Oahu - Waikiki 18-12/21-12 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu Oahu - Waikiki 18-12/21-12 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Oahu - Waikiki 18-12/21-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 December 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Het is inmiddels al even geleden dat ik in Hawaï ben aangekomen en wat ik precies allemaal gedaan heb, geen idee. Het was in ieder geval leuk. De dag dat ik ben aangekomen, werd ik dus opgehaald door Michelle. Met een shuttle waren we in ongeveer een uur in Waikiki (een deel van de hoofdstad Honolulu). Helaas konden we pas tegen drie uur ’s middags inchecken in onze kamer, dus hebben we ons even omgekleed en zijn we naar het strand gegaan. Het leven in Hawaï is nu al zwaar. Vergeleken met Fiji is Hawaï echt héél anders, groter, sneller en erg Amerikaans. Ik moet er eerlijk gezegd een beetje aan wennen. Op het strand kwamen we al meteen iemand tegen die Michelle uit haar (vorige) hostel hier kende dus daar maar bij gaan liggen. Na niet al te lange tijd even door wat winkels gelopen en even naar het oude hostel van Michelle om hier haar bagage op te halen. Toen naar ons hostel, aan de andere kant van het blok. We konden nog niet meteen inchecken, beetje vaag allemaal, dus toen maar even mijn mail en Facebook gecheckt. Rond een uur of vier konden we eindelijk inchecken. Voor ’s avonds had Michelle vast met een paar oude kamergenootjes afgesproken om wat te eten. Super gezellige meiden en samen zijn we Vietnamees gaan eten, niet echt het beste eten, maar wel erg lekker. Hierna zijn we nog naar een sjiek hotel gegaan om hier cocktails (of ja allemaal 1) te gaan drinken.
De volgende dag hadden we bedacht om te gaan picknicken. Ze hadden hier allemaal de zonsondergang nog niet gezien, dus was een picknick een goede reden om al op tijd naar het park te gaan. Eerst even wat boodschappen gedaan en rond half 5 waren we in het park aan het strand. Iedereen had wat te eten meegebracht, we waren met zes of zo, en zo hebben we een gezellige avond gehad. Deze avond zijn we niet al te laat naar bed gedaan, omdat we na het eten allemaal erg moe waren. Morgen moeten we al voor 10 uur uitchecken en de komende nacht hebben we geen hostel geboekt omdat we al om 5 uur in de ochtend vliegen. Dan zouden we toch een gebroken nacht hebben, dus hebben we besloten deze maar op het vliegveld door te brengen.
Deze dag zijn we met de bus naar het strand gegaan. Een rustiger strand dan Waikiki, waar de locals ook allemaal heen zouden gaan. Hier aangekomen was het er heerlijk rustig, al begon het al vrij snel te regenen. Het regent hier vrij veel, het miezert dan ongeveer een half uur en je kunt gewoon op het strand blijven liggen. Deze keer echter begon het steeds harder te regenen en besloten we het winkelcentrum in te gaan. Michelle en ik gingen op zoek naar een Amerikaanse simkaart wat smsen en bellen hier een stuk goedkoper maakt. Daarna met de bus terug naar Waikiki, want we moesten nog een shuttle naar het vliegveld boeken. Het debiele hier in Hawaï is dat je met je bagage niet in de openbare bus mag. Echt belachelijk, maar gelukkig hadden we een flyer gekregen om goedkoper met de shuttle te kunnen gaan. Helaas ging de laatste shuttlebus al om 9 uur, wat betekent dat we zo’n 8 uur moeten wachten op het vliegveld. We hebben nog even gechilled in de hangmat van het hostel tot we werden opgehaald.
Het ‘slapen’ op het vliegveld was een hele ervaring. We kwamen rond 10 uur aan op het vliegveld en hadden een chill plekje in de vertrekhal, nog voor het inchecken van de bagage. Toen we onze bagage goed hadden her-ingepakt en hadden gewogen, omdat we benieuwd waren naar het gewicht, besloten we te kijken of we vast konden inchecken bij de kiosk waar je dit zelf kon doen. Helaas waren deze gesloten en stond er dat ze pas om 4 uur ’s ochtends weer opengingen. Nou ja, dan slapen we maar hier bedachten we. Michelle ging nog een rondje lopen en kwam toen iemand tegen die ons vertelde dat de hele hal dicht zou gaan voor de nacht, hij kwam ons zelfs een wagentje brengen voor onze bagage, want het was nogal een stukje lopen. Wij balen want we zaten zo lekker. Nou ja, hier maar naar toe gegaan alleen irriteerde we ons mateloos aan een megahard geluid, een soort zoem. Na een tijdje vroegen we een medewerker of dit zo de hele nacht zou zijn en dat was zou. Wel vertelde hij ons dat we ook bij de ‘bagageclaim’ konden gaan slapen. Hier lagen we als roosjes te slapen (het was er wel een beetje koud van de airco) toen we door een medewerker werden wakker gemaakt. Hij vertelde dat ook deze hal zou sluiten en we moesten weer terug naar de ruimte met het irritante geluid, dit was trouwens het geluid van de stroom van alle lampen boven ons. Hier waren inmiddels alle stoelen vol, dus de enige optie was om op de koude tegelvloer te bivakkeren. Om kwart voor 4 werden we wakker en zijn we richting de vertrekhal gelopen. Ons was verteld dat deze pas om 4 uur open ging, maar toen wij hier aankwamen, was het mega druk. Gelukkig konden we onze bagage vrij snel inchecken, maar toen moesten we nog in een super lange rij staan. Er werd gevraagd wie er op de eerste vlucht zat en gelukkig waren wij dat en konden we in de snellere rij invoegen. Door de controle gegaan en toen konden we meteen doorlopen ons vliegtuig in voor onze 30 minuten duren de vlucht naar Maui. Een heel avontuur dus op het vliegveld en over een tijdje doen we dit weer, dit keer als we naar Hawaï zelf (oftewel Big Island) vliegen, maar dat zal pas volgend jaar zijn.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Waikiki181212Tot211212?authkey=Gv1sRgCLbDw_isvND8hwE#

• 31 December 2012 - 08:04

Suus:

Haaaa meis!!

Zo heb weer even alles bijgelezen en foto`s gekeken. Ja wat zal ik ervan zeggen, behalve dat ik nog steeds mega jaloers ben hihi!!!

Het klinkt allemaal even leuk en avontuurlijk, ook al heb je soms een irritant gepiep op de achtergrond. Het mag de pret niet drukken ;)

Ik wens je alvast een fantastisch uiteinde en een goed begin van 2013!!! We vieren het wel als jij weer terug bent ;)

Liefs en een dikke knuffel van mij!!!

• 01 Januari 2013 - 22:00

Astrid:

Heeey meis!

Wij wensen je het allerbeste voor het nieuwe jaar! Dat je nog ontzettend mag genieten van je reis! En wellicht daarna nog meer van de wereld mag zien! ;)
    Die nacht op het vliegveld klinkt inderdaad wel bizar, maar gelukkig hebben jullie het gered, al lijkt slapen op de grond met een brommend geluid me niet heel comfortabel!

Heel veel plezier met het vervolgen van je reis samen met Michelle! Doe haar maar de groetjes van me!

Liefs Astrid