Terug naar Sydney, NYE & de nieuwe planning! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Terug naar Sydney, NYE & de nieuwe planning! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Terug naar Sydney, NYE & de nieuwe planning!

Door: Esther & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Januari 2010 | Australië, Sydney

Aloha!!

Aan het einde van onze vorige blog, waren we met de trein onderweg naar Sydney Central. Hier hadden we met Jan afgesproken waarmee we de volgende negen dagen Sydney zouden gaan verkennen, van 27 december tot 5 januari, de dag waarop Jan weer terug naar Nederland vliegt. Eenmaal aangekomen hebben we nog ff op Jan moeten wachten, waarna we richting hostel zijn gelopen. Eerst naar dat van Jan en Esther wat toch ruim een half uurtje was, daar de spullen neergegooid en toen zijn we op zoek gegaan naar het hostel van Sanne. We slapen in verschillende hostels omdat het pas bekend was dat Sanne naar Australië zou komen nadat Esther dit hostel geboekt had met Jan en het in de tussentijd al vol was. Na zo’n 40 minuten lopen kwamen we aan bij het hostel van Sanne, waar het nog ff duurde voordat ze een kamer kreeg. Ondanks dat ze online geboekt had en via de mail een bevestiging had, konden ze de boeking niet in het systeem vinden…gelukkig hadden ze nog een kamer vrij waarna we ook Sanne’s spullen konden dumpen.
Hierna naar een leuk restaurant/bar gelopen waar we wat hebben gegeten en gedronken en natuurlijk gezellig hebben bijgekletst! Daarna zijn Esther en Jan nog een stuk meegelopen richting het hostel van Sanne waar ze Sanne netjes hebben afgeleverd en daarna terug gelopen zijn richting hun eigen hostel.

Maandag 28 december stonden Jan en Esther alweer om 10 uur bij Sanne’s hostel op de stoep. Tijd om een deel van Sydney te verkennen wat we allemaal nog niet gezien hadden. Onze planning was eigenlijk om naar het Aquarium te gaan. Dit aangezien het een beetje regenachtig was, maar daar aangekomen bleek dat we niet de enige waren die op dat idee waren gekomen. Er stond echt een te lange rij. Hebben toen ook maar besloten om maar een andere keer hier heen te gaan. Jan had van een gezin waar hij een paar dagen is geweest, gehoord dat er ook ergens een Belgisch Bier Café moest zijn. Dus wij op zoek naar dit café. Na een tijdje gelopen te hebben kwamen we uit bij water en moesten hier overheen om bij het café te kunnen komen. Alleen hadden we 1 klein probleempje...hoe kwamen we over het water? We konden wel een trein pakken maar dan zouden we nog een heel stuk moeten lopen voordat we bij het café waren. Dus dit maar afgeblazen. Daarna zijn weer terug gelopen richting stad. En onderweg een gezellig café ingedoken waar we wat gedronken hebben en natuurlijk Jan hebben meegetrokken in onze Uno-verslaving!! Haha!! Na de hele middag hier doorgebracht te hebben zijn we langzaam weer richting stad gelopen. Onderweg nog even uitgerust op een muurtje en lekker mensen gekeken!! En die lopen er veel rond hier haha!!
’s Avonds lekker wat gegeten en gedronken en was het inmiddels ook alweer bedtijd. Ja, we waren allemaal ook wel aardig moe geworden na de hele dag gewandeld/rondgeslenterd te hebben.

Dinsdag 29 december zijn we op zoek gegaan naar een mooie plek voor met oud en nieuw. Aangezien het nogal druk zou worden, leek ons dit wel een goed idee. Met de trein zijn we toen naar de overkant gegaan om een mooi plekje te vinden waar we uitzicht hadden over de Harbour Bridge en het Opera House. Na een tijd lang rondgelopen te hebben, foto’s gemaakt en vooral veel trappen op en af zijn gelopen, hadden we wel genoeg verkent om een mooi plekje te kunnen vinden tijdens oudejaarsdag. We zijn toen weer richting Harbour Bridge gelopen waarna we er onderdoor gingen om naar het Lunapark te gaan. We hadden namelijk gehoord dat je vanaf de ingang de bekende foto kunt maken waarop je de Harbour Bridge en het Opera House samen ziet. Natuurlijk ook hier weer te veel foto’s gemaakt. Later zijn we nog ff door het Lunapark gelopen, waarna we er aan de achterkant uit zijn gelopen. Vanaf hier zijn we weer een grote ronde gaan lopen, dit keer de andere kant op ;) Toen we vonden dat we weer genoeg gewandeld hadden, zijn we op de ferry gestapt richting Lunapark. Met de ferry die wij hadden, kon je de hele ronde volmaken wat ons wel leuk leek. Halverwege kwamen we bij een ferryhalte (of hoe je het ook wilt noemen) en zagen we staan: Darling Street. Hmm, was dit niet de straat waaraan dat Belgisch Bier Café lag….Jaja…het was de goede en na een kwartiertje (alweer) bergop gelopen te zijn kwamen we eindelijk bij het café aan!! Hier hebben we genoten van een lekkere Hoegaarden en hebben we uiteraard ook nog wat lekkers gegeten. Daarna zijn we weer richting ferry gegaan en zijn we uitgestapt bij Circular Quay. Vanaf hier hebben we de trein terug gepakt richting Sydney Central en zijn we weer terug naar onze hostels gegaan.

Woensdag 30 december hebben we vooral rondgelopen door de stad, wat bij een cafeetje gezeten, wat gewinkeld en vooral veel ge-Uno’d. En er was ’s avonds een gratis BBQ bij het hostel van Jan en Esther. Waar we (ook Sanne) natuurlijk heen zijn gegaan!! Ze noemde het een BBQ maar hebben geen BBQ gezien. Wel lekker gegeten (alleen was de kip koud). Verder niks noemenswaardigs dus…laten we maar snel doorgaan naar 31 december!!

31 December!! We hadden al om 8 uur bij het hostel van Sanne afgesproken omdat we daar de dag van te voeren onze voedselvoorraad neergezet hadden. Van daar zijn we naar het treinstation gelopen waarna we de trein richting Milsons Point hebben genomen. Hier aangekomen leek het alsof we de eersten waren. Maar na even doorgelopen te hebben richting water, bleek dat er al een aardig aantal mensen zat, sommigen inclusief tentjes. Deze hadden hier waarschijnlijk ook overnacht. Na ons geïnstalleerd te hebben om half 9 ’s ochtends zijn we maar gaan Uno’en…haha!! Het werd snel al drukker, waardoor we toch erg blij waren dat we op tijd gegaan waren. Zo hadden we tenminste een plekje tegen een muurtje waardoor we iets makkelijker zaten dan een boel anderen. Na een tijdje kregen we een gezellige Australische buurman aan de ene kant en twee Nederlandse buren aan de andere kant…Jaja, af en toe struikel je echt over de Nederlanders, helaas struikelen we de hele tijd over te veel Duitsers…je komt er ook nooit vanaf ;) Ook aan de overkant bij de Botanic Gardens was het al aardig druk. Ondanks dat er een brede rivier tussen zit, kon je de mensen goed zien zitten.
Rond 9 uur ’s avonds begon het eerste vuurwerk, dit is speciaal voor families, zodat zij hun kinderen op tijd in bed kunnen duwen haha!! Vanaf toen was er ieder half uur wel wat vuurwerk, en werden er boodschappen geschenen op de torens van de Harbour Bridge. De boodschap was ‘AWAKEN THE SPIRIT’ deze werd er in ruim 10 talen op geschenen waaronder natuurlijk ook Nederlands!!!! (we hebben geen Duitse boodschap gezien :D:D)
Toen was het dan eindelijk 12 uur!! Na 15 uur wachten waren we dan zo’n beetje de eerste in de wereld die in 2010 zaten! 10 Uur eerder dan al onze familie in Nederland, 16 uur eerder dan Sarah en Sander die voor de gelegenheid naar New York waren gevlogen! Met onze fototoestellen stonden we klaar om foto’s en filmpjes te maken van het vuurwerk…wat maar liefst 15 minuten duurde!! Haha…daar wacht je dan 15 uur op :P Vet sjiek vuurwerk hebben we gezien, vooral boven en op de Harbour Bridge, helaas wat minder bij het Opera House. Rond half 1 ’s nachts bedachten wij…en zo’n 10.000 anderen om weer met de trein terug naar de overkant te gaan. Met een beetje geduw en getrek hebben we de trein gehaald waar we maar een beetje geplet werden. Na dit te hebben overleefd zijn we weer terug gegaan naar onze hostels waar we allemaal snel onze bedjes zijn ingedoken.

Vrijdag 1 januari hebben we (vooral Jan) uitgeslapen (Sanne was alweer rond half tien wakker, Esther rond half 11 maar kon Sanne niet sms’en omdat het beltegoed op was en wilde Jan niet wakker maken). Rond 1 uur is Sanne richting het hostel van Esther en Jan gelopen waar we lekker gerelaxt hebben en toch maar een keer onze was gedaan hebben. Jan en Sanne hebben ook nog wat Uno gespeeld. Esther was hier (heel raar :)) een beetje op uitgekeken. Nadat onze was weer droog was, zijn we richting centrum gelopen waar we lekker ons ontbijt/lunch/diner gegeten hebben. Na nog wat gedronken te hebben, zijn we weer terug naar onze hostels gegaan.

Zaterdag 2 januari weer rond 10.00 uur afgesproken bij het Centraal Station. Vanuit hier de trein en bus gepakt richting Bondi Beach. Na ongeveer een uur op het strand te hebben gelegen werd het ook alweer snel tijd om onze spullen te pakken aangezien de lucht bijna zwart keek. Toen we bij op de boulevard waren bleek dat we de goede beslissing genomen hadden want het kwam echt met bakken uit de lucht vallen. Nadat het weer droog was hebben we de bus gepakt richting het centrum van Bondi, waar we nog wat rondgekeken hebben in een (te) groot winkelcentrum (inclusief dierenwinkel waar de puppies en kittens in glazen bakken zitten). Hierna de trein gepakt en bij Kings Cross uitgestapt. Hier liggen veel leuke cafeetjes. De zon was inmiddels ook weer doorgebroken dus zijn lekker op een terrasje neergeploft. Na een paar drankjes was het inmiddels happy hour: 2 voor de prijs voor 1!! Ideaal!! Hierna lekker bij Domino’s een pizza naar binnen gewerkt. Toen we deze op hadden hebben we de trein terug richting centraal station gepakt. En was het inmiddels ook alweer laat dus hebben ook weer ieder ons hostel opgezocht.

Zondag 3 januari zijn we eerst gaan ontbijten bij een Engels cafeetje, waarna we richting China Town zijn gelopen waar Jan zijn laatste souvenirs heeft gekocht. Daarna richting Darling Harbour gelopen waar we hebben gekeken naar straattheater en wat hebben rondgeslenterd. Toen dachten we dat het wel leuk was om bij een ander Belgisch cafeetje wat te drinken. Wij richting Miller Street gelopen want daar zou het liggen. Wat blijkt zitten we in de verkeerde Miller Street!! En de goede ligt helemaal aan de andere kant van de stad dus zijn we maar bij een ander cafeetje gaan zitten. Hier traden verschillende muzikanten op variërend van goed tot wat minder goed en van normale mensen tot Hobbits. En ipv Uno te spelen hebben we voor de verandering maar Amerikaans joker gespeeld!! Hierna zijn we terug gelopen richting het centrum. En we dachten voor de verandering zullen we richting een Nederlands winkeltje lopen wat op de Market Street moet liggen. Wij de hele Market Street afgelopen en drie keer raden…. We zaten (alweer) op de verkeerde Market Street…Hierna zijn we maar bij McDonalds zijn gaan zitten om wat te eten. Hier in Australië hebben ze namelijk bij (bijna) elke McDonalds gratis WiFi. Niet dat dit erg snel was maar het ging om het idee. En ook wel een beetje om de hamburgers met friet… Na een tijdje hier gezeten te hebben zijn we maar weer terug gegaan naar onze hostels.

Maandag (vandaag) 4 januari is Jan op bezoek bij een gezin waar hij in het begin is blijven logeren en zijn wij op pad gegaan om een paar daagjes Blue Mountains te boeken. Hier gaan we van morgen (5 januari) tot donderdag (7 januari) heen. Dit ligt ongeveer 2 uur met de trein van Sydney. We vertrekken morgenvroeg en gaan donderdag rond half 11 ’s ochtends weer terug. Zo hebben we bijna 2 volle dagen in de Blue Mountains. Hier willen we wat gaan wandelen, voornamelijk om de Three Sisters (een rotsformatie) te zien en allerlei andere mooie dingen. Als we weer in Sydney zijn, vliegen we dezelfde dag nog (donderdag dus) richting Melbourne. Hier zullen we wat familie van Sanne gaan ontmoete. Hier kunnen we waarschijnlijk (nog niet 100% zeker) blijven slapen!! Wat we hier verder gaan doen, dat weten we nog niet precies. We vliegen 13 januari weer terug naar Sydney waar we onze laatste paar daagjes gaan doorbrengen voordat we zaterdag 16 januari weer terug naar Brussel vliegen waar we zondag 17 januari rond 11 uur ’s ochtends weer zullen landen.

Onze avonturen in de Blue Mountains en Melbourne zullen we proberen onze laatste paar daagjes in Sydney online te zetten en anders kijken we wel of we dat op het vliegveld voordat we weer naar huis vliegen online kunnen zetten…Jullie horen nog van ons!!

Aloha Sanne en Esther!

Ps: Er staan ondertussen ook meer foto’s online in de map Foto’s Sanne. Zoek zelf maar waar jullie gebleven waren met kijken ;)(link: http://picasaweb.google.com.au/berden.esther)

• 04 Januari 2010 - 12:01

Tonny:

Ha Esther en Sanne,

Alweer een leuk en lang! verhaal.
    Fijn om te lezen dat jullie je goed amuseren en nog zoveel plannen hebben.
    Geniet nog maar van de Blue Moutains en Melbourne, want hier kom je terug in de kou en sneeuw(wat trouwens ook erg mooi is). Veel plezier nog en tot gauw!

xxx Tonny

• 04 Januari 2010 - 14:53

Ger En Hennie:

Ha Sanne en Esther,

Om te beginnen de allerbeste wensen voor 2010 wat voor jullie wel helemaal super is begonnen. Geniet nog heerlijk van de dingen die jullie nog gaan doen, want het is veel eerder om dan dat je erg in hebt!!!
    Gisteren hier een gezellige nieuwjaarsborrel gehad met de Hagens-fam.
    Was erg leuk.
    Nou dames geniet ze nog!!
    Ger en Hennie

• 04 Januari 2010 - 18:45

Pap (die Van E):

Nou nou,

837 foto's e ik mis gelukkig maar een paar bijschriften bv bij dat groene vogeltje (foto nr 461) of gaan jullie strakjes allemaal netjes en uitgebreid vertellen wat er op de foto's staat

• 06 Januari 2010 - 05:34

Nicole & Paul:

Als eerste: Feliz ano nuevo! Oftewel, gelukkig nieuwjaar! Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Wij hebben vandaag ook weer wat online gezet, gaat soms moeilijk hier met het slome internet of gewoon geen internet/bereik. Wij zitten nu op onze kamer en buiten regent het! Ik had de vorige keer 3 maanden geen regen en nu giet het eruit. Dus plannen gewijzigd, we reizen morgen naar de Caribische zee, het zonnetje opzoeken. Maar jullie hebben ook nog mooie plannen in het vooruitzicht. Geniet er nog van! xxx Nicole en Paul