Naviti – White Sandy Beach 01-12/04-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Naviti – White Sandy Beach 01-12/04-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Naviti – White Sandy Beach 01-12/04-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 December 2012 | Fiji, Nadi

01-12 Wanneer er omgeroepen wordt voor de gasten van White Sandy Beach op de veerboot ben ik blij te zien dat er nog meer mensen in het kleine bootje stappen. We zijn met 11 nieuwe mensen, dus dat belooft gezelligheid. Ik raak meteen al aan de praat met 2 Amerikanen en een Engels meisje. Aangekomen worden we weer toegezongen door de medewerkers van het resort en krijgen we een kokosnoot om te drinken. We vullen onze gegevens in en samen met het Engelse meisje kom ik in een slaapzaal terecht waar nog 4 Noren slapen. Met z’n tweeën besluiten we het eiland een beetje te ontdekken en zo zien we een bord voor welke ons wijst naar ‘Honeymoon Beach’. Over een heuvel komen we in zo’n 10 minuten aan bij een rustig strandje en we besluiten meteen de zee in te lopen. Hier zitten we een lange tijd gezellig te kletsen. Na een tijd lopen we weer terug naar het resort om met anderen te kletsen en foto’s te maken van een mooie zonsondergang. Tijdens het avondeten maken we het meest hilarische moment ooit mee. In het resort hebben ze twee hele rustige lieve katten. Een van deze katten heeft alleen af en toe de neiging om op iemands schoot te klimmen. Natuurlijk kiest de kat net dat ene Chinese meisje uit wat doodsbang is voor katten. Midden tijdens het eten horen we ineens een oorverdovende gil. De gitaarspeler stopt met spelen, enkele jongens springen op en iedereen valt stil. We vragen ons allemaal af wat er gebeurt is. In het resort hebben ze twee hele rustige lieve katten. Een van deze katten heeft alleen af en toe de neiging om op iemands schoot te klimmen. Natuurlijk kiest de kat net dat ene Chinese meisje uit wat doodsbang is voor katten. Met moeite houden we onze lach in, maar blijven de hele avond lachen over deze gebeurtenis. Na het avondeten is het tijd voor wat entertainment. Het personeel doet verschillende traditionele dansen en zingt een aantal Fiji liedjes. Daarna zijn wij aan de beurt met dansen en we doen de meest hilarische spelletjes tot we niet meer kunnen van het lachen. Een erg leuke avond, die zeker voor herhaling vatbaar is.

02-12 Samen met het Engelse meisje besluit ik vandaag te snorkelen. Ze zeggen dat het erg mooi moet zijn als je naar de rechterkant zwemt en je daar veel mooi koraal ziet. Dit doen we dan ook, maar helaas zien we niks op een paar kleine visjes na en veel zeegras. Beetje jammer, maar toch wel leuk. Later deze dag zeggen de 2 Noorse jongens dat zij een plek weten met mooi koraal en in plaats van naar rechts, zwemmen we gewoon rechtdoor. Ze hebben gelijk. Hier zien we veel mooi koraal en mooie vissen. Gelukkig dat we dit nog gezien hebben, want het was echt de moeite waard. Deze dag doen we verder niks, we liggen in de zon en hopen zo bruin mogelijk te worden. ’s Avonds hebben we weer hetzelfde entertainment als gister, maar doen we niet mee met alle spelletjes.

03-12 Vandaag staat in het teken van lekker niks doen en in de zon liggen, net zoals de meeste van de andere dagen. Na het ontbijt heb ik lekker in een hangmat liggen lezen en ben ik even weggedoezeld. Tijdens de lunch hebben we het erover hoe moe we zijn en dat terwijl we veel slapen en verder weinig doen. We genieten wel met volle teugen en hebben ook niet zo de behoefte om van alles te doen. Ook ’s middags liggen we te luieren in de hangmat en ’s avonds na het avondeten doen we weer vele belachelijke spelletjes waarvan we tijdens een spel niet mochten lachen. Moest je lachen dan was je af. Telkens als de muziek stopte moest degene in het midden tegen een van de anderen zeggen ‘baby I love you, can you give me your smile’. De andere moest dan zonder te lachen zeggen ‘baby I love you too, but I can’t give you my smile’. Nadat we tijdens het avondeten al de hele tijd hadden moeten lachen, konden we nu echt niet meer serieus zijn, dus waren we erg snel af tijdens dit spel. Heerlijk gelachen en verder nog wat andere debiele spelletjes gedaan. Hierna hadden we een kampvuur en vrij laat lagen we deze avond in bed.

04-12 Vandaag ga ik samen met de 2 Engelse meisjes naar een volgend eiland. We gaan allemaal naar hetzelfde eiland en blijven hier 3 nachten. Erg gezellig om een tijdje met een paar anderen samen te reizen. In de ochtend doen we niet zo veel en we vervelen ons een beetje. We dobberen wat in de zee en zijn blij als het tijd is om te vertrekken. Tot zover was dit het gezelligste eiland. De andere toeristen en ook het personeel was erg gezellig. Hoop dat dit hetzelfde zal zijn op het volgende eiland.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/NavitiWhiteSandyBeach011212Tot041212?authkey=Gv1sRgCIvt-6aP7q7xPQ#

• 07 December 2012 - 13:59

Tonny:

Ha Esther, wat is Fiji mooi!! Prachtige stranden en blauwe luchten! Hier in Horst ligt nu een dik pak sneeuw en is het natuurlijk koud en nat!!
    Maar ik geniet van je foto's en je verhalen over lekker niksdoen en veel eten! Dat wordt wennen als je weer thuis bent:)
    Xx

• 11 December 2012 - 18:52

Ruud:

Dat ziet er echt wel uit als het perfecte strand alleen voor jezelf! het houd maar niet op, geniet er van :)