Hervey Bay 24-09/26-09 en Noosa 26-09/29-09 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Hervey Bay 24-09/26-09 en Noosa 26-09/29-09 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Hervey Bay 24-09/26-09 en Noosa 26-09/29-09

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Oktober 2012 | Australië, Noosa Heads

24-09 Vandaag ben ik met de bus naar Hervey Bay gegaan. Vanaf hier kun je naar Fraser Island, maar dit heb ik de vorige keer al met Sanne gedaan. Toch ga ik hierheen omdat ik heb gehoord dat het nu het walvisseizoen is en ik deze graag wil spotten. De busreis was 4 uur, maar iets minder comfortabel dan de vorige keren. Dit omdat de chauffeur niet goed kon schakelen, de hele bus schokte iedere keer en ook de motor sloeg verschillende keren af. Gelukkig heelhuids aangekomen in Hervey Bay waarna ik een lift kreeg van een busje van een ander hostel naar mijn hostel. Het hostel is erg klein en gezellig en toevallig heb ik een kamer met 2 Duitse meisjes die ik al in Townsville en Airlie Beach heb ontmoet, erg leuk om ze weer te ontmoeten. Ook is er een Nederlands meisje in de kamer, ook erg gezellig. Morgen wil ik gaan walvis spotten, hoop dat het kan want het weer is vandaag niet al te goed en verschillende boten zijn vandaag niet uitgevaren vanwege het weer. ’s Avonds stonden we even voor onze kamer te wachten op de eigenaresse van het hostel toen we een buidelrat in de boom voor onze kamer zagen. Meteen onze camera’s tevoorschijn gehaald natuurlijk want deze hadden we allemaal nog nooit (in het wild) gezien. Er zat ook een jong op de rug en de buidelrat bleef zo’n 10 minuten zitten dus genoeg kans voor een paar mooie foto’s. Hierna zouden we film gaan kijken, maar omdat er geen dvd-speler beschikbaar was doen we dit morgen. Toen maar een film gekeken op mijn laptop en op tijd gaan slapen.

25-09 Vanmorgen even bij de receptie gevraagd of ik vandaag walvissen kan gaan spotten, of de boten uitvaren of niet. Gelukkig varen ze omdat de wind gedraaid is. Voor dat ik word opgehaald heb ik nog even snel de was gedaan. Toen deze klaar was, was de lucht bijna zwart dus heb ik alles maar in de kamer over stoelen opgehangen. Ik hoop dat het vanavond droog is. Samen met het Nederlandse meisje uit mijn kamer word ik rond kwart over 12 opgehaald om naar de boot te gaan. Tussendoor moesten we nog een heleboel andere mensen ophalen, maar aangekomen bij de boot blijkt dat we met een redelijk kleine groep zijn. Dat is wel fijn, want zo kan iedereen binnen zitten als het gaat regenen. Het is ongeveer anderhalf uur varen naar de plaats waar we waarschijnlijk de eerste walvissen gaan zien en voordat we daar zijn krijgen we eerst een lunch. De zee is nogal ruw en het is lastig al het eten op het bord te houden, gelukkig is me dit toch gelukt. Na een tijd gaat iedereen weer naar buiten, we varen nu in de buurt van Fraser Island en hier is de zee niet meer zo ruw. Na een tijd spotten we de eerste walvis. Echt GE-WEL-DIG. Niet te beschrijven, we zien er verschillende en sommige komen heel dichtbij. Het lijkt of ze een spelletje spelen met de boot door er de hele tijd van weg te zwemmen en dan weer terug te komen. Bij een andere boot zien we er twee spelen met die boot door de hele tijd met de staart boven water te komen. Ik heb ontzettend veel foto’s gemaakt, veel die net te laat waren, maar ook echt een paar supermooie. Het was echt een geweldige ervaring en ik ben blij dat ik dit gedaan heb.
’s Avonds hadden ze in het hostel wel een dvd-speler gevonden en kijk ik samen met mijn kamergenootjes een leuke film ‘The Way’. Morgen neem ik de bus naar Noosa, eens kijken wat hier te beleven is.

26-09 Vandaag ben ik met de bus naar Noosa gegaan. Deze keer was het 5 uur rijden, wat wel lang genoeg was. Aangekomen in Noosa, een nieuw avontuur. Ik had namelijk nog geen hostel geboekt omdat ik geen internet meer had in Hervey Bay. Gelukkig staan overal bij de Greyhound stops busjes van de verschillende hostels en vond ik er een waar ze nog een bedje vrij hadden. Ik had voor 1 nacht geboekt en toen ik ’s avonds op Facebook zat, hoorde ik van een meisje wat ik eerder had ontmoet dat in het hostel waar zij was ook nog ruimte is. Hier ga ik dan ook morgen naar toe. Verder deze avond niet veel ondernomen.

27-09 In de ochtend van hostel gewisseld. Het was fijn om een ‘bekend’ gezicht te zien. Ik had gehoord over Noosa dat je hier een wandeling door het nationaal park kunt doen en je de kans hebt koala’s te zien. Dit hebben we dan ook met een aantal gedaan. De wandeling was zo’n 3 uur en we hebben verschillende hagedissen gezien, veel vogels en vanaf een rotspunt ook nog een schildpad. Helaas geen koala’s. Aan het eind van de wandeling moesten we nog een stuk over het strand richting het hostel en hier werden we door een paar anderen gewezen op een walvis. Helemaal aan de horizon zagen we af en toe de staart boven komen en ik geloof dat ik de walvis ook nog zag springen. Het was te ver om een foto van te maken, maar deze heb ik al genoeg van tijdens het walvis spotten. Hierna samen met mijn kamergenootjes wat wijn gekocht en later nog even naar de supermarkt gegaan. Een rustige, maar gezellige avond gehad in het hostel.

28-09 Lekker niet al te vroeg opgestaan vanmorgen, want ik heb nog een dag in Noosa. Ik heb niet echt plannen, dus ga ik naar het strand om hier alle winkeltjes te bekijken. Niet dat ik iets nodig heb, maar om alweer aan het strand te gaan liggen is ook een beetje saai, haha. Hierna terug gelopen naar het centrum van Noosa, niet dat dit zo groot is, en ook hier alle winkeltjes bekeken. Vanaf dit punt terug gelopen naar het hostel. Het was inmiddels al 2 uur en ik had nog geen middageten gehad. Dus toen de restjes van gisteren maar opgegeten. Vanavond kook ik wel weer iets anders. Verder doe ik vandaag denk ik niks, moet alleen even mijn backpack weer herindelen, want het is er zo’n chaos, kan niks meer vinden. Morgen neem ik de bus naar Brisbane, ben benieuwd hoe dit is want ik heb al verschillende keren gehoord dat Brisbane erg saai is…

Foto’s Hervey Bay: https://picasaweb.google.com/berden.esther/HerveyBay240912Tot260912?authkey=Gv1sRgCOGv0du1g5D5bw#

Foto’s Noosa: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Noosa260912Tot290912?authkey=Gv1sRgCKuW-p2PzZe9Ew

  • 03 Oktober 2012 - 10:16

    Suzanne:

    Lieve Es!!
    Het klinkt weer FAN-TAS-TISCH!!! Vooral het walvis spotten lijkt me echt schitterend!! Ook gaaf dat je een buidelrat in het wild hebt gezien.
    Ik hoef niet te vragen of dat je het nog naar je zin hebt, want dat is wel te merken uit je enthousiaste verhalen en de mooie foto`s. Ik blijf je volgen!

    We gaan snel weer skypen!!

    Liefs xxx Suus

    P.s. Ik ben blij als je er met de mei kermis weer bent hihi...want zonder jou was het uiteraard saai :P

  • 03 Oktober 2012 - 12:11

    Juidth:

    Ohhh wat flauw, ons een beetje warm maken van mooie foto's van walvissen en dan doet het linkje het niet... pfff...

  • 03 Oktober 2012 - 16:45

    Toos Hermkens.:

    Ha Ester,
    Geweldig die verhalen , en wat jij allemaal meemaakt en ziet, ik heb er maar 1 woord voor
    geweldig.
    Geniet ermaar van.maar volgens mij doe je dat ook zo te horen en lezen aan je verhalen.
    We blijven je volgen en heeeeel veeeeeel groetjes van ons,

    Toos,Hans en Tom Hermkens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 67049

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: