Nadi 20-11/23-11 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu Nadi 20-11/23-11 - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Nadi 20-11/23-11

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 December 2012 | Fiji, Nadi

Bula!

20-11 Aangekomen in Fiji was ik de tijd een beetje kwijt. In het vliegtuig op het scherm stond dat het half 7 was, maar het was al half 8 werd gezegd. Dit was uiteindelijk ook de juiste tijd. Het duurde nogal lang voordat we het vliegtuig uitkonden en de man achter mij zei al meteen dit is ‘Fiji time’. Hier duurt alles net wat langer. Nog voordat ik het vliegtuig uit was voelde ik de warmte al, het is hier iets warmer dan in Sydney en een stuk benauwder.
Voor de douane aangekomen stond een superlange rij, ook het vliegtuig uit Auckland (Nieuw Zeeland) was net aangekomen. Het duurde nogal lang voordat ik door de douane was, maar hoefde toen gelukkig niet op mijn tas te wachten. Deze kwam na 1 minuut voorbij toen ik bij de bagageband was. Toen nog door de controle om te kijken of ik niks meesmokkelde waarna ik naar het loket kon van het reisbureau waar ik mijn Fiji-reis heb geboekt. Vanuit hier werd ik naar een hostel gereden waar ik de komende 3 nachten zal blijven. Dan begin ik met mijn tour en krijg ik ook een Fiji-simkaart als het goed is. In het hostel/resort wat gegeten en gedronken waarna ik redelijk op tijd in bed lag, de warmte maakt je snel moe.

21-11 Mijn eerste dag in Fiji, wat spannend, ik ben wel toe aan een nieuw avontuur. Mijn kamergenoten vroegen al meteen of ik zin had om met hun een dagje mee te gaan, ze wilden een paar dingen op het eiland Viti Levu bezoeken. Samen even ontbeten, wat bij de prijs inbegrepen zit en rond half 11 op pad gegaan. Eerst naar een grote Hindu-tempel. Hier wat rondgekeken, maar pff wat is het hier benauwd. De auto had geen airco maar gelukkig konden de ramen allemaal open. Na de tempel zijn we naar een dorpje gegaan waar we werden rondgeleid. Erg leuk om te zien, vooral al die schattige kindjes. Ook nog even door de basisschool gelopen, waar ons van alle kanten ‘Bula’ (hallo) werd toegeroepen. Erg leuk om mee te maken. Na dit bezoekje zijn we naar de Mud Baths gegaan en een heetwaterbron. Eerst in het modderbad. Hier hebben we ons lekker met modder ingesmeerd, daarna opgedroogd in de zon tot het begon te jeuken. Uiteindelijk de modder van ons afgewassen en even de hot spring in gegaan, deze was erg heet, maar wel aangenaam. Na dit heerlijke verwenmoment zijn we terug Nadi ingereden want de rest van mijn groepje vertrekt binnenkort en zij wilde graag souvenirs kopen. Ik heb al ontzettend veel leuke dingen gezien, dus zal wat ruimte moeten maken in mijn backpack aan het eind van mijn Fiji-reis.
Samen met 2 anderen ben ik hierna wat gaan eten bij een Thais-Indiaas restaurant. Net als eergisteren heb ik ook vandaag een heerlijk curry gegeten. Teruggelopen naar het hostel waar we lekker een verfrissende duik hebben genomen in het zwembad.
’s Avonds zijn we met een paar nog een lekkere cocktail en een glaasje wijn gaan drinken in een van de andere backpack resorts in de straat. Erg gezellig, want in ons resort is niet zo veel te doen, er zijn heel weinig gasten. Niet te laat naar bed gegaan, want morgen moeten we allemaal weer op tijd op voor het ontbijt.

22-11 Wederom een heerlijk ontbijtje gehad met toast, vers fruit en was fruitsap. Hierna ben ik op een ligstoel aan het strand gaan liggen, maar niet voordat ik me uitgebreid heb ingesmeerd. De zon is hier namelijk iets feller dan in Australië. Na een tijdje vroeg een van mijn kamergenoten of ik zin had om Nadi in te gaan en nog even langs de souvenirwinkel te gaan en om wat te eten. Omdat er hier verder niet zoveel te doen is en omdat ik morgen naar de Yasawa-eilanden vertrek had ik hier wel zin in. Heerlijk wat rondgelopen in de souvenirwinkel en toen even door de winkelstraat van Nadi. Het is een best lelijke straat en het was erg benauwd. Iedereen roept ‘bula’ en probeert je zijn winkel in te krijgen of je een taxi aan te smeren. We zijn lekker wat gaan eten in een van de vele restaurantjes en toen nog even de supermarkt ingelopen. Sommige dingen zijn hier erg goedkoop, andere juist weer erg duur (dit allemaal tegenover Australië). Daarna met de taxi terug naar het resort en nog even op het strand gezeten en gezwommen. Omdat alles hier in ‘Fiji time’ gaat heb ik ’s middags lekker een lang dutje gedaan in de kamer (met airco). Toen ik weer opgestaan was regende het wat ervoor zorgde dat de benauwdheid eindelijk een beetje weg ging, heerlijk dus. ’s Avonds nog wat gegeten en gedronken in het resort waarna ik mijn tas in heb gepakt. Ik hoop dat het weer morgen wat beter is, maar ben er bang voor want er wordt gezegd dat er een tyfoon aankomt.

Foto’s Nadi: https://picasaweb.google.com/berden.esther/Nadi201112Tot221112?authkey=Gv1sRgCOuCscuktJrcSA#

  • 05 December 2012 - 10:32

    Britt Berden:

    Haa Esther!

    Ik snap 't wel dat je het nog lekker vol houdt aan de andere kant van de wereld! Mooie foto's weer!! Nog heel veel plezier, geniet ervan en tot snel!

    Liefs Britt

  • 05 December 2012 - 10:36

    Diny En Frans:

    wauw, nou zit je toch weer in een heel andere wereld. Dat modderbad scheen je wel te bevallen.
    Weer mooie foto's. Daar genieten we van en natuurlijk ook van je leuke verslagen.
    De groetjes uit Sevenum.

  • 05 December 2012 - 10:56

    Suzanne:

    Fantastisch die foto`s met het modderbad!!
    Hopelijk wordt het snel wat minder benauwd, maar goed nog altijd beter dan die kou hier in Nederland ;)

    Geniet, geniet, geniet!!
    Liefs Suus xxxx

    p.s.Thanks voor je kaartje...nu heb ik toch nog mijn koala gekregen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 66796

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: