Townsville en Magnetic Island 08-09/10-09 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Townsville en Magnetic Island 08-09/10-09 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Townsville en Magnetic Island 08-09/10-09

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 September 2012 | Australië, Townsville

08-09 Gisteren ben ik ’s avonds aangekomen in Townsville. Ik ben naar mijn hostel gelopen, heb een douche genomen en ben gaan slapen. Had ontzettende hoofdpijn dus lag lekker vroeg te slapen.
Vanochtend werd ik wakker zonder hoofdpijn, gelukkig maar. Ik had de wekker lekker vroeg staan en ben om 9 uur eerst wat boodschapjes gaan doen. Vanuit de supermarkt richting de veerboot gelopen. Ik ga vandaag namelijk Magnetic Island bezoeken. Een eiland zo’n 20 minuten per veerboot uit de kust van Townsville. Rond 11 uur aangekomen en de bus genomen naar Horseshoe Bay. Een baai in de vorm van een hoefijzer, met een strand en een paar winkeltjes. Vanaf hier ben ik zo’n 2 kilometer gelopen naar de volgende baai. De wandeling ging over rotsen en tussen tropisch regenwoud. Omdat het lekker warm is vandaag, ja alweer, heb ik hier even gezwommen en daarna in de zon gelegen om bij te bruinen en op te drogen. Eenmaal opgedroogd heb ik ruim 2 kilometer gelopen naar een uitzichtpunt. Dit stelde helaas niet heel veel voor, dus na een paar foto’s ben ik weer verder gelopen naar de volgende baai. Ik moest vooral bergop dus ging maar langzaam vooruit. Uiteindelijk mezelf beloond door nog even te zwemmen en te zonnen. Inmiddels was het al half 4 en ik wilde ook het andere uiterste van het eiland zien. Nadat ik naar de grote weg ben gelopen, heb ik hier de bus genomen. In dus bus zat ook een groep piraten die nogal dronken waren. Toen zij uitstapten werd hen meteen verteld dat ze deze dag verder niet meer met de bus mee mochten. Ik ben nog wat verder met de bus meegegaan tot Picnic Bay. Deze staat ook groot aangegeven op de kaart, dus dacht wel wat leuke winkeltjes te zien en een mooi strand. Helaas pindakaas, de zon was verdwenen achter een grote palmboom en winkeltjes waren er ook al niet. Toen maar de volgende bus teruggenomen naar de veerboot. Het was inmiddels ook al half 6 en het wordt hier rond half 7 donker. Eenmaal aangekomen bij de haven moest ik nog een uurtje wachten op de veerboot. Na een tijdje kwamen ook de piraten aan bij de veerboot, geloof dat ze de kroeg uitgestuurd waren omdat ze zo dronken en vervelend waren. Op de veerboot maakten ze ook nog veel herrie, maar had er gelukkig niet zo’n last van, kon er wel om lachen. Hierna teruggelopen naar mijn hostel, wat gegeten en even het zoute water en strandzand van me afgewassen. Morgen ga ik Castle Hill bezoeken, een uitzichtpunt midden in Townsville. Ook ga ik naar The Strand, de boulevard hier in Townsville, eens kijken hoe dit eruit ziet.

09-09 Vandaag ben ik begonnen met het beklimmen van Castle Hill. Het was erg warm en ik wist niet goed wat ik vanaf de top zou zien, dus halverwege ben ik weer teruggegaan. Het uitzicht was evengoed erg mooi, dus vanaf halverwege heb ik hier van genoten. Toen weer omlaag gelopen en richting The Strand gegaan. Hier ben ik lekker op het strand in de schaduw gaan liggen, maar hier was het vrij fris, het waaide nogal hard. Ik heb mijn spullen opgepakt en ben iets verderop gaan liggen, lekker in de zon. Hier genoten van het uitzicht en de palmbomen op het strand. Na een tijd ben ik weer verder gegaan, dit keer de hele boulevard afgelopen en toen weer terug. Lekker relaxt dus. Rond een uur of 4 ben ik teruggegaan naar mijn hostel waar ik 2 nieuwe kamergenootjes had. Je raadt het vast al, Duitsers. Meer dan de helft van de mensen die ik tegenkom hier is Duits, de rest is Frans. Samen zijn we deze avond met nog een andere Duitser een paar biertjes gaan drinken in Townsville. Er was vrijwel niks te doen overal, maar toch een erg gezellige avond gehad. Jammer dat ik morgen weer vertrek. Heb mijn bus naar Airlie Beach namelijk al geboekt.

10-09 Vanochtend weer vroeg opgestaan om uit te checken. Hierna nog gezellig met mijn nieuwe Duitse vrienden gekletst en rondgehangen voordat ik richting bus moest. De busreis duurde 3,5 uur. Niet te lang gelukkig. Aangekomen in Airlie Beach waar ik voor de komende vijf nachten blijf. Vanuit hier kun je makkelijk naar de Whitsundays, maar wat ik precies ga doen de komende dagen, dat weet ik nog niet. Vandaag in ieder geval niet heel veel want het is hier erg bewolkt.

Foto’s: https://picasaweb.google.com/berden.esther/TownsvilleMagneticIsland080912Tot100912?authkey=Gv1sRgCLbUod29gp-arQE#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 66783

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: