Aangekomen in --> London --> Singapore --> Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Aangekomen in --> London --> Singapore --> Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Aangekomen in --> London --> Singapore --> Perth

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Juni 2009 | Australië, Perth

Hey allemaal!!

Na een lange reis ben ik (gisteren) eindelijk aangekomen in Perth!

Vrijdag op zaterdag was het eindelijk zover. M'n koffer was helemaal volgepropt met alles wat ik kon vinden, en we vertrokken rond half 4 naar airport Brussel, waar mijn reis zou begonnen
Na een ritje van zo'n anderhalf uur kwamen we aan in Brussel, m'n koffer ingecheckt en nog ff wat gedronken. Toen kwam het moeilijkste moment van de reis, het afscheid nemen van mam, pap, Sarah en Judith. We hebben het zo kort mogelijk gehouden, want het werd er niet makkelijker van ;-) Toen door de douane, ff rondgekeken bij de duty-free winkels en doorgelopen naar de gate. Daar ging ik met een vliegtuig van British Airways richting London, Heathrow!

In London moest ik zo'n 4,5 uur wachten, dus ook daar ben ik maar richting de dute-free winkels gegaan om de tijd te doden. Ook begon ik langzaamaan een beetje moe te worden, dus heb ik me zo comfertabel mogelijk gemaakt (wat best lastig was) en geprobeerd wat te slapen. Uiteindelijk kon ik na 4 uur al boarden, om richting Singapore te gaan.
De vlucht duurde zo'n 13 uur, best lang dus, maar met een eigen scherm en de mogelijkheid om tussen een heleboel films, series, documentaires, spelletjes en informatie over bestemmingen te kiezen en af en toe te slapen, ben ik die tijd zonder veel vervelen goed doorgekomen. Tussendoor nog 'lekker' wat gegeten en ontbeten.

Aangekomen in Singapore bleek dat we wat vertraging hadden, en werd alle passagiers die richting Perth gingen verzocht om meteen naar de gate te gaan. Deze lag naast de gate waar we aankwamen, dus van Singapore Airport heb ik zo'n welgetelde 100 meter gezien. Vanuit Singapore was het nog zo'n 6 uur vliegen tot aan Perth. Ook in dit vliegtuig heb ik nog een film gekeken, wat geslapen en wat gegeten.

Eindelijk aangekomen in Perth stonden Carol en Robert al op mij te wachten, want ik kwam uiteindelijk met een half uur vertraging aan. We zijn naar het huis van Theo en Carol gereden, waar ik me een beetje heb geinstalleerd en ff heb gedoucht. Dat was wel lekker na die reis van meer dan 24 uur.
Daarna zijn we richting pub gereden waar we met z'n vijven lekker wat hebben gegeten en gedronken. Omdat de portier niet geloofde dat ik al ouder was dan 18 mocht ik alleen maar fris, maar omdat ik al een beetje moe begon te worden, vond ik dit helemaal niet erg.
Na het eten hebben we nog een klein stukje gelopen door een straat met verschillende cafe's en terrasjes. Robert en Fiona gingen uiteindelijk nog uit met vrienden en omdat ik in begon te kakken, ben ik met Theo en Carol terug richting huis gegaan, waar ik rond half 9 al in bed lag.

Ik heb heerlijk geslapen en ben vanochtend rond kwart over 9 op gestaan. Heb even ontbeten en nu zit ik dus achter mn laptopje dit bericht te schrijven.

De foto's die ik tijdens mijn reis heb gemaakt (niet zo heel veel hoor) zet ik binnenkort wel op mijn pc, want daar heb ik nu nog geen zin in ;-)

Hoop jullie allemaal snel weer te spreken!!!!!

xx Esther

  • 01 Juni 2009 - 02:46

    Fleur Kamp:

    hey girl!

    Sounds good! Zo gaaf dat je er ook bent. Ik denk erover om een keer langs te komen in Perth, lang weekend ofzow :) als je het ook leuk vindt!

    Ben benieuwd naar verhalen!

    Groetjes uit Sydney

  • 01 Juni 2009 - 06:24

    Pap & Mam:

    Ha Esther,

    al een hele boel meegemaakt lees ik, naast de natuurlijk lange reis zal het ook een hele ervaring zijn om èn vroeg naar bed te gaan èn vroeg op te staan.
    Dat van nog geen 18 is natuurlijk ook wel te begrijpen!8D Maar dat zal in de loop van de tijd ook wel anders worden, denk ik.
    En hej vooral veel plezier daar Down Under groetjes en xx Pap & Mam

  • 01 Juni 2009 - 08:49

    Jaguhs:

    hey esther

    ja nu is het echt begonnen he!! haha en met die portier, ik weet hoe het is haha daar hoef ik niet voor naar australië haha maar geniet ervan en ik kijk uit naar de foto's die gaan komen!!

    xx sanne

  • 01 Juni 2009 - 09:33

    Janny En Rob:

    He Esther, fijn dat je goed bent aangekomen. Geen last van een jetlag? Heel veel succes gewenst tijdens je stage...

  • 01 Juni 2009 - 09:58

    Rian:

    Hej meid!

    Fijn dat alles goed gegaan is :D Nu lekker gaan genieten! Als ze jou nog geen 18 geven.... ai.... hoe oud zullen ze mij dan wel niet schatten! Ach ja.. was voorlopig nog niet van plan om naar Down Under te gaan, haha! Geniet ervan...ennuh het foto-playen was saai in mn uppie gister!

    Liefs x Rian

  • 01 Juni 2009 - 10:49

    Judith:

    Hahaha! Nu weet je ook eens hoe dat is :P

  • 01 Juni 2009 - 12:53

    Gradje:

    Koel... eindelijk een blog!

    Goed te horen dat je reis goed is verlopen, en dat jij voor 18 werd aangezien :o... (Nu kan Judith daar ook niet meer over zaniken :P)

    Gradje


  • 01 Juni 2009 - 12:59

    Michelle:

    Hee Es!
    Fijn dat je veilig aangekomen bent in Perth!
    Hoe is het weer daar? Ik hoop voor je dat het net zo lekker is als in NL! Ik ben benieuwd naar je foto's es.
    Wel balen trouwens dat jij als 22jarige nog niet eens voor 18 aangezien wordt in australië hahahaha. Wordt weinig biertjes drinken dan voor jou? ;) Of misschien moet je in het vervolg je ID kaart bij de hand houden? ;) hahaha.
    spreek je snel meid!
    Geniet van Australië! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    xxx michelle

  • 01 Juni 2009 - 18:36

    :

    Heey Esther!

    Zware reis man! Gelukkig zit je nu daar :D

    Hopelijk ga je het heel erg naar je zin hebben. Doe ik hier in Dublin ook :D:D

    xx Marlou

  • 01 Juni 2009 - 20:30

    :

    Hey meid,

    Gelukkig ben je goed aangekomen! Ga lekker genieten van het mooie landje daar!!

    kus

  • 02 Juni 2009 - 12:39

    Judith:

    Hee Esther,

    Pff Wat een reis! Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende blog. xxx Judith

  • 02 Juni 2009 - 21:03

    Sarah:

    Hoi Esther,

    Veel plezier morgen met je eerste stage-dag (is het toch)

    Laat snel weer wat van je horen en doe de groetjes maar aan iedereen.

    Groetjes Sarah

  • 02 Juni 2009 - 21:29

    Ruud:

    Heej esther,

    Khad al gehoord van Judith dat je veilig aan was gekome, en van Grad dat je zelfs een verhaal had getyped, dus ik dacht ff leze :D. En wat een lap tekst zeker, mjah tijd zat gehad om te type natuurlijk. T was iig fijn te weten dat je goed aan bent gekomen, en warm ontvangen. Dat is al heel wat als je aan de andere kant van de wereld aan komt :). Kben beniewd naar de foto's van je vertrekje daar, weten we ook hoe je het daar een beetje hebt :). Laat snel wete wat je allemaal uitvreet daar ;). xx

  • 03 Juni 2009 - 14:50

    Joep:

    Heej Esther!

    Dat heb je allemaal wel snel geregeld! Wel fijn dat je een goeie reis hebt gehad, en dat het uiteindelijk met maar een half uurtje vertraging is afgelopen.. Wanneer ga je beginnen met je stage? Heel veel plezier tussen de koala-beertjes en kangaroes, en ik zie je verhalen wel verschijnen..!!

    Groetjes Joep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 66867

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: