Trans Mongolië Express 07-07/09-07 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Trans Mongolië Express 07-07/09-07 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Trans Mongolië Express 07-07/09-07

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Deel 2: Irkoetsk-Ulaanbaatar

Na een lange dag rondslenteren door Irkoetsk, nog wat bezichtigd en vooral veel bruiden gezien (ik geloof wel 6 binnen 10 minuten), werd het tijd om mijn bagage te pakken en richting treinstation te gaan. Deel 2 van mijn treinreis zou die avond beginnen en zou zo’n 37 uur duren oftewel 2 nachten en 1 dag. Ongeveer een uur voor vertrek was ik op het treinstation waar het leuk dat er een volksverhuizing zou zijn. Veel mensen en nog meer koffers en backpacks. Toen het perron bekend werd liep iedereen als één grote meute de trap af richting trein. Dit keer was de trein iets ouderwetser, maar voor mij was dit hoe ik me de Trans Mongolië Express had voorgesteld. De eerste nacht deelde ik mijn coupé met een Russisch meisje dat bijna geen Engels sprak. De volgende ochtend vroeg stapte zij uit en deelde ik mijn coupé met een oude Russische man van geloof ik 74. Hij had veel gouden en zilveren tanden en probeerde me van alles te vertellen. Helaas kon ik dit niet verstaan en glimlachte ik maar gewoon vriendelijk naar hem. Een stop voor de grens hadden we een lange stop van zo’n 2 uur. Hier ging een groot deel van de trein weer terug naar Irkoetsk en bleven we over met 3 wagons, allemaal gevuld met toeristen. Tijdens deze stop heb ik wat rondgelopen met een aantal andere toeristen, maar er was niet veel te zien in dit dorp, wat er voor zorgde dat de 2 uur erg lang duurde. Ook was het erg warm.
Na deze stop kreeg ik 2 nieuwe reisgenoten, een ouder Amerikaans stel, super aardig maar wel een beetje vreemd. Inmiddels was het erg benauwd in de trein en moesten we erg lang wachten bij de grens. Eerst kwam de Russische grens en paspoortcontrole en na een kort ritje de Mongoolse grens en paspoortcontrole. In totaal zijn we hier zo’n 8 uur mee bezig geweest geloof ik en de hele tijd was het niet echt uit te houden in de trein, maar mochten we er niet uit helaas.
Toen we over de Mongoolse grens waren zag ik al snel de eerste ger-tenten omringd met koeien en paarden. Het landschap in Mongolië is echt prachtig met grote velden met op de achtergrond hoge bergen.
Toen we in Ulaanbaatar aankwamen stond Bob op ons te wachten om ons naar het hostel te brengen. Bob heet natuurlijk geen Bob, maar z’n echte naam is echt te moeilijk voor ons westerlingen, dus noemt hij zichzelf Bob. Ulaanbaatar leek vanuit de trein nog echt op een Russische stad. Eenmaal in de stad zie je echt de Aziatische invloed wat betreft alle mensen en de Chinees-Tibetaanse invloed in de tempels. Meer hierover later…

Foto’s van Irkoetsk-Listvyanka: https://picasaweb.google.com/berden.esther/IrkoetskListvyanka030712Tot070712?authkey=Gv1sRgCNyd-I7TtvyquQE#
Foto’s van de Trans Mongolië Express deel 2: https://picasaweb.google.com/berden.esther/TransMongolieExpressIrkoetskUlaanbaatar070712Tot090712?authkey=Gv1sRgCMXUk5vcj-izhwE#

Esther

  • 10 Juli 2012 - 10:40

    Tonny:

    Hoi Esther,

    Ziet er allemaal super uit! Vooral al de foto's van Mongolie!! Wat zal dat een prachtige trip worden daar in Mongolie!! Ben wel jaloers!!!

  • 10 Juli 2012 - 17:29

    Judith:

    Wat een gave verhalen allemaal! Ben echt benieuwd hoe je reis in Mongolie bevalt.. En vraag eens iemand een foto van jou te maken haha! Sta je er ook eens op!
    ps. Groetjes aan Bob

  • 10 Juli 2012 - 19:38

    Frans En Diny:

    Hoi Esther,

    Het is geweldig zoals we jou kunnen volgen.
    En dan die prachtige foto's erbij. Wij zouden daar ook wel op vakantie willen zijn.
    Wij zijn zeer benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven. Hou ons met je interessante en smaakvolle verhalen maar op de hoogte.

  • 11 Juli 2012 - 06:52

    Suzanne:

    Ben even alles bij aan het lezen, vandaar dat er nog een reactie volgt ;)
    Ik kan me al helemaal voorstellen hoe dat je met die Russische man (met gouden zilveren tanden) in die trein zit, haha..altijd blijven lachen!

    Enne ik ben het met Judith eens dat je eens moet vragen of iemand een foto van jou maakt! :) Kunnen we jou ook eens zien!

    Ik kijk al uit naar de foto`s van Mongolië!
    Amuseer ow wah!!

    Xxxx Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 66841

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: