en ik had nog geen kaartje. Aangekomen bij de eerste club waar we ons polsbandje kregen zei de jongen aan de deur tegen degene die de polsbandjes uitdeelde dat het oké was en zij dus betaald hadden. Zonder mij wat te vragen kreeg ook ik een polsbandje om mijn arm. Ideaal, heb dus niet hoeven betalen maar wel in iedere club de gratis drankjes gehad. Een supergezellige avond gehad en na het stappen nog even buiten gezeten met wat anderen in het hostel. Uiteindelijk lagen we rond 5 uur in bed.

07-10 Vandaag lekker lang uitgeslapen. Gelukkig had ik geen kater en ben ik net na de middag met een paar van mijn hostel naar het strand gegaan. Het was vandaag dan ook zo heet, ik geloof 32 graden. Eenmaal op het strand waaide het superhard en zijn we na zo’n 2 uur maar weer vertrokken. Het was op het strand namelijk erg koud door de wind en we werden helemaal gezandstraald. Niet echt fijn, maar we waren nu wel lekker afgekoeld. We zijn niet eens het water ingegaan omdat we het door de wind al koud hadden. Toen maar weer terug gegaan naar het hostel waar ik nog een beetje heb gerelaxt, mijn tas heb in gepakt en gekookt. Morgen met de bus naar Byron Bay.

Ik heb hier in Surfers Paradise zoveel op het strand gelegen dat ik vergeten ben om veel foto’s te maken. Hierbij de link met al mijn 4(!) foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/SurfersParadise041012Tot081012?authkey=Gv1sRgCPTBw8Cjv5_2xwE#

  • 11 Oktober 2012 - 06:33

    Suzanne:

    Het klinkt weer heerlijk, fantastisch, lekker enz enz...fijn dat je zo geniet meis!!
    Ben net wel even bezig geweest met het bekijken van de foto`s haha ;)
    Hopelijk kunnen we zaterdag skypen!!

    Liefs xxx Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 66878

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: