Maui - Wailuku 22-12/28-12 - Reisverslag uit Wailuku, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu Maui - Wailuku 22-12/28-12 - Reisverslag uit Wailuku, Verenigde Staten van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Maui - Wailuku 22-12/28-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Januari 2013 | Verenigde Staten, Wailuku

Aangekomen in Maui, was het pas half 6. We hebben onze bagage opgehaald en een taxi genomen naar het hostel, waar we aankwamen rond half 7. Gelukkig konden we naar binnen, maar de receptie ging pas om 8 uur open. Er stonden een paar relaxte stoelen bij de receptie waarin we probeerden te slapen. Toen de receptie openging bleek dat we pas na 10 uur en misschien pas later in konden checken. We zijn toen in de algemene ruimte op een bank gaan slapen. Rond half 11 gevraagd of we al in onze kamer konden, maar helaas, nog niet. Toen maar in de hangmat en op de schommelbank gaan slapen. Later tijdens ons verblijf hebben we verschillende keren gehoord ‘oh, zijn jullie die meisjes die bij de receptie etc. lagen te slapen’. ’s Middags hebben we vooral geslapen en rond 6 uur zou de ‘End of the World’-party beginnen. Er was een gratis barbecue en een gratis vat bier. Ze begonnen rond half 7/7 uur met het bier en dit was al voor 8 uur leeg. We hebben de rest van de avond gechilled in de jacuzzi en tegen 10 uur gingen we met 5 man op 3 scooters bier halen, niet heel verantwoord, maar we hebben het overleefd. Het was een gezellige avond en dit merkten we ook nog de volgende dag.
Met kater en al wilden we deze dag naar het strand gaan. We hadden bij de receptie gevraagd, hoe we er moesten komen en ons werd verteld dat we er bij het winkelcentrum uit moesten om hier na ongeveer een half uurtje te hebben gewacht de volgende bus moesten nemen. Natuurlijk stapten we uit op de verkeerde plaats waardoor we bijna een uur op de volgende bus moesten wachten. Bij het goede winkelcentrum aangekomen moesten we nog een half uur wachten, maar terwijl we een Amerikaanse simkaart aan het kopen waren, misten we deze bus, die vent was echt übertraag. Nog maar een uur wachten dachten wij. Toen we ruim op tijd bij de bus aankwamen, kwamen we erachter dat deze dit keer in plaats van op het hele uur, op het halve uur kwam en we dus ook deze gemist hadden. Het was inmiddels al bijna 4 uur ’s middags, dus besloten we maar terug naar het hostel te gaan omdat de rit naar het strand nog zo’n 50 minuten zou duren en we dan pas erg laat op het strand zouden zijn. De rest van de dag hebben we niet meer zoveel gedaan.
De volgende dag was het zondag en zouden we met de tour van het hostel naar Big Beach en Little Beach gaan. Big Beach is gewoon een mooi strand, het interessante van deze trip was Little Beach. Kleding dragen is hier niet verplicht ;) en er is ook een drumcirkel. Iedereen die wil kan zich hierbij toevoegen, wat zorgt voor een muzikaal intermezzo gedurende de dag. De meeste mensen hadden gewoon kleding aan (gelukkig maar), maar er waren ook genoeg weirdo’s die in hun blote kont liepen en dansten. We hebben deze dag veel dingen gezien, die je liever niet ziet, maar dit zorgde voor vermaak, want waar je ook keek je zag wel een naakte oude kerel of zo, haha. ’s Avonds niet meer al te veel gedaan. Maandag gingen we naar Iao Valley waar we een hike deden van zo’n 3 uur. Erg mooi en voor het eerst in Hawaï deden we iets actiefs. Hierna konden we nog in een ijskoude rivier zwemmen, maar verder dan mijn kuiten ben ik niet gegaan, het was me te koud. ’s Avonds ben ik met nog 2 anderen van het hostel ergens wat gaan eten en goedkope cocktails gaan drinken.
Eerste kerstdag gingen we wederom mee met een tour vanuit het hostel. Dit keer de Road to Hana. Dit is zeker het googlen waard! Deze weg heeft ontelbaar veel haarspeldbochten (ongeveer 620 volgens Wikipedia) en een mooi uitzicht over zee. Helaas konden we de hike tijdens deze tour niet doen omdat het kerst was en het nationaal park gesloten was. Tijdens deze tour zagen we zwarte rotsen, oftewel versteende lava, konden we in een grot in het donker zwemmen (wat we niet gedaan hebben omdat het water te koud was) en hebben we verschillende mooie planten gezien. Verder kwamen we nog bij een strand met rood zand en erg blauw water, super sjiek om te zien. ’s Avonds hadden we een kerstdiner in het hostel waar iedereen wat te eten mee moest brengen. Michelle en ik hebben een pastasalade gemaakt en zoals altijd met dit soort dingen, was er natuurlijk veel te veel eten. Ook was er weer een gratis vat bier, waar iedereen dankbaar gebruik van maakte. Later nog een paar drinkspelletjes gedaan en wederom een erg gezellige avond gehad. De volgende dag hadden we besloten niet met de tour mee te gaan, maar om de bus (deze keer wel meteen de goede) te nemen naar Lahaina, een erg toeristisch kustplaatsje met ontzettend veel winkels. Ook nog even naar het strand geweest om lekker af te koelen in de zee.
Donderdag gingen we weer met mee met de tour van het hostel. Deze keer naar ‘Turtle Town’. Hier hebben we gesnorkeld en zagen we 2 (of 3) zeeschildpadden. Erg vet om te zien. Denk dat de doorsnee van het schild ongeveer 50 centimeter was. Verder nog mooi koraal en veel vissen gezien. Het koraal is hier wel echt anders dan ik heb gezien in Fiji. Na het snorkelen en het bakken op het strand, ja alweer, gingen we met z’n allen wat eten en cocktails drinken. Een karaf Mai Tai kostte hier maar $6 (ongeveer €4,50), dus gingen we voldaan weer terug naar het hostel. Er was daar iemand die van de bladeren van een palmboom dingen vouwde en zo kreeg Michelle een zeilboot, ik een roosje, een van de anderen een vis en nog meer andere dingen. ’s Avonds wederom gezellig buiten gezeten met iedereen en alvast onze tas ingepakt want morgen vliegen we weer terug naar Honolulu voor oud en nieuw.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Maui221212Tot281212?authkey=Gv1sRgCPnSqOzhnrrReA#

• 02 Januari 2013 - 17:42

Toos Hermkens.:

Ha Ester,
    De beste wensen voor het nieuwe jaar 2013 vol goede gezondheid en liefde.
    Geniet er nog van.
    Groetjes van ons allen doei.

• 09 Januari 2013 - 02:48

Astrid:

Haaa meis,

Wat een heerlijke kerst moet dat zijn geweest!
    De foto's zien er ook weer geweldig uit meis!
    Geniet er nog maar goed van!

Liefs