Cairns 03-09/07-09 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Cairns 03-09/07-09 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Cairns 03-09/07-09

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 September 2012 | Australië, Cairns

03-09 Aangekomen in Cairns, zie vorige blog.

04-09 Vandaag ben ik ’s ochtends eerst wat boodschappen gaan doen, zodat ik tijdens de lunch lekker een salade met tonijn kan eten en wat fris te drinken heb. Hierna ben ik gewapend met een boek en mijn zonnebrand richting the Esplanade gegaan. Hier ligt een zwembad met een grote zonneweide. Heerlijk gelegen en wat gelezen. Daarna weer terug gegaan naar het hostel en wat gekletst met de andere backpackers. Er zitten hier vooral Duitsers en Fransen, maar gelukkig spreken ze allemaal Engels. ’s Avonds niet veel gedaan.

05-09 Het is vandaag erg bewolkt in Cairns, dus wederom een dagje in het gras liggen en zwemmen zit er niet in. Ik heb vandaag dan ook de tijd genomen om mijn blog bij te werken en wat foto’s up te loaden. Ook ben ik begonnen met een plan te maken met wat ik de komende tijd wil gaan doen tot eind oktober wanneer pap en mam in Sydney zijn. Ik ben hier niet echt ver mee gekomen, heb alleen bedacht dat ik met de Greyhound bus ga en mijn eerste stop Townsville en Magnetic Island zal zijn. De Greyhound pas ga ik morgen aanschaffen.
Verder ben ik ’s avonds met het hostel gratis pizza gaan eten. Erg gezellig en lekker en gratis natuurlijk, dat is wat een backpacker graag wil. Hierna terug naar het hostel gegaan en nog even wat gekletst met wat andere backpackers.

06-09 Vandaag is het weer heerlijk weer. Ik heb eerst even wat boodschappen gedaan en heb een strandhanddoek gekocht. Deze had ik namelijk geen en is wel erg handig. Hierna ben ik weer samen met mijn boek naar het zwembad gegaan. Heerlijk in de zon gelegen en lekker niks gedaan. Heb de vorige keer in Cairns eigenlijk alles al gedaan en ben hier alleen omdat dit een van de enige bestemmingen was per vliegtuig vanaf Alice Springs. Heb mijn Greyhound pas geboekt en vertrek morgen naar Townsville. Vanuit het hostel kunnen we iedere avond gratis ergens gaan eten, dus met een paar Duitse meisjes gratis spaghetti gaan eten. Daarna nog even wat lekkers gekocht voor in de bus morgen, heb een 6 uur durende busreis voor de boeg. Vertrek morgen om 1 uur ’s middags en kom om 7 uur aan. Heb een hostel gevonden waarbij de 3e nacht gratis is, dus deze ook even geboekt. Waar ik na Townsville heen ga, dat weet ik nog niet. Dat bedenk ik wanneer ik daar ben.

07-09 Op tijd opgestaan omdat ik voor 10 uur moest uitchecken en ik voor half 10 het gratis ontbijt nog even wou meepakken. Dit is echt een voordeel in Australië, vaak is het ontbijt in het hostel gratis. Het stelt niet heel veel voor, maar is wel lekker. Daarna nog even de laatste dingen in mijn tas gepropt en zit nu te wachten om naar de bus te gaan. Moet er rond kwart voor 1 zijn dus heb nog wat tijd over. Handig om nu even mijn blog weer bij te werken en iedereen te laten weten dat ik de afgelopen dagen werkelijk niks gedaan heb. Heb ook geen foto’s gemaakt, want ja als je niks doet zie je ook niks interessants om foto’s van te maken. Vanaf morgen (of misschien vanavond al) zal ik mijn camera weer tevoorschijn halen omdat ik nu weer nieuwe dingen ga zien. Ik ben benieuwd.

  • 14 September 2012 - 15:41

    Astrid:

    Haaa!
    Ook al heb je niet veel bijzonders gedaan de afgelopen dagen, toch is het leuk om weer iets te lezen meis!
    Even een paar dagen wat minder plannen en even tot rust komen met een goed boek is ook heerlijk!
    Vooral als je terug kijkt wat jij al allemaal gedaan hebt en wat je nog allemaal gaat doen!
    Wij wensen jou nog veel plezier meis!

    Groetjes Rob en Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 66659

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: