Drawaqa – Barefoot Lodge 04-12/07-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Drawaqa – Barefoot Lodge 04-12/07-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Drawaqa – Barefoot Lodge 04-12/07-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 December 2012 | Fiji, Nadi

04-12 Samen met drie Engelse meisjes die ik allemaal ken van White Sandy Beach vaar ik richting Drawaqa voor de komende drie nachten in Barefoot Lodge. Omdat we het al 2 dagen over ijs hebben, kopen we zo gauw we aan boord zijn allemaal een lekkere Magnum. De boottocht duurt ditmaal ongeveer een half uurtje en als we eenmaal bij onze stop zijn, zijn wij de enige vier die uitstappen. Dit keer is er een bootje voor ons en een voor onze bagage en tijdens het tochtje naar het eiland doen we een race. De boot waarin wij zitten is vele malen sneller dan de andere en wij winnen deze race dan ook met gemak. Aangekomen op het eiland worden we door een personeelslid begroet welke ons van alles uitlegt en ons rondleidt op het eiland. Ze heeft de meest irritante stem ooit en het lijkt alsof ze de hele tekst uit haar hoofd heeft geleerd en deze op de automatische piloot afspeelt. We moeten er vreselijk over lachen. Met 2 van de meisjes die hier ook 3 nachten blijven slaap ik samen in een hutje. We hebben hier 24 uur licht en een eigen ventilator. Wat een luxe! Nadat we ons zo snel mogelijk hebben geïnstalleerd gaan we naar een van de drie stranden die dit eiland/resort heeft. Het eiland is erg klein en er is hier maar één resort. We liggen een tijdje lekker op het strand met een heerlijk briesje. Vanaf 4 uur gaat de bar open en is het tijd voor cocktails. Rond 5 uur besluiten ook wij naar deze bar te gaan voor een lekkere cocktail. Hierna spelen we een kaartspel tot het tijd is voor het avondeten. Voor het eerst in lange tijd krijgen we geen rijst maar puree te eten, gelukkig maar want we waren allemaal een beetje klaar met de rijst die we op het vorige resort tijdens de lunch en het avondeten kregen. ’s Avonds is er een ‘internationale avond’, maar hier hebben we allemaal niet zo’n zin in en besluiten naar ons hutje te gaan om hier een beetje te relaxen. Het geeft mij een goede gelegenheid om alle gebeurtenissen weer op te schrijven en mijn foto’s op de computer te bekijken.

05-12 Na het ontbijt gaan we lekker op het strand liggen. Er zijn hier op het eiland drie verschillende stranden, Sunrise Beach, Sunset Beach en Mantaray Beach. Het huisje waarin ik slaap staat aan de kant van Sunset Beach, maar overdag is het hier erg warm en waait het niet echt. Aan de andere kant bij Sunrise Beach waait het lekker, dus besluiten we hier te gaan liggen. Na een tijdje besluit ik naar de kokosnoot demonstratie te gaan die om 11 uur wordt gehouden. Dit valt een beetje tegen, dus lig ik alweer snel op het strand. De rest van de dag doe ik niet zoveel. ’s Avonds krijgen we ons avondeten op Sunset Deck, waarna we met alle gasten een quiz doen. Samen met de Engelse meisjes en een Noorse jongen vorm ik een team. Helaas verliezen we op een half punt van een van de andere teams. Wel balen, want de prijs was een gratis biertje. Na de quiz trekken we ons terug in ons hutje.

06-12 Gisteren hebben we afgesproken om vanmorgen met een paar de zonsopkomst te gaan bekijken. De wekkers staan om 6 uur, want zonsopkomst is rond half 7. Met duffe hoofden bekijken we de zonsopkomst en maken mooie foto’s. Helaas heb ik vannacht vanwege de muggen niet zo goed geslapen, dus besluit ik hierna nog even een uurtje naar bed te gaan voordat er wordt getrommeld voor het ontbijt. Ik heb geen idee of ik het al eerder vermeld heb, maar de maaltijden worden hier (en op de andere eilanden) aangekondigd door te slaan op een houten drum.
Omdat je vanaf hier goed kunt duiken, heb ik besloten dit vandaag te gaan doen. Na het ontbijt spreek ik de duikinstructeurs aan en we spreken af om ’s middags te gaan duiken. Dat ik alweer een aantal jaar niet gedoken hebt maakt gelukkig niks uit. Rond 3 uur ga ik naar de duikshop om alles voor te bereiden voor de duik. We gaan duiken bij de ‘Caves of Babylon’, waar we met een bootje naar toe varen. Op de locatie aangekomen, moet ik me achterstevoren van de boot in het water laten vallen. Dit heb ik echter nog nooit zo gedaan, maar gelukkig valt het allemaal reuze mee. In het begin is het weer even wennen om onderwater te ademen, maar ik wen er snel aan. De duik duurde zo’n 45/50 minuten en was erg mooi. Ik heb weer veel verschillende soorten koraal gezien en veel (vooral kleine) visjes. De andere duiker had een camera mee en morgen ga ik even voor de foto’s vragen. Ik ben benieuwd of er mooie plaatjes tussen zitten, maar het zal nooit zo mooi zijn als het koraal zelf.
Na het avondeten is er een dans-/vuurshow. De mannen doen de bekende Bula-dans en nog een paar andere dansen. Daarna doen ze verschillende dansen met vuur en ze lijken immuun voor de hitte. Ze kijken niet op of om als stukjes gras in brand vliegen rond hun voeten.

07-12 De laatste ochtend/middag op het eiland hebben we zoals gewoonlijk niks gedaan. Ik heb een paar blogs en foto’s online gezet van de eerste 2 weken in Fiji en verder wat rondgehangen op het strand en in de zee. Tussendoor wat in mijn boek gelezen en dat was het wel. Oh ja, ’s ochtends weer mijn tas ingepakt, want ’s middags ga ik naar het volgende eiland Waya Lailai.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/DrawaqaBarefootLodge041212Tot071212?authkey=Gv1sRgCKD7qZq21YDHBw#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 66809

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: