Party, Open Dag en Mandurah - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Party, Open Dag en Mandurah - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Party, Open Dag en Mandurah

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Augustus 2009 | Australië, Perth

Er zijn weer 2 weekenden voorbij, dus weer tijd voor een nieuwe update ;)
De dag na mijn vorige blog is mijn laptop door een collega weggebracht naar het bedrijf wat me werd aangeraden door het Samsung Service Centre (heb em nog niet terug, zal er deze week maar eens voor bellen, want ik ben het zo onderhand moe zo zonder laptop).
Maar mijn doordeweekse avonturen zijn te saai om hier te posten, dus ik skip de hele week en begin bij het weekend :D Dit is het weekend van 15/16 augustus. Zaterdag gingen we bij een collega wat drinken. Rond een uur of 5 werd ik door Christy (collega) opgehaald, waarna we naar Sloane (andere collega) gingen om haar op te halen. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Brian (collega waar we gingen drinken :P), waar de wijn al koud stond :D Daar was nog een andere vriendin van Brian en ook Chad (nog een collega) kwam al snel. Na wat wijntjes en snacks en 20 keer hetzelfde liedje gehoord te hebben gingen we naar de bar 'Breakwater'. We waren al optijd begonnen haha dus toen om 12 uur de toko dicht ging hadden we er ook al genoeg van. Maar terug aangekomen bij Brian met nog wat extra mensen ging de party gewoon door. Uiteindelijk lag ik rond een uur of 3 te slapen, want als we zulke feestjes houden blijft iedereen gewoon slapen echt ideaal. Om 9 uur (jaja ik was wakker om 9 uur, niet te geloven he) was iedereen weer zo'n beetje wakker, waarna we rond 10en weer richting huis gingen. Ik was zondagochtend rond 11 uur thuis waarna ik meteen met Karlijn en Sarah doorging naar de open dag op Curtin. Had ik eindelijk de mogelijkheid om eens wat meer van de uni te zien ipv altijd maar 'maintenance dingen' haha! Hoewel het af en toe flink regende...jaja alweer...hadden we een gezellige middag. Om een uur of 3 was ik weer thuis, waarna ik vrij snel richting bed ben gegaan, want ik was echt te moe :P

Woensdag zijn we naar de bar hier op de campus gegaan...echt super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar....het is vol met studenten en de drankjes zijn lekker goedkoop :D haha

Afgelopen weekend ben ik vrijdags zoals de meeste vrijdagen met een boel collega's naar de bar aan de andere kant van de weg (ongeveer dan) gegaan...lekker wat geouwehoerd en wat wijntjes gedronken...opzich nix aparts, maar ik was mijn telefoon vergeten op kantoor...Dus na al die wijntjes (rond half 8, we waren om 4 uur begonnen) ging ik met een collega terug naar kantoor om mijn telefoon op te halen. We hadden de security van te voren al gebeld of ze het kantoor wilden openen dus na zo'n 20 min wachten kwamen ze dan ook. Ze maakten de deur open, ik wilde naar binnen stappen maar moest nog wachten tot het alarm eraf was...oeh...bijna het alarm af laten gaan haha! Tja, toen was dus het alarm eraf, ik en mn collega naar binnen, alle lichten aan en ik gauw mn telefoon gepakt...gaat ineens kei hard het alarm af...blijkt dat de security de verkeerde code had gekregen en dus had ingetypt haha....Toen kwam er dus nog een andere security en samen mochten ze wachten tot het alarm afgezet werd ... mn collega en ik gingen lekker naar huis... haha best grappig als je erbij was :P

Zaterdag ben ik met Karlijn en Sarah naar Mandurah gegaan. Dit is een suburb die ongeveer een uur met de trein van het centrum af ligt...Waarom we er heen gingen weet niemand, want er is werkelijk nix te beleven daarzo...Wel hadden we een leuke ontmoeting met Hugo (een pelikaan) die kwam echt te dicht bij...vet groot was ie en ie vloog tot zo'n 1,5 meter naar ons toe...ik dacht echt dat ie ons zou raken...tja, ik en vogels is gewoon niet zo'n goede combinatie ;)
Verder hebben we nog de rug van een dolfijn gezien, ja een echte! Er zitten daar blijkbaar dus redelijk wat dolfijnen, en we zagen er dus een die met een boot meezwom...wel vet! Daarna nog maar lekker een thee/warme chocomel gedronken in een restaurantje bij de open haard terwijl we uno speelden (wat we ook al de hele treinreis hadden gespeeld), echt verslavend dat spelletje...vandaar dat we het ook maar op de terugweg speelden.
Eenmaal terug aangekomen in Perth gingen we opzoek naar een restaurantje om te eten. We hebben heel Northbrigde rondgelopen en alle restaurantjes die ons leuk leken, waren al vol...dus toen naar 'the Moon' gegaan. Heerljk eten hebben ze daar...we moesten wel uber lang wachten, dus wij gaan vragen of het eten haast kwam...bleek dat ze onze bestelling waren vergeten door te geven.. :( en wat hadden we een honger...als compensatie kregen we een drankje van het huis, en als echte hollanders kozen we alledrie een Cosmopolitan (lees: het duurste drankje van de kaart) hmm...heerlijk gewoon. Na dit te lekkere eten/drinken was het weer tijd om richting huis te gaan. Omdat de bus net weg was en het nog een uur duurde tot de volgende kwam, besloten we te lopen..pff wat een takke eind zeg :P Omdat ik vanuit Karlijn en Sarah's huis nog ruim een half uur moest lopen, heb ik vanuit vlak bij hun de bus genomen, we waren dan ook ruim een uur aan het lopen, dus kon die bus meteen nemen, heb zo'n 10 seconden op de bus moeten wachten haha...Ik was uiteindelijk rond half 12 thuis, dus de hele dag weggeweest.

Zondag...tja...toen had ik echt nergens zin in :P Het enige nuttige wat ik gedaan heb, is mn was en een beetje opgeruimd. Toen ik dat gedaan had ben ik buiten in de zon gaan zitten (jaja eindelijk zon) maar na een klein half uurtje moest ik helaas weer naar binnen omdat het weer begon te regenen... :S

En nu is het zoals aan het einde van mn meeste blogs weer maandag...Morgen is mn laptop precies 2 weken in reparatie, dus dan ga ik maar weer eens bellen om te vragen wanneer ik em kan (laten) ophalen.

Verder vertrekken Karlijn en Sarah allebei deze week. Karlijn naar Melbourne en Sarah naar Sydney, dus deze woensdag zal ons laatste avondje uit zijn, waarna ik hoognodig op zoek moet gaan naar nieuwe vrienden om leuke dingen mee te gaan doen :P haha! wish me luck ;)

Waar ik al erg naar uitkijk is december :D Ik heb vorige week mijn treinreis naar Sydney geboekt (ik vertrek 2 dec in Perth en kom 5 dec aan in Sydney). Dan ga ik een tour maken van Sydney naar Cairns (denk dat ik 7 dec vertrek) deze duurt 16 dagen, waarna ik een paar daagjes in Cairns wil blijven. Dan pak ik een vliegtuig terug naar Sydney waar ik Oud & Nieuw ga vieren. Daarna heb ik nog zo'n 2 weken om in en rond Sydney allemaal leuke dingen te gaan doen...voor deze periode ben ik nog wel opzoek naar sponsors haha *hint..hint*

Dit was het dan weer voor deze keer...meer heb ik op het moment niet te melden.

Hoop iedereen weer snel te spreken/mailen/hyven/facebooken/etc.

xx vanuit 'building 110'

  • 24 Augustus 2009 - 08:08

    Sarah:

    zo te zien is het erg gezellig aan de andere kant van de wereld!

    hopelijk is je laptop snel gemaakt

    Groetjes Sarah

  • 24 Augustus 2009 - 22:52

    Fleur:

    Guess what, mn nieuwe adapter is binnen :D DUS IK KAN OOK WEER LAPTOPPEN!!! joy!

    mail op gmail ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 66822

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: