Byron Bay 08-10/13-10 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Byron Bay 08-10/13-10 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Byron Bay 08-10/13-10

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

08-10 Aangekomen na een busreis van 2 uur in Byron Bay zei de buschauffeur dat we nu in New South Wales zijn en dus niet meer in Queensland. Om de een of andere vage reden doen de hier wel aan ‘daylight saving’ (wintertijd/zomertijd) en ondanks dat het maar zo’n korte afstand is, is er hier een tijdsverschil van een uur met Queensland waar ik vandaan kom. Beetje raar, vind je niet? Ook hier in Byron Bay werd ik opgehaald door een busje van het hostel. Het hostel ligt namelijk een eindje uit het centrum, waardoor het er lekker rustig is. Via het strand ben je in ongeveer 15 minuten in het centrum, over de weg in zo’n 20 minuten. Goed te doen dus. Nadat ik me had geïnstalleerd even naar het strand gelopen. Dit ligt aan de andere kant van de weg, ideaal dus. Hierna nog even het centrum ingegaan, lopend, en nog wat boodschappen gedaan. Heerlijk, ze hebben hier een Aldi. Eindelijk goedkoop boodschappen doen. Later in het hostel even gekletst met mijn kamergenoten. Ze zouden deze avond met anderen een kampvuur gaan maken op het strand en of ik mee wilde. Ja natuurlijk. Samen nog wat goon gehaald in Byron Bay en daarna heb ik snel even gegeten. Toen het kampvuur. Het duurde even want het waaide nogal hard, maar uiteindelijk een heel gezellige avond gehad.

09-10 Niet al te vroeg opgestaan vandaag, want waarom zou ik ook. Toen naar het strand gegaan om lekker te bakken. Blijf het echt heerlijk vinden. Hierna ben ik via het strand naar Byron Bay gelopen. Lekker stukje en niet al te lang. Ik had gehoord dat de wandeling naar de vuurtoren echt te moeite waard is en besloot deze vandaag te doen. Tijdens deze wandeling kom je op het meest oostelijke stukje Australië van het vaste land. Ook heb je de kans dolfijnen, walvissen en zeeschildpadden te zien. Er was een groep aan het kajakken (wat ik ook nog wil gaan doen) en dicht bij deze kajaks zag je dolfijnen zwemmen. Nu weet ik zeker dat ik dit wil doen. Een stuk verder gelopen zag ik vanaf een uitkijkpunt eerst een en later twee walvissen water omhoog spuiten. Helaas de walvissen zelf verder niet gezien, gelukkig dat ik al ben gaan walvis spotten. Aangekomen bij de vuurtoren nog wat foto’s gemaakt en even uitgerust. Het gaat hier namelijk de hele tijd bergop en gelukkig ook af en toe bergaf. Vrij vermoeiend dus. Hierna weer teruggelopen richting Byron Bay waar ik nog even gebruik heb gemaakt van het gratis internet. ’s Avonds weer gezellig met anderen van het hostel bij elkaar gezeten. Tot 11 uur, want dat sluit de gemeenschappelijke ruimte. Toen ben ik maar mijn bed ingedoken.

10-10 Ik moet bekennen dat het enige nuttige wat ik vandaag gedaan heb is op het strand liggen en een boek lezen. Eerst op het strand bij het hostel, later op het strand in Byron Bay zelf. Moest namelijk nog wat boodschappen doen voor mijn avondeten en dacht, als ik vast die kant uit ga, ben ik er vast. Hier lekker genoten van de zon en later dus boodschappen gedaan. Ik moest nog even wachten op de shuttlebus van het hostel, dus ben nog maar even gebruik gaan maken van het gratis internet. Volgende keer toch maar mijn laptop hier mee naar toe nemen zodat ik mijn blog kan bijwerken. Moet, terwijl ik dit schrijf, die van Surfers Paradise nog online zetten. Meteen even geïnformeerd of ik morgen kan gaan kajakken. Helaas zeggen ze dat het weer te slecht is en de golven te hoor. Misschien kan ik vrijdag gaan, maar dat moet ik morgen even navragen. ’s Avonds weer gezellig rondgehangen in het hostel.

11-10 Ik werd vandaag wakker en de lucht was grijs. Ik had het de hele nacht al hard horen waaien en gister zeiden al verschillende mensen dat het slecht weer zou worden, maar dit is ronduit teleurstellend. Ik kan vandaag dus niet naar het strand. Helaas is het na een tijd begonnen met regenen en kon ik de hele dag helemaal niks doen. Ik ben aan het eind van de middag even Byron Bay ingegaan, maar niet veel gedaan toen.

12-10 Vandaag lekker lang in mijn bed gelegen, heb het namelijk de hele nacht koud gehad. Toen ik uiteindelijk opstond, bleek het best lekker weer te zien. Lekker met een boek in de zon gaan zitten en een spelletje gespeeld met een van de andere backpackers. Rond een uur of 5 zijn we richting Byron Bay gegaan, omdat we gehoord hadden van een gratis barbecue. Deze werd georganiseerd door de plaatselijke kerk en hier hebben we lekker een hamburger gegeten. Hierna allemaal wat lekkers te drinken gekocht voor de avond, ik had cider, en nog wat te snacken. Ik vond hier bij de Aldi een lekkere chocolade kerstman voor maar 1 dollar, deze kon ik natuurlijk niet laten liggen.
We wilden de zonsondergang gaan kijken toen we terug waren, maar helaas waren we net te laat en waaide het super hard. Toen maar terug gegaan naar het hostel en hier wederom een erg gezellige avond gehad.

13-10 Om 10 uur weer netjes uitgecheckt en om kwart voor 11 de shuttle genomen naar Byron Bay. Ik ga vandaag namelijk naar Coffs Harbour. Geen idee wat daar te doen is, ik hoop wat leuks.

Foto’s Byron Bay: https://picasaweb.google.com/berden.esther/ByronBay081012Tot131012?authkey=Gv1sRgCKnO5MeyhOe49QE#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 66789

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: