Sydney 17-11/20-11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Sydney 17-11/20-11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Sydney 17-11/20-11

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 November 2012 | Australië, Sydney

17-11 Vanaf Melbourne ben ik vandaag weer naar Sydney gevlogen, want over drie dagen vertrekt mijn vliegtuig naar Nadi, Fiji, vanaf hier. Met een half uur vertraging vertrokken en uiteindelijk toch redelijk op tijd aangekomen in Sydney. Ik was pas laat in mijn hostel in Bondi en heb deze avond niet meer veel gedaan. Alleen uitgezocht wat ik nog moest kopen en wat ik nog moest wassen. En ik kan je zeggen, dat is best veel (het wassen dan). Redelijk op tijd naar bed gegaan en bedacht dat ik morgen naar Bondi Junction ga om nog wat laatste Australische dingen te kopen.

18-11 Vandaag voor de een na laatste keer naar Bondi Beach gelopen. Ik was op zoek naar de laatste kaarten vanuit Australië, maar kon geen leuke vinden. Dan maar naar Bondi Junction, want hier moet ik nog heen voor zonnebrand, lenzenvloeistof en ik wil graag een snorkelset kopen, want dit wordt erg aanbevolen in de Lonely Planet en al het andere dat ik over Fiji lees. Kaarten hebben ze niet veel in Bondi Junction, dus deze zal ik morgen in de stad kopen. Mijn was heb ik gewassen en verder heb ik het rustig aan gedaan vandaag, want in Sydney en Bondi heb ik inmiddels zo’n beetje alles wel gezien.

19-11 Het weer was niet echt lekker vandaag en net vandaag wilde ik nog naar het strand. Dat zat er dus niet in. Heb toen mijn tas maar ingepakt en ben op tijd naar de stad gegaan. Hier nog wat rondgelopen, kaarten gekocht en dat was het wel zo’n beetje. ’s Avonds had ik afgesproken om bij Reema en Harshit te gaan eten, mijn oud-huisgenoten uit Perth. Zij hebben een Indiase achtergrond en Reema kan heerlijke curry’s koken. Heb de avond in hun appartement doorgebracht en we hebben veel gekletst en lekker gegeten. Als ik weer thuis ben ga ik zeker het recept vragen en proberen dit zelf te maken. Ik was erg laat terug in het hostel en heb toen nog even mijn telefoon opgeladen en de kaarten geschreven. Ik moet morgen alleen nog een brievenbus vinden om ze te posten.

20-11 Na 3 maanden in Australië vlieg ik vandaag naar Sydney. Mijn vlucht vertrok een uur eerder dan op mijn papieren stond, maar ik was goed op tijd. Geen stress dus. Op het vliegveld ingecheckt een brievenbus gevonden en toen nog wat door de winkeltjes rondgelopen. Ik heb al mijn Australisch geld opgemaakt en ben dus helemaal klaar voor Fiji. Toen het tijd was om te boarden kregen we te horen dat het vliegtuig wat later was geland dan gepland en dat we dus vertraging hadden. Na ruim een half uur vertraging konden we eindelijk het vliegtuig in. Het was blijkbaar een nieuw vliegtuig (een Boeing 777) en omdat dit anders was dan verwacht had de aankomst langer geduurd. Ik zat in rij 49 aan het raam en dit was nog net boven de vleugel, kun je voorstellen hoe groot dit vliegtuig is. De crew was Portugees omdat het vliegtuig als vervanging van een ander vliegtuig speciaal uit Portugal was overgekomen. Wat een heisa. Uiteindelijk zijn we met bijna een uur vertraging vertrokken voor de 4 uur durende vlucht naar Fiji. Hoe dit verder gaat lees je in mijn volgende blog.

  • 23 November 2012 - 03:59

    Astrid:

    Wat zul jij een geweldig mooie tijd gehad hebben, 3 maanden in Australië met weer een hoop nieuwe hoogtepunten in je wereldreis! Het is echt geweldig om te lezen!
    Ik wens je ontzettend veel plezier op Fiji!
    Geniet van het goeie weer en veel snorkelplezier!

    Liefs Astrid

  • 30 November 2012 - 17:28

    Erna:

    Ook wij hebben een mooie vakantie gehad en veel gezien .We zijn nu bijna een maand weer in Nederland en dat was wel even wennen aan het tijdsverschil en de temperatuur viel ook wel tegen van 34 graden naar 8 graden .Maar ja aan alles wen je weer snel Ik lees dat het allemaal goed gaat daar in Australië en nu op naar het volgende avontuur op de Fiji eilanden . Wij gaan op naar de feestdagen met misschien wel een beetje sneeuw (ik hoop van niet) Nog bedankt voor de kaart
    Groetjes Piet en Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 66817

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: