Oahu - Waikiki 28-12/01-01 - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu Oahu - Waikiki 28-12/01-01 - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Oahu - Waikiki 28-12/01-01

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Januari 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Dit keer waren Michelle en ik slimmer geweest en hadden we gewoon een vlucht overdag geboekt. Na de hele dag te hebben rondgehangen in het hostel zijn we rond 3 uur ’s middags naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht van half 5. Ruim op tijd dit keer en om dit te vieren trakteerden we onszelf op een koffie van de Starbucks. Na wederom een vlucht van zo’n 30 minuten kwamen we aan in Honolulu om weer met de shuttle naar Waikiki te gaan. Deze hadden we vooraf geboekt omdat dit zo goedkoper is. Aangekomen hadden we honger en besloten we naar de supermarkt te gaan voor wat lekkers te eten en te drinken. We kwamen hier een van de anderen tegen die we uit Maui kenden en spraken af om ’s avonds wat te gaan drinken met haar en nog twee anderen die we ook uit Maui kenden. We zijn belandt bij het Hard Rock Café waar we deze avond genoten van cocktails voor maar 5 dollar (iets minder dan 4 euro). Ze waren dus goedkoop en lekker.
De volgende dag hadden we ’s ochtends afgesproken om een hike te doen naar Diamond Head. Dit is een krater van een vulkaan en zeker de moeite waard om te bezoeken. We liepen erheen, deden de hike van ruim 1 kilometer en wandelden toen weer terug. Het was ontzettend heet deze dag en in totaal hebben we zo’n 3,5 uur in de brandende zon gelopen. Hierna hadden we het dan ook verdient om op het strand te gaan liggen en af te koelen in de zee. Verder zijn we ’s middags nog gaan winkelen en heb ik een jurkje gekocht voor oud en nieuw. ’s Avonds wilden we gaan eten bij de Cheesecake Factory een restaurant met erg lekker eten, is me verteld, maar de wachtrij hiervoor was zo lang dat we maar weer naar het Hard Rock Café zijn gegaan. Later nog wat winkels in- en uitgelopen voordat we teruggingen naar ons hostel.
De volgende dag, 30 december, besloten we naar Chinatown te gaan in Honolulu zelf. Helaas viel dit nogal tegen en waren we vrij snel weer terug in Waikiki. Wat we verder deze dag hebben gedaan is me op dit moment even ontschoten, dus zal niet heel boeiend geweest zijn.
31 December was een beetje een rare dag, of ja overdag dan. Om 1 uur ’s middags was het oud en nieuw in Nederland, dus hebben we allebei even naar huis gebeld. Wij hadden toen nog 11 uur te gaan en besloten op het strand te gaan liggen. Ook hadden we besloten mee te gaan met een kroegentocht deze avond en op onze tickets stond dat we geen slippers aanmochten. Dus moesten we nog even snel schoenen (met hakken) kopen. Niet de meest verstandige keuze achteraf gezien, want we zagen genoeg mensen op slippers en halverwege de avond deden onze voeten ontzettend veel pijn.
De kroegentocht was super. Voor 40 dollar kregen we eten (pasta en salade) en in elk van de 5 kroegen waar we heen gingen een gratis drankje. Verder waren de drankjes erg goedkoop overal 3,50 of zo. Rond 12 uur gingen we met een hele groep naar het strand om hier het vuurwerk te kijken. Helaas konden we hierna de kroeg waar we vandaan kwamen niet meer vinden. Of het nou aan al deze gratis en goedkope drankjes lag of aan ons oriëntatie vermogen, ik weet het niet. Ik kan in ieder geval zeggen dat we er de volgende dag achterkwamen dat we in de verkeerde straat aan het zoeken waren. Waikiki heeft twee hoofdstraten die parallel aan elkaar liggen en dit hadden wij (en de rest van onze groep) in onze toestand niet meer door. Ach ja, we hebben een top avond gehad en dat was de volgende dag nog vrij lang te merken.
Omdat we weer zo slim waren om een vlucht om 5 uur ’s ochtends te boeken, maar geen hostel, moesten we op 1 januari voor 12 uur ’s middags uitchecken. Zo lang mogelijk in ons bed gelegen om na het uitchecken meteen naar het strand te gaan om hier nog even te slapen. Het was ons té heet, dus verplaatsten we ons naar het parkje om hier in de schaduw te gaan liggen. We lagen nog niet of het begon weer te miezeren. Het heeft de rest van de dag geregend en na een tijdje zijn we maar terug gegaan naar het hostel om hier wat rond te hangen. Tussendoor nog even pizza gaan eten, of ja, Michelle bestelde de laatste pizza, dus ik moest wat anders bestellen. Na de hele tijd te hebben rondgehangen, kwam om 3 uur ’s nachts eindelijk onze shuttle en vlogen we iets na 5 uur in de ochtend naar ons derde eiland, Hawaï oftewel The Big Island.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Waikiki281212Tot010113?authkey=Gv1sRgCN31kaqIhNOYCA#

• 09 Januari 2013 - 02:53

Astrid:

Ook dit klinkt weer te geweldig, vuurwerk op het strand kijken!
    Dat moet het gevoel van oud op nieuw tijdens je wereldreis wel compleet maken!

Liefs