Matacawalevu – Bay of Plenty Lodge 29-11/01-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Matacawalevu – Bay of Plenty Lodge 29-11/01-12 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Matacawalevu – Bay of Plenty Lodge 29-11/01-12

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 December 2012 | Fiji, Nadi

29-11 Op de veerboot aangekomen, wordt me verteld dat ik op deze plaats ook weer van de boot af ga. Ik moet alleen even wachten op mijn transfer. Het is een drukke opstapplaats en er komen vele bootjes van verschillende resorts om mensen af te zetten en op te halen. Na een tijdje wordt mijn resort omgeroepen en blijkt dat er van dit resort geen bootje is gekomen. Ik word met de watertaxi naar mijn resort gebracht en wederom ben ik de enige in het bootje. Het resort waar ik vandaag naar toe ga is anders dan de meeste anderen. Deze heeft namelijk geen strand en ligt tussen de mangroven. Veel muggen zullen en dus zijn en ik heb al de nodige beten. Binnenkort moet ik ook nieuwe muggenspray kopen, want de mijne is bijna op. Ik word weer hartelijk onthaald en nadat ik mij geïnstalleerd heb krijg ik weer een heerlijke lunch voorgeschoteld. Ik maak ’s middags veel foto’s van de mangroven en kleine krabbetjes en voor ik het weet ik het alweer tijd voor het avondeten. Ik ga samen de enige 2 andere gasten naar het huis van een van de medewerkers waar we een Lovo krijgen (uitleg zie Nacula – Nabua Lodge). We spelen hier eerst wat met de kinderen, ik geef ze wat ballonnen en krijgen daarna een uitgebreid diner. Veel te veel voor ons allemaal en een deel hiervan krijgen we waarschijnlijk morgen voor de lunch. In het donker lopen we over een klein paadje terug naar het resort waarna iedereen lekker op tijd z’n bed in gaat. Ik slaap hier in de ‘dorm’, maar omdat het zo rustig is, ben ik de enige in deze kamer. Wel fijn om eens mijn eigen kamer te hebben.

30-11 Verschillende keren deze nacht ben ik wakker geworden van de muggen, niet dat ik ze hoor, maar voel van alles jeuken. Ik spray nog wat muggenspray op en doe een extra shirt aan, al is dit eigenlijk te warm. In de ochtend ben ik ruim op tijd voor het ontbijt wakker, niet te geloven hoor. Ik, die altijd zo lang uitslaap ben nu ’s ochtends vroeg wakker. Het zal wel aan de hitte hier liggen. We krijgen een uitgebreid ontbijt met fruit en pannenkoeken, of ja ze noemen het pannenkoeken, het smaakt meer naar oliebollen. Na het ontbijt doe ik niet zo veel, het regent namelijk en er is eigenlijk niks te doen hier. Dan maar mijn foto’s op mijn computer zetten en mijn blog bijwerken. Ik probeer dit zo vaak mogelijk te doen, anders vergeet ik alles namelijk. Het blijft regenen terwijl ik dit doe en heb geen idee wat ik de rest van de dag moet gaan doen want het is nu nog vroeg.
Na lunchtijd was het tijd voor de andere twee om te vertrekken. Omdat het alweer regende en er dus verder niks te doen was, besloot ik mee te gaan om hen naar de boot te brengen. Ook de twee schattige kinderen gingen mee. We hadden tijd genoeg voordat de veerboot kwam en hebben nog even rondgehangen op het strand van de Blue Lagoon. Daar werden we getrakteerd op een ‘ice block’, een heel roze en heel zoet ijsje wat snel smolt en zorgde voor roze vlekken overal in de boot. De kinderen waren niet zo snel met eten en zaten al snel onder de roze vlekken. Erg leuk om te zien en om foto’s van te maken. Nadat we de andere twee afgezet hadden op de veerboot zijn we teruggevaren naar het resort. Helaas hoefden we niemand op te halen, dus was ik de enige gast op het resort. Ik heb ’s middags nog even met de kinderen gespeeld en met de dames van het resort gekletst, waarna ik naar mijn kamer ging om wat te lezen. Het was verder een saaie dag met veel regen en weinig te doen. ’s Avonds had ik een ‘dinner for one’, niet echt aan te raden, maar gelukkig zijn de medewerkers (alle twee!) erg aardig en gezellig om mee te kletsen. Deze avond lag ik erg op tijd in mijn bed.

01-12 ’s Ochtends voor het ontbijt kreeg ik dit keer echt pannenkoeken met jam en verse mango’s. Heerlijk weer, vind de mango’s erg lekker en kan er geen genoeg van krijgen. Vandaag vertrek ik met de boot naar mijn volgende eiland en de ochtend kan me niet snel genoeg gaan omdat ik alleen ben. Ik klets nog wat met de dames, eet nog een mango of twee en vrij op tijd vertrekken we voor de veerboot. De kinderen gaan weer mee en voordat we naar de veerboot gaan, gaan we eerst nog wat groenten en fruit naar een ander resort brengen. Hier hebben we wat tijd over en spelen we een beetje in de zee. Ik ben blij dat de kinderen er zijn, want anders had ik me nog meer verveeld. Als de veerboot komt varen we hier naar toe en neem ik afscheid van dit aardige gezin. Hopelijk zijn er op mijn volgende resort meer mensen.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/MatacawalevuBayOfPlentyLodge291112Tot011212?authkey=Gv1sRgCIOUpZK07sSi5gE#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 66819

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: