Airlie Beach 10-09/17-09 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Airlie Beach 10-09/17-09 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Airlie Beach 10-09/17-09

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 September 2012 | Australië, Airlie Beach

Pff, waar moet ik beginnen dit keer. Ben een week in Airlie Beach geweest, maar heb niet heel veel gedaan. Lekker gezwommen en een boekje gelezen bij de lagoon. Heerlijk gewoon, kan hier echt aan wennen. Samen met verschillende mensen uit mijn hostel een paar avonden wat gaan drinken. Veel lol gehad met iedereen en veel mensen leren kennen. Maar wat ik op welke dag gedaan heb, dat weet ik echt niet meer. Schandalig, ik weet het, dus maak ik er maar gewoon een lang (?) verhaal van. Of het lang wordt weet ik pas aan het eind.
Vanaf Airlie Beach gaat iedereen zeilen of snorkelen bij de Whitsundays. Omdat ik drie jaar geleden ook al ben gaan zeilen en het vrij prijzig is, heb ik dit keer besloten om maar 1 dag het water op te gaan. Samen met een Deens meisje uit mijn hostel gingen we mee met de tour ‘Ocean Rafting’. Lekker met een supersnelle boot richting de mooiste stranden en snorkelplaatsen. Onderweg zagen we nog (helaas vanaf een grote afstand) een walvis. We konden zijn staart zien en een paar keer spoot de walvis water uit zijn luchtgat. Helaas geen foto’s want het was echt te ver weg hiervoor. Na een redelijk lange tocht kwamen we aan bij een eiland waar we naar het uitzichtpunt liepen of foto’s te maken van Whitehaven Beach, het mooiste strand ooit! Het zand is zo ontzettend fijn en het water is te blauw om te geloven dat het echt is. Hier natuurlijk foto’s van gemaakt, maar niet te veel op het strand zelf waar we vanuit het uitzichtpunt heen liepen. Er wordt namelijk gezegd dat het zand zo fijn is dat als het in je camera komt deze kapot gaat en dat wil ik natuurlijk niet. Voor meer foto’s van dit strand kijken jullie maar op Google. Op Whitehaven Beach hebben we geluncht en lekker genoten van de zon. Hierna weer verder met de boot naar de eerste snorkelplaats. Wauw, wat was het hier mooi. Veel verschillende kleuren koraal gezien zoals felblauw, paars en groen. Ook veel vissen gezien natuurlijk. We waren net allemaal uit het water toen een van de anderen die nog in het water lag riep dat hij een schildpad aan het volgen was. Een paar anderen sprongen snel het water in maar konden de schildpad niet zien. Toen iedereen weer in de boot zat kwam de schildpad een eindje voor de boot aan de oppervlakte en stak zijn kopje boven water. Gelukkig de schildpad toch nog kunnen zien. Toen verder naar de tweede snorkelplaats. Hier komen ze erg vaak met deze tour en voeren hier de vissen. Deze komen met een hele grote groep allemaal aan de oppervlakte, erg leuk om te zien. Toen weer het water ingesprongen en het rif ontdekt. Dit keer was het koraal iets minder indrukwekkend, maar zag ik veel meer grote en mooie vissen. Helaas Nemo niet gezien. ’s Avonds met een paar van de boot nog wat gaan drinken. Heb echt een heerlijke dag gehad. De overige dagen weer niet heel veel gedaan, lekker gezwommen, gelezen en in het zonnetje gelegen.
Gisteren (17-09) de nachtbus genomen naar Agnes Water – Town of 1770 waar ik nu ben. Wat ik hier allemaal heb gedaan komt in de volgende blog….valt uiteindelijk wel mee hoe lang deze is geworden.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/AirlieBeach100912Tot170912?authkey=Gv1sRgCMGL0tb2ke6eigE#

Ha Esther,

Dat snorkelen was volgens mij erg leuk. Je zult nu ook wel beter Duits leren spreken, of niet met allemaal die Duitse vrienden die je maakt..

Heb je zaterdag nog een keer tijd om te chatten ofzo? Veel plezier in Agnes Water.

• 18 September 2012 - 13:49

oops...berichtje is nu 3 keer geplaatst ipv 1 keer....Sorry

• 18 September 2012 - 23:45

Astrid:

Haa meis,

Het zijn weer geweldige verslagen om te lezen, ook al hadden wij al bijgeklets over deze avonturen!
    Wij wensen je veel plezier de komende 2 weken, daarna spreken we elkaar vast wel weer!
    Wij gaan jouw goede voorbeeld volgen en gaan ook even genieten van 10 dagen zon, zee en stand! Al zal het daar niet zo mooi en indrukwekkend zijn als bij jou!

Groetjes Rob en Astrid

• 21 September 2012 - 20:25

Loek Berden:

Hoi Esther, je vermaakt je prima zo te lezen. We dachten er net aan dat je morgen jarig bent. Dus, bij deze van harte gefeliciteerd met je .......verjaardag en maak er een mooie dag van.

groetjes familie Berden uit het koude Well.

• 22 September 2012 - 13:06

Piet En Erna:

Hoi Esther,
    Allereerst van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hoorden dat je onbewoond bezig bent dus we zien wel wanneer je weer iets schrijft over al je belevenissen. We volgen het met belangstelling en we lezen in ieder geval dat je ervan geniet en dat het je goed gaat. Er staan hiet 2 mensen in de startblokken om je op te komen zoeken dus dat wordt een prettig weerzien voor even. Geniet nog van al het moois en we wensen je nog het allerbeste
    Groetjes vanuit hert Dreumelriek

• 22 September 2012 - 13:11

Peit En Erna:

Hoi Esther,

Allereerst van harte proficiat met je verjaardag. We volgen je reacties en we lezen dat je geniet van je reis.Er staan hier 2 mensen te popelen om je achterna te reizen dus dat wordt voor even een prettig weerzien.Geniet van al het moois en van de nieuwe ervaringen. We hoorden dat je even onbewoond bezig ben(Robinson?)
    we wensen je nog een mooie tijd en voor nu heel veen groetjes uit het Dreumlriek
    Piet en Erna

• 23 September 2012 - 21:08

Diny Slaats:

Esther, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat zul jij dit jaar een bijzondere verjaardag hebben. Ik ken niemand die z'n verjaardag op een onbewoond eiland heeft gevierd. Alleen jij!!! Heel veel plezier en je kadootje staat op je rekening.
    Proficiat van Frans en Diny

• 04 Oktober 2012 - 13:01

Suzanne:

WAUW!!! Ik had deze foto`s nog niet bekeken, maar ze zijn echt FANTASTISCH!!! Zal ik toch maar die kant op komen??? Begin nu wel heel hard te twijfelen...:)

xxxxx Suus