Eerste (werk)week en Aussies Football!!!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Eerste (werk)week en Aussies Football!!!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Eerste (werk)week en Aussies Football!!!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Juni 2009 | Australië, Perth

Zozo, m’n eerste week in Australië zit erop! Het was een vermoeiende week, met veel indrukken, heel veel nieuwe mensen leren kennen en heb al hard moeten werken ;-)
Woensdag was het mijn eerste werkdag. Ik werd om half 9 verwacht op m’n nieuwe stekkie. Om niet te laat te komen waren Theo en ik dinsdag al met de bus en trein richting Curtin gegaan, om er zeker van te zijn dat ik wist hoe ik er moest komen.
Woensdag was ik netjes op tijd en heb meteen de zo ongeveer hele afdeling leren kennen. Ook al bij 2 vergaderingen gezeten over van alles en nog wat…het was echt abracadabra voor me, maar dat zal wel goed komen.
Ook werd ik geïnstalleerd in m’n werkplek, een mannetje van IT werd erbij gehaald voor m’n inlogcode en wachtwoord, zodat ik ook daadwerkelijk wat kon doen.
Tegen 4 uur ’s middags kon ik gaan, en ongeveer een uurtje later was ik weer thuis. Pff, erg vermoeiend was die dag.
Donderdag stond ik rond kwart over 6 (!!!!) op…te vroeg….omdat ik weer om 8 uur moest beginnen. Weer een vergadering gehad en rustig aan begonnen met mijn 10-weken plan. Veel achter mijn pc gezeten, dus als ik terug kom heb ik vast vierkante ogen :-P
Na het werk had ik met Karlijn en Iris afgesproken en samen zijn we wat gaan eten in een pub in Northbridge, heel dicht bij het centrum. Ook lekker een biertje gedronken en toen kwam er een rare Ierse vent die ons een drankje aanbood en bij ons kwam zitten. Hij was behoorlijk zat, en kwam niet echt uit zijn woorden. Erg grappig, maar na een biertje gingen we weer terug naar het station, omdat we allemaal de volgende ochtend weer erg vroeg op moesten om te gaan werken.
Vrijdag zouden we gaan kijken voor een kamer, dus ik wat kamers uitzoeken, om daarna meteen door te rollen in een meeting in een ander gebouw over de airconditioning. Dit moest natuurlijk bekeken worden door het hele gebouw waardoor we uiteindelijk op het dak belandden van het 9 verdieping hoge gebouw. Wow wat een uitzicht hadden we van hier en dus ook echt jammer dat ik m’n camera niet mee had. Je kon vanuit hier de skyline van Perth zien, over een heleboel bomen, echt vet mooi!!
Die dag was het vrij druk, dus helaas niet meer bij de kamers kunnen gaan kijken. Dit komt waarschijnlijk komende week wel goed.
Gisteren, zaterdag, samen met Theo en Fiona naar een Aussies football wedstrijd van Robert gaan kijken. Ze zijn dit jaar in een hogere klasse ingedeeld, dus verliezen de meeste wedstrijden. Ook deze dus. Het is echt een lompe sport en een jongen kwam zo lomp neer dat hij een schouder uit de kom had. De regels zijn best simpel, maar je moet ze wel kennen. En omdat Theo echt een fanaat is en dus iedere avond sport kijkt, heb ik deze al bijna onder de knie. Het seizoen is blijkbaar ook net weer begonnen, dus ben straks echt een expert.
Vandaag, zondag, heb ik nog niet echt plannen, ga denk ik zo lekker in de zon zitten en that’s it!

Verder heb ik niet echt veel meer te melden. Heb ook geen foto’s meer gemaakt deze week, want ben ook nog niet op veel plaatsen geweest.
De foto’s van mijn reis heb ik inmiddels wel al online gezet en staan op:

http://picasaweb.google.com.au/berden.esther/

Xx Esther

  • 07 Juni 2009 - 14:42

    Janny Arts:

    Wat nou kwart over 6 opstaan is vroeg! Er zijn genoeg mensen die om 6 uur op moeten omdat ze om 7 uur moeten beginnen met werken. (ja ik ook). Hopelijk kun je de abracadabra snel omtoveren naar je werk...
    haije wah

  • 07 Juni 2009 - 15:45

    Pap & Mam:

    . . . en er zijn ook nog mensen die om 05.00 uur op moeten om KK te snijden. Maar gelukkig is het nog steeds "morgenstond heeft goud in de mond" en "wie vroeg opstaat mag ook laat naar bed". Gelukkig gaat het je verder goed af zien we. En mooi dat je al met Karlijn en Iris bent gaan stappen. En over footbal: ook al aan et trainen voor cheerleader?? of ga je gewoon mee-footballen. Zie we je straks ook op TV. Verder gewoon veel plezier hebben en genieten enzo

    xxx Pap & Mam

  • 08 Juni 2009 - 10:20

    Piet En Erna:

    Hoi Esther,
    We herkennen de kamer, het slaapt daar goed en als het te heet is de propeller maar aan zetten. Je valt wel met de neus in het werk en dat moet ook zo. Het zou jammer voor de verre reis zijn als je niks te doen had en dus ook niks zou leren. Succes met het vinden van je stekkie en tot weer.

  • 09 Juni 2009 - 08:42

    Femke Haagsma:

    Hee Esther!
    Rare Ieren he.. die dronken zijn.. Dat kan niet kloppen ;)
    Veel succes daar!!!

    Groetjess

  • 11 Juni 2009 - 13:51

    Tom Sanders:

    Hoi Esther,

    Veel plezier en succes in ieder geval de komende tijd !

    Gr. Tom

  • 12 Juni 2009 - 04:12

    Fleur:

    hey girl,

    kan nu pas kijken want thuis doet waarbenjij t niet, mooi poep, maar leuk de foto's en goed om te horen dat je het helemaal te gek vindt!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 66857

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: