Darwin, Litchfield Nt. & Kakadu Nt. 20-08/28-08 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Darwin, Litchfield Nt. & Kakadu Nt. 20-08/28-08 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Darwin, Litchfield Nt. & Kakadu Nt. 20-08/28-08

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 September 2012 | Australië, Darwin

20-08 Na een lange vlucht met lekker eten kwam ik vroeg in de ochtend aan in Sydney. Het plan was om het vliegveld te verlaten, maar aangezien het koud was (18 graden) en ik geen jas bij had, heb ik dit niet gedaan. Ik heb mijn bagage opgehaald en weer ingecheckt voor mijn vlucht naar Darwin. Hierna moest ik zo’n 10 uur wachten op mijn volgende vlucht. Ik heb tijdens deze 10 uur wat geslapen, gegeten, rondgelopen in ongeveer alle winkeltjes en gezellig wat gedronken met 2 Australiërs die ik tegenkwam en waar ik mee had zitten praten. De dag duurde redelijk lang, zeker toen mijn vlucht naar Darwin ook nog eens een half uur vertraging had. Eindelijk zat ik in het vliegtuig en heb meteen een film gestart. Ik had hier gelukkig wel een eigen scherm wat ik tijdens mijn eerste vlucht niet had, en heb er dan ook veel gebruik van gemaakt. Tussendoor kreeg ik nog lekker wat te eten, heb nog een tweede film gekeken en toen waren we al in Darwin. De vlucht was precies lang genoeg om 2 films te kunnen kijken. Op het vliegveld heb ik een shuttlebus genomen naar mijn hostel waar ik rond half 2 ’s nachts aankwam. Ik ben meteen naar bed gegaan, want ik was uitgeput na deze lange dag.

21-08 Deze ochtend niet te vroeg opgestaan, maar even bijgekomen van de lange vluchten. ’s Ochtends richting het zwembad gelopen, ja dit hostel heeft een eigen zwembad, waar ik Paul zag zitten. Erg gezellig om weer bij te kletsen. We zijn deze dag naar ‘the Waterfront’ gegaan, een stukje zee waarin je hier wel kunt zwemmen zonder bang te hoeven zijn voor haaien, krokodillen of andere enge beesten. Heerlijk in de zon gelegen en even gezwommen. ’s Avonds spaghetti gemaakt en gezellig gekletst met een paar pilsjes erbij.

22-08 Ook vandaag niet al te veel gedaan, lekker gaan zwemmen en een beetje bijkleuren. ’s Avonds zijn we een paar biertjes gaan drinken met een oud-klasgenoot van Paul die in het Australische leger zit. Met haar en wat anderen van haar groep een gezellige avond gehad.

23-08 Iedere donderdag en zondag is er in Darwin een markt bij Mindil Beach. De zonsondergang is er geweldig, dus deze gingen we eerst bekijken. Ik heb er natuurlijk weer te veel foto’s van gemaakt, maar ja moest natuurlijk ieder moment vastleggen. Hierna wat rondgelopen over de markt, naar een indrukwekkende drummer en didgeridoo artiest geluisterd en lekker wat gegeten.

24-08 Vandaag heb ik mijn Chinese souvenirs, jas, lange broek en nog wat andere kleine dingen op de post gedaan. Deze zullen over 2 tot 3 maanden in Horst arriveren. Spannend!! Hierna maar weer naar het strandje gegaan en lekker gezwommen en in de zon gelegen. Ook heb ik vandaag een tour geboekt voor morgen naar Litchfield en Kakadu National Park. Deze vertrekt morgen en duurt 3 dagen, 2 nachten. Ik heb er zin in.

