Nacula – Nabua Lodge 23-11/26-11 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Nacula – Nabua Lodge 23-11/26-11 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Nacula – Nabua Lodge 23-11/26-11

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 December 2012 | Fiji, Nadi

23-11 Toen ik vanochtend om half 7 op stond zag ik het meteen. Het regende, de lucht was erg grijs en de zee erg ruw. Eerst even lekker ontbeten en toen gevraagd hoe het weer deze dag zou zijn. Volgens de meisjes van de receptie, zou dit zo de hele dag zijn en ik heb een 4/5 uur durende bootreis voor de boeg naar Nacula Island. De eerste van de zeven eilanden die ik de komende weken ga zien. Door de stortregen naar de bus gelopen die ons naar Denerau zou brengen vanwaar de veerboot vertrekt. Het was toen even droog en om half 9 vertrokken we. In heb begin ging het nog wel oké, maar net als vele andere passagiers werd ik toch zeeziek. Erg vervelend want ik had nog een lange rit voor de boeg. Aangekomen bij Nacula Island voelde ik me erg slapjes, geen wonder want er zat niks meer in mijn maag. Met een klein bootje werden we naar het resort gebracht waar een aantal van het personeel ons zingend stond op te wachten. Ik voelde me meteen helemaal welkom. We konden meteen aanschuiven voor de lunch wat er voor zorgde dat ik me iets beter voelde. Toen onze tassen geïnstalleerd (ik heb een kamer samen met een Frans meisje) en even wat rondgelopen over het strand richting een klein hutje waar cake en thee verkocht wordt. Dit hutje wordt ook vermeldt in de Lonely Planet en is zeker aan te raden. Hierna een van de vele kokosnoten opgeraapt en deze in de keuken open laten maken. Nooit gedacht dat ik kokossap/-melk lekker zou vinden, maar het is echt heerlijk. Later deze kokosnoot open laten maken en het vlees opgegeten. Ondertussen een heuvel hier opgeklommen om de zonsondergang te kijken, maar we waren een beetje te vroeg. Teruggeglibberd, want na de regen van vandaag is alles een beetje glad en toen was het alweer tijd voor het avondeten. Vanaf het strand nog naar de zonsondergang gekeken voordat we gingen eten. We kregen een heerlijk curry en gelukkig voelde ik me tegen deze tijd al weer helemaal prima.
Na het eten werd er uitgelegd wat we vanaf hier allemaal kunnen doen en hebben we op muziek wat leuke dansspelletjes gedaan. Niet te laat naar bed, want we waren vanochtend vroeg opgestaan en na 10 uur/half 11 wordt de stroom uitgeschakeld. Deze is verder alleen ’s ochtends even aan. Al met al, op de boottocht na, een heerlijke eerste dag gehad op de Yasawa Islands.

24-11 Om 8 uur werd het ontbijt geserveerd, dus iedereen was weer lekker vroeg uit de veren. Ik heb heerlijk geslapen, al was het in het begin nogal benauwd en hebben de muggen me ondanks de hor voor de ramen meteen gevonden. Na het ontbijt ben ik samen met een Deense jongen gaan kajakken, of ja je kunt het beter ronddobberen in een kajak noemen. Lekker relaxt en af en toe wat gepeddeld. Hierna even gezwommen en geluncht. Na de lunch weer terug de zee ingelopen. Het water is lekker warm en erg aangenaam. Ook erg helder, dus je kunt echt zeggen dat dit paradijs is. ’s Middags samen met het Franse meisje het dorp van de locals bezocht. Hier hebben we kennis gemaakt met de chief en ballonnen uitgedeeld aan de kinderen. Deze zijn allemaal té schattig voor woorden. Als je een dorpje bezoekt moet je je schouders en knieën bedekken, dus toen we na een uurtje ongeveer weer terug in het resort waren zijn we meteen weer even de zee ingedoken. Hierna ben ik gaan douchen en heb ik nog even gerelaxt in een hangmat. Toen mijn foto’s op mijn laptop gezet en deze blog bijgewerkt tot het tijd was voor het avondeten.
Omdat het vandaag zaterdag is krijgen we vandaag een uitgebreid diner in een ‘lovo’. Dit betekent in een ondergrondse oven. We hadden van alles zoals kip, vis, varkensvlees, cassave, zoete aardappel, een soort van spinazie, salade en vers fruit. Echt heerlijk gewoon. Na het eten konden we kava proeven. Dit smaakt een beetje naar water met bloem of zand en als je er veel van drinkt voelt je tong tintelend, maar na 1 ‘shotje’ had ik wel genoeg, erg lekker is het niet. Hierna heeft de familie die het resort runt voor ons gedanst en gezongen. Een avond vol entertainment. We lagen allemaal dan ook laat in ons bed.

25-11 Op zondag gaat zo’n beetje iedereen in Fiji naar de kerk. Ze hebben er vele verschillende kerken en ook het dorpje waar ik gisteren ben geweest heeft 4 verschillende kerken. Samen met een van de mannen van het resort zijn we met een groep naar zijn kerk geweest, geen idee welke. De kerk bestond uit een afdak midden op een groot grasveld en er waren zo’n 30/40 mensen hier. Er werd gezongen en gedanst en speciaal voor ons deden ze een deel in het Engels. Erg indrukwekkend om te zien, maar de ruim 2 uur durende ceremonie was voor ons allemaal een beetje te veel van het goede. Omdat een deel van mijn groep deze dag het eiland zou verlaten, zijn we iets voor het einde terug naar het resort gegaan. Mede door de benauwdheid en omdat het zo lang duurde vonden we dit helemaal niet erg. De rest van de dag heb ik weer een beetje gezwommen en in de zon gelegen, erg relaxt. ’s Avonds kregen we ook deze keer weer een heerlijk maal voorgeschoteld en hebben we na het eten nog wat grappige spelletjes gedaan. Ook deze avond ging iedereen lekker laat naar bed. Voor dat ik ging slapen heb ik nog even mijn tas ingepakt, want morgen ga ik naar het volgende eiland. Ik ben een beetje huiverig voor de boottocht want deze was me de vorige keer niet zo goed bevallen. Hopelijk is het morgen iets rustiger op het water.

26-11 De zee ziet er deze ochtend erg rustig uit en na het ontbijt ben ik nog even gaan zwemmen en heb ik nog wat gelezen. Met de trip die ik doe krijg ik op mijn volgende bestemming mijn lunch, dus terwijl de anderen die vandaag vertrekken wat eten zit ik er gewoon gezellig bij. Als laatste wordt er ter afscheid nog één keer voor ons gezongen en worden we hartelijk bedankt voor ons bezoek en wordt ons nog eens verteld dat we iedereen die we kennen over dit resort moeten vertellen. Het was een goede eerste ervaring hier in de Yasawa’s en ik ben benieuwd hoe de rest zal zijn. Met een klein bootje worden we weer naar de veerboot gebracht.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/NaculaNabuaLodge231112Tot26111203?authkey=Gv1sRgCKOwgMmYwuro_QE#

  • 05 December 2012 - 19:14

    Sarah:

    Ha Esther,

    Vanmorgen al je verslagen gelezen en nu net even de foto's gekeken. Echt super mooi! Mocht ik ooit de jackpot winnen, dan weet ik nu wel waar ik naartoe op vakantie wil ;)

    Veel plezier nog de komende maanden en we spreken/whatsappen/facebook-en elkaar snel!

    Groetjes Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 66792

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: