Agnes Water – Town of 1770 18-09/24-09 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Agnes Water – Town of 1770 18-09/24-09 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Agnes Water – Town of 1770 18-09/24-09

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 September 2012 | Australië, Agnes Water

18-09 Na een lange busreis van 10 uur, vanaf middernacht tot 10 uur ’s ochtends kwam ik eindelijk aan in Agnes Water. Gelukkig werd ik door het hostel opgehaald met een busje, scheelde me weer een zoektocht en een wandeling van 30 minuten met mijn backpack. Ik kwam aan bij een soort vakantiepark, maar dan als hostel. Ik slaap nu in een kamer met 3 anderen en we hebben onze eigen badkamer, heerlijk gewoon. Alle kamers zijn per twee in kleine houten gebouwtjes verspreid over het gebouw. Verder is hier een grote schuur met een keuken, receptie en gratis internet. Vanaf hier kun je goed en goedkoop gaan surfen, dus dat ga ik morgen doen.

19-09 Vanmorgen moest ik om 10 uur klaar staan om naar het dorpje hier gebracht te worden. Ik ga namelijk surfen. Samen met mijn kamergenootje gaan we drie uur lang in de zee spartelen en hopen dat we het surfen onder de knie krijgen. Aangekomen bij de surfshop krijgen we een T-shirt (zodat we herkenbaar zijn in het water) en een surfplank en lopen we twee aan twee naar het strand. Hier krijgen we instructies over hoe je moet surfen. Ik kon nog wel wat dingen herinneren van de vorige keer samen met Sanne, maar het was fijn even een update te krijgen. Hierna mochten we het water in. Het bevalt me net zo goed als vorige keer, maar het blijft moeilijk. Ik ben een paar keer overeind gekomen, maar val dan ook meteen weer van de surfplank. Na drie uur zijn we allemaal helemaal uitgeput en lopen we weer terug naar de surfshop. Hier krijgen we nog een certificaat en worden we opgehaald door het busje van ons hostel. Een heerlijke ochtend gehad, maar erg vermoeiend dus doen we de rest van de dag niet heel veel.

20-09 Vanaf Agnes Water kun je een tour boeken genaamd Castaway. Dit wil zeggen dat je naar een onbewoond eilandje vliegt en hier 1 of 2 dagen blijft. Een beetje Expeditie Robinson, maar dan zonder de camera’s. Dit heb ik vandaag geboekt. Ik twijfelde of ik 1 of 2 dagen wilde doen, maar de tour die ik ga doen en morgen vertrekt is verplicht 2 dagen. Handig, zo hoef ik zelf deze keuze niet te maken. Ik heb vandaag de boodschappen hiervoor gedaan, en wat eten voor overdag gekocht en goon! Dit is een kartonnen pak met wijn, lekker goedkoop. Verder vandaag niet heel veel gedaan, beetje in de zon gelegen en gekletst met andere kamergenoten. Morgen moet ik voor 9 uur uitchecken en om half 2 verzamelen voor mijn 2-daagse tour. Kan niet wachten, heb er zo veel zin in!

21-09 Vandaag ga ik naar mijn onbewoond eiland. Om half 2 was ik bij de het reisbureau waar ik werd opgehaald. Helaas had de piloot wat vertraging en vertrokken we pas rond half 3. Samen met nog 2 anderen, en de piloot, zat ik in het vliegtuigje. De vlucht was zo’n 20 minuten en de piloot deed wat flauwe trucjes zoals het vliegtuig plotseling naar een kant laten hellen en laten stuiteren. Echt een vette vlucht. Aangekomen op het eiland werden de mensen van de vorige groep teruggevlogen en werd de rest van onze groep opgehaald. We waren met 8 waarvan 7 Engelsen en ik. Eindelijk een keer geen Duitsers, haha. De middag was snel voorbij en omdat het al rond 6 uur, half 7 donker wordt hebben we toen eten gemaakt. Het was een stoofpot, lekker makkelijk. Gezellig met z’n allen rond het kampvuur gezeten tot het middernacht was…mijn verjaardag! Voelde me niet echt jarig, maar heb wel echt een leuke avond gehad. Hierna gaan slapen, gelukkig wel in een tent, want het koelt hier flink af ’s nachts.

22-09 Vanmorgen op tijd opgestaan, want ’s ochtends is het ook weer snel warm. Met z’n allen zijn we naar Pancake Creek gelopen waar je mooi zou moeten kunnen snorkelen. Niet dus. De jongens waren het water ingegaan en hebben niet 1 vis gezien. Beetje een tegenvaller, maar zo kon de rest lekker op het strand blijven liggen. We gingen allemaal op blote voeten wat niet echt een aanrader is voor een wandeling van 2 kilometer door het bos. Heb het gelukkig wel overleefd. Op de terugweg kwamen we nog een paar nieuwelingen tegen, weer 2 Engelsen, maar gelukkig ook een Nederlands meisje, zo ben ik niet de enige niet-Engelse. De rest van de dag vooral in de zon gelegen. ’s Avonds weer stoofpot gegeten en goon gedronken. Wederom een erg gezellige dag en avond. Deze keer sliep ook de piloot op het eiland. Dit omdat het vliegtuig na het afzetten van de anderen niet meer wilde starten. Nu zijn we dus echt gestrand. Morgen gaat hij proberen om met behulp van een van de zonnepanelen het vliegtuig weer te laten starten. Als dit niet lukt worden we opgehaald door de LARC, een amfibievoertuig, deze kan varen maar heeft ook wielen. Ik ben benieuwd.

23-09 Vanaf 7 uur in de ochtend was iedereen wakker. Het vliegtuigje is gestart, dus kunnen we gewoon terugvliegen. Tussen de vluchten door liet de piloot de motor gewoon draaien, hij kon het risico niet nemen dat het vliegtuigje niet meer zou starten. Ik had de laatste vlucht en omdat ik de vorige keer achterin zat, mocht ik deze keer voorin. Halverwege liet de piloot mij vliegen, echt te vet. Ik heb zo’n 10 van de 20 minuten zelf gevlogen, wat een leuk verjaardagscadeau. De landing deed de piloot natuurlijk zelf, waarna hij ons naar het dorpje bracht. Vanaf hier weer naar het hostel gegaan. Het eerste wat iedereen deed was lekker lang douchen. Na deze tour zat alles namelijk onder het zand. Hierna nog een gezellige avond gehad met de anderen van mijn groep die ook in het zelfde hostel verbleven en op tijd gaan slapen. Het was een te vet, maar vermoeiend, weekend. Morgen ga ik verder naar Hervey Bay en moet ik om kwart over 9 vertrekken.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/AgnesWaterTownOf1770180912Tot210912?authkey=Gv1sRgCOn2tZSLypLhowE#

  • 25 September 2012 - 09:05

    Michelle Van Eyndhoven:

    Gaaaf weer Esther!
    Vet dat je mocht vliegen, dat lijkt me ook echt tof.
    xx

  • 25 September 2012 - 18:56

    Pap:

    Ha Esther,
    weer mooie verhalen en natuurlijk erg ruig dat vliegen, wat wordt het de volgende keer? Fantasy Island of Love Boat of zoiets. Flying Doctors heb je nu gehad. Lijkt me weer een geweldig beleving. Het wordt tijd dat we eens die kant opkomen zodat we samen eea kunnen beleven in Sydney en the Bleu Montains. We zien er naar uit. Tot over een paar weken XXX P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 66797

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: