Woehoe ik ga op wereldreis!! - Reisverslag uit Horst, Nederland van Esther Berden - WaarBenJij.nu Woehoe ik ga op wereldreis!! - Reisverslag uit Horst, Nederland van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Woehoe ik ga op wereldreis!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 December 2011 | Nederland, Horst

Hallo,

Zoals jullie misschien wel weten heb ik op de dag van mijn afstuderen een wereldticket gewonnen op Facebook via Vodafone van het World Ticket Center t.w.v. € 3,000.- Zelf wilde ik al samen met Michelle op wereldreis te gaan, waarvoor het plan was om rond oktober/november 2012 te vertrekken i.v.m. het afstuderen van Michelle. Door de voorwaarden van mijn (über te vette prijs) waarin staat dat ik voor 30 juni 2012 zal moeten vertrekken, ben ik nu plannen aan het maken om deze reis (deels) alleen te maken.

Op de website van het World Ticket Center ben ik een té vette voorbeeldreis tegengekomen en zoals het er nu naar uitziet, zal dit ook ongeveer mijn route gaan worden. Om jullie even in te lichten, dit is de voorbeeldroute waar ik het over heb: Amsterdam - Riga - Moskou - Transmongolië Express - Beijing - Sydney - Fiji - Hawaii - Seattle - New York - Amsterdam.

Ik ben nog aan het kijken om eventueel China te verlaten via Shanghai, Australië binnen te komen via Darwin en uit te zoeken of ik überhaupt wel naar Seattle wil of liever andere steden wil gaan zien in Amerika.

Het is dus nu al een reis om naar uit te kijken en kan ook niet wachten tot het avontuur voor mij zal beginnen. Dit zal waarschijnlijk rond 21 juni zijn omdat ik zo het Midzomernachtfeest in Riga mee kan maken in de nacht van 23 op 24 juni. Hoe lang ik precies weg zal blijven weet ik op dit moment ook nog niet, maar het zal ongeveer tussen de 6 maanden en een jaar zijn.
Het lastige is nu niet meer waar ik overal naar naar toe zal reizen, maar vooral hoe lang zal ik overal blijven. Daar ben ik nu dan ook volop mee bezig.

Ondertussen ben ik me ook aan het voorbereiden op wat ik waar kan gaan zien, met name in China omdat dit land zo immens groot is. Boeken van de bibliotheek en blogs van andere reizigers zijn hiervoor zeer behulpzaam. Tips zijn ook altijd welkom, dus mocht je nog een must-see hebben op Fiji of Hawaii, dan hoor ik het graag.

Door middel van deze blog zal ik mijn plannen en avonturen, net zoals tijdens mijn stages naar Bonaire en Australië weer met jullie delen.

Daaag!!

Esther

*p.s. zijn jullie al jaloers?

• 08 December 2011 - 12:45

Sarah:

Leuke blog!!!!

Ik ben erg benieuwd hoe je reis gaat verlopen! En natuurlijk ben ik een "beetje" jaloers.

Groetjes Sarah

• 08 December 2011 - 12:48

Michelle Van Eyndhoven:

euhhh jaaa ik ben jaloers!!! Ik hoop echt dat ik je nog een deel van je reis kan vergezellen Essie!
    maarrr eerst afstuderen!! ;)
    xxx mies

• 08 December 2011 - 13:23

Suzanne:

Jaaaaaaaaa ik ben nu al jaloers ja!! En ik ga je echt wel missen, maar gelukkig ga je pas in juni ;)!! Misschien kom ik zelfs wel even langs als je op Fiji bent ofzo...:) Zou gezellig zijn!!

Succes en veel plezier met alle voorbereidingen!!

Liefs Suus!!

• 08 December 2011 - 13:53

Mieke:

Wat gaaf esther! Heel veel plezier en succes met alles uitzoeken. Mijn zus christel, heeft ook een wereldreis gemaakt, deels ook jou route, ik zal ze vragen of ze tips voor je hebben.

Groetjes mieke lemmen

• 08 December 2011 - 13:55

Mieke Nog Een Keer:

Jaloers? Alles behalve, maar de mag de pret niet drukken, toch?

• 09 December 2011 - 08:29

World Ticket Center:

Beste Esther,

Voor reisinformatie en tips kun je ook een afspraak maken in ons reisbureau met één van onze Round-the-World specialisten.
    Onze specialisten kunnen jouw precies vertellen wat de mogelijkheden zijn qua tickets en route en wat echte must see bestemmingen zijn!
    Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 0900-1502 45cent p/m.

Met reislustige groet,

World Ticket Center

• 18 Juni 2012 - 10:57

Suzanne:

Jaaaaa ik ben jaloers!!! ;)
    xxxx Suus