25-08 Vanmorgen werd ik om kwart over 6 opgehaald. Hierna werd de rest van de groep bij hun hostels opgehaald en kon de tour beginnen. Onze eerste stop waren de termietenheuvels. Deze lijken van steen, maar zijn gemaakt door de termieten. Ze doen ongeveer 10 jaar over 1 meter en de hoogste die wij gezien hebben is zo’n 7 meter hoog. Behoorlijk oud dus al. Hierna weer verder gereden om lekker af te koelen in een meertje onder een waterval. Toen weer verder gelopen richting de volgende zwemlocatie, hier kan ik wel aan wennen. Beetje lopen, beetje zwemmen, beetje lopen, beetje zwemmen. Uiteindelijk naar onze 4wheeldrive bus gelopen voor een lunch met hotdogs. Hierna hebben we een stuk gereden en zijn we naar de Mary River Wetlands gegaan waar we veel vogels en ook nog een paar krokodillen hebben gespot. Erg mooi om te zien. Uiteindelijk naar onze kampeerplaats gereden weer we even konden douchen en er gekookt werd op het kampvuur. We hebben kangoeroe gegeten en waterbuffel hamburgers. Deze avond geslapen in een swag. Dit is een soort van slaapzak gemaakt van tentstof waarin je ligt in je eigen slaapzak. Het is dus je eigen privé tent in de vorm van een slaapzak.

26-08 ’s Ochtends rond half 7 opgestaan om weer verder te rijden naar de volgende activiteit. We zijn nu in Kakadu National Park en het eerst wat we hebben gedaan is oude Aboriginal kunst bekeken in Ubirr. Zeer indrukwekkend om te zien en de verhalen hierbij te horen. Uiteindelijk omhoog geklommen en een spectaculair uitzicht gezien. Op deze plaats is de eerste Crocodile Dundee film opgenomen. Na wat verkeerde uitspraken en een beschadiging van een rotstekening was de crew hier niet meer welkom. De andere films zijn hier dan ook niet opgenomen maar ergens in Queensland. Later deze dag weer gaan zwemmen. ’s Avonds weer gekookt op het kampvuur en geslapen in de swag.

27-08 De laatste dag van de tour weer lekker vroeg opgestaan. We zijn deze ochtend eerst naar Twin falls gegaan. We moesten hiervoor een stukje met een boot varen en toen nog een stuk lopen. We konden hier helaas niet zwemmen vanwege de krokodillen, al hebben we er geen gezien. Hierna naar Jim Jim falls gegaan. Hiervoor moesten we eerst een flink stuk lopen en over rotsen klimmen. Dit is een waterval van zo’n 200 meter hoog. Helaas kwam er geen water meer vanaf omdat het nu het droge seizoen is. Toch lekker kunnen zwemmen totdat alle schaduw verdwenen was. Zonder schaduw om in te zitten is het hier echt te heet en we zijn dan ook weer op tijd vertrokken. We hadden hierna nog een lange rit voor de boeg terug naar Darwin.
Eenmaal aangekomen in Darwin snel de was gedaan en gedoucht want ’s avonds hadden we met onze groep afgesproken om samen te eten. Lekker wat gegeten en bijgepraat waarna ik redelijk op tijd ben gaan slapen. De tour was geweldig maar wel erg vermoeiend.

28-08 Vandaag vroeg opgestaan, zelfs vroeg genoeg om te kunnen ontbijten. Dit heb ik de dagen voor de tour bijna niet gedaan omdat ik te lui was om voor half 10 op te staan. ’s Middags heb ik samen met Paul een tour naar Alice Springs geboekt en een tour naar Kings Canyon, Kata Tjuta en natuurlijk Ulura. We vertrekken morgen om 6 uur, dus nadat we wat biertjes hebben gedronken in het hostel met een grote groep gezellige backpackers, ben ik op tijd naar bed gegaan.

Foto’s Darwin, Litchfield National Park & Kakadu National Park: https://picasaweb.google.com/berden.esther/DarwinLitchfieldKakaduTour200812Tot280812?authkey=Gv1sRgCJrIt5H9pZKm5QE#

  • 03 September 2012 - 09:34

    Michelle Van Eyndhoven:

    Super gaaf weer Es!
    Mooie foto's ook. Snel een keer skypen oke!!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 09:34

    Michelle Van Eyndhoven:

    Super gaaf weer Es!
    Mooie foto's ook. Snel een keer skypen oke!!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 09:35

    Michelle Van Eyndhoven:

    Oops dat was een dubbele klik op de reactie-knop haha! :P

  • 03 September 2012 - 09:44

    Jaguhs:

    Hey Meis!!

    Super om te lezen wat je allemaal gedaan hebt!! Echt vet! Word (bijna) jaloers haha!!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 66801

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: