Fremantle, BBQ en een Duo Penotti Laptop - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Fremantle, BBQ en een Duo Penotti Laptop - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Fremantle, BBQ en een Duo Penotti Laptop

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Augustus 2009 | Australië, Perth

G'day everybody!!!!
Het is alweer zo'n 3 weken geleden dat ik wat op mn site heb gepost...dus vond het weer tijd voor een nieuw berichtje...al moet ik wel bekennen dat ik vergeten ben wat ik allemaal heb gedaan in die 3 weken...ff denken dus....oh ja ik weet het alweer zo ongeveer ;)

Het weekend van 25 en 26 juli ben ik zondags naar Theo en Carol gegaan (wat ik zaterdag heb gedaan ben ik vergetenk). Carol en ik zijn eerst even naar het strand bij Cottlesloe gegaan, wat voor veel Perth-enaren het mooiste/fijnste strand is in Perth. Hier hebben we ff rondgelopen waarna we richting Fremantle zijn gegaan. Het lijkt inmiddels wel alsof ik hier al mijn weekenden doorbreng...Na lekker koffie en thee en een gebakje te hebben gehad zijn we wat gaan rondlopen/windowshoppen in Fremantle om daarna nog wat boodschapjes te doen op de markt. We hadden voor die avond hamburgers op de planning staan en hiervoor moesten we nog wat spulletjes kopen. Met een heel erg oude gehaktmolen (nog van oma geweest) heeft Theo het vlees gemalen waarna Carol er lekkere hamburgers van heeft gemaakt. Deze werden natuurlijk gegeten met frietjes ;) Het toetje hebben we daarna even laten wachten, want de hamburgers waren zo lekker dat we allemaal (Theo, Carol, Robert, Fiona en ik) te vol zaten. Maar na het eten ff te laten zakken, was het tijd voor de tiramisu....hmm dit was ook weer echt te lekker...ik word hier goed verwend :D
Ook had Carol mandarijnenjam gemaakt, waarvan ik een paar potjes heb gekregen...hmm...ook dit is lekker :D
's Avonds ben ik door Robert en Fiona weer naar huis gebracht.

Natuurlijk doordeweeks weer hard gewerkt ;)

Het weekend erna ben ik zaterdags met Karlijn en Sarah naar Fremantle geweest (ja alweer :P) Omdat zij met de fiets waren en ik met de trein moest ik ff op hun wachten, dus ben maar wat gaan rondlopen over het strand en ben naar het Round House geweest...ik kan iedereen die naar Perth komt aanraden om het Round House over te slaan...pff wat een flop...het is niet eens rond....haha...gelukkig kwamen Sarah en Karlijn toen snel, waarna we door Fremantle zijn gelopen. Omdat Carol me het weekend ervoor een leuk winkeltje had laten zien met veel lekkere dingen, echte nederlandse drop en hagelslag en vanallerlei meer dingen uit verschillende landen, heb ik dit aan Karlijn en Sarah laten zien...natuurlijk wat lekkere dingen gekocht waaronder cashews met honing...deze zijn echt super lekker, dus als je die ooit tegenkomt in de winkel...meteen kopen dus!!!! Daarna zijn we naar een bar geweest, waar Karlijn en ik samen 6 soorten bier hebben geproeft (kleine glaasjes hoor) en Sarah een wijntje dronk. Dit zijn allemaal lokaal gebrouwen biertjes, vandaar dat we dit hadden besteld. Hierna kwam een collega van Sarah met haar huisgenoot nog en zijn we ff over de markt gelopen. Daarna hadden we allemaal honger en zijn we naar Little Creatures (bar/brouwerij) gegaan om hier een lekkere (chicken)burger en een biertje te nuttigen. Daarna weer richting huis omdat het toch wel een vermoeiende dag was geweest.
Zondags werd ik uitgenodigd om met Karlijn, Sarah, Muthu en Robert (allemaal huisgenoten van Karlijn) te gaan bbq'en in Kings Park. Het was tenslotte lekker weer. Eerst zijn we gaan shoppen voor allemaal lekkere dingen en daarna met de CAT-bus (gratis bussen in de stad) naar Kings Park te gaan. Hier was het aardig druk en we moesten dan ook ff wachten voordat er plaats was bij de bbq. Tijdens het bbq'en kwamen we een Nederlandse Australiër tegen...Erg grappig om iemand tegen te komen die Nederlands spreekt midden in Perth. Verder het ik het weekend niet meer veel gedaan....vond dat ik actief genoeg was geweest.

En nu ben ik alweer aangekomen bij afgelopen weekend. Had vantevoren nix gepland, alleen om mn laptop op te halen, want door wat problemen is deze nog steeds niet gemaakt...Het bedrijf wist me na 2,5 week te vertellen dat ze mijn laptop niet onder de garantie konden maken, het me 122 AUD zou gaan kosten en ze een ZWART toetsenbord in mijn WITTE laptop wilde stoppen :S Dit laat ik natuurlijk niet gebeuren, wil geen duo penotti laptop ;), waarna ik ze heb verteld dat ik mijn laptop in het weekend kwam ophalen...Dit heb ik dus zaterdag gedaan ;) Daarna ben ik nog ff door Perth City gelopen, wat ik de afgelopen 2,5 maand nog niet had gedaan....echt schandalig eigenlijk. 's Avonds zou ik mss naar een feestje gaan, maar omdat Karlijn zich niet zo goed voelde, zijn we maar niet gegaan. Zondag heb ik braaf de was gedaan en wat films gekeken en verder nix eigenlijk. Lekker rustig aan gedaan dus ;)

En nu is het alweer maandagavond en ga ik deze week mijn laptop weer wegbrengen. Deze keer naar het bedrijf dat me is aanbevolen door het Samsung Service Centre, dus dat moet wel goed zijn....hoop mn laptop weer snel terug te hebben met een nieuw (WIT) toetsenbord.

Ben tussendoor druk bezig met het uitstippelen van mijn reis in december...en ben er al bijna uit wat ik wil gaan doen. Nu nog een backpackersmembership aanschaffen en alles boeken. In de tussentijd zijn donaties van harte welkom ;)

Oh ja, hier nog maar een keer de link naar mijn foto's, heb er gisteren weer een heleboel toegevoegd.

http://picasaweb.google.com.au/berden.esther

Veel kijkplezier en hoop iedereen snel weer te spreken....of ja...stuur maar een mailtje want ik heb voorlopig (weer) geen msn ;
)

xxx uit Perth

Esther

  • 10 Augustus 2009 - 17:32

    Pap:

    nou nou, wat een verhaal weer en dan vooral die zinsnede: Natuurlijk doordeweeks weer hard gewerkt . . . Ja ja het leven is hard in Down Under,rockstone hard. Maar blij voor je dat je klaptop straks weer gemaakt gaat worden, want duo penotti is eg nie lekkerr
    Veel plezier met het uitstippelen van je backpacktrack en we zien en horen wel hoe de reis gaat worden. Spreken je straks wel weer als je white chocolat klaptop klaar is
    xxx Pap

  • 10 Augustus 2009 - 23:08

    Esther:

    Thnx voor je nieuwe post :P weer wat verder op t werk ;)

  • 19 Augustus 2009 - 07:02

    Tonny:

    Ha Esther,

    Nog maar 150 dagen!
    Klinkt kort, maar 5 maanden is toch nog wel een tijdje!
    Geniet er maar van!(Vooral als het weer wat beter wordt).
    xxxx Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 66875

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: