Treinreis, Vliegreis en eindelijk vakantie!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Treinreis, Vliegreis en eindelijk vakantie!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Treinreis, Vliegreis en eindelijk vakantie!!!

Door: Esther & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 December 2009 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!!

Ik (Esther) zal eerst nog ff mn laatste paar 'werkdaagjes' en treinreis beschrijven voordat Sanne haar vliegreis gaat beschrijven en we dan aan ons avontuur in Sydney gaan beginnen!!

Mn laatste stageweek heb ik een beetje alles afgerond, en heb voor al mn verslagen en persoonlijke beoordeling van mn supervisor op Curtin een 8 gekregen!!! :D Hier ben ik natuurlijk super tevreden mee!! Mijn laatste donderdag ben ik met wat collega's ter afsluiting wat gaan eten bij een Thais (geloof ik) restaurantje! Heerlijk en veel gegeten!! Mijn laatste weekendje vast begonnen met het opruimen/schoonmaken en inpakken waarna ik zondag voor de laatste keer naar het strand in Perth ben geweest. En toen maandag...het was een rare een-na-laatste dag....en toen was het al dinsdag...niet veel uitgevoerd op het werk maar van iedereen afscheid genomen, wat toch wel raar is na 6 maanden. Hebben een 'morning tea' gehad met veel gebakjes etc. en kreeg ook nog wat cadeautjes van mn collega's...super lief...ga ze ook zeker missen!

En toen was het woensdag...de grote treinreis dag :D Een paar collega's kwamen me 's ochtends ophalen om me af te leveren op het station zodat ze er zeker van waren dat ik vertrokken was. Haha!!
Om 12 uur vertrok de trein op woensdag en rond 11 uur kwam ik aan op zaterdag...Ik heb heel veel verschillende landschappen gezien (zie foto's) en de Super Pit in Kalgoorlie (een goudstadje) wat rond gesjokt in Cook (een droog en dor stadje/dorpje/GAT) wat rondgesjokt in Adelaide en een tour gedaan in Broken Hill (zilverstad). Hoe en wat leg ik verder wel uit als ik thuis ben (als ik het tegen die tijd niet vergeten ben :P)
En zaterdag werd ik opgehaald door Sanne....(zie rest van de blog)

Ik (Sanne)... zal ff beginnen bij voor mij het begin. Donderdag 3 december de dag van het vertrek. En niet vergeten de dag dat ik gestopt ben met roken. Jawel, jawel en ik ben nog steeds gestopt haha (scheelt dat de sigaretten hier op 12.5 dollar is ongeveer 8 euro omgerekent). Na een korte vlucht richting londen en een wat langere vlucht richting sydney via singapore, kwam ik ongeveer 20 minuten te vroeg aan in Sydney (6.15 uur lokale tijd. Hier stond ik ook weer binnen drie kwartier tot een uur buiten met mijn grote rugzak (niet zo groot als die van esther haha dat is meer rugzak met esther). Nu op zoek naar de trein. Om zo richting het centrum van sydney te gaan. Dit was maar een kort tripje ik stond binnen 20 minuten buiten in het hart van sydney. 's morgens rond kwart over 8 half negen lekker op een bankje in het park in de lekkere warme ochtend zon. En aangezien de trein van esther bijna een uur vertraging had (ja hoor ook hier hebben ze vertraging), heb ik hier lekker van genoten onder het genot van een lekkere........... cappuccino jaja geen sigaret haha. Rond tien uur weer richting station gegaan om ff uit te vinden waar esther zou aan komen. Na hier bijna een uur gewacht te hebben omdat de trein gewoon richtig te laat was kon ik dan eindelijk de donkere versie van duo penotti ontmoeten haha. tenminste dat dacht ik. Dat bruin valt wel mee haha. en toen......
ging Esther haar begage halen haha en ja het was ook een rugzak maar dan nog veel en veel groter als die van mij haha. echt grappig.

Wij (Esther en Sanne) zijn toen richting hostel gesjokt waar we nog niet konden inchecken...gelukkig konden we wel onze bagage dumpen :D en zijn we vanuit het hostel richting Darling Harbour gelopen. Hier besloten we dat we er een gezonde vakantie van gaan maken, en dit hebben we gevierd met een sandwich met lekker droge kip!!! Verder nog wat kerstbomen bekeken in de warme!!!!! zon, wat toch wel erg raar blijft...Veel rondgelopen en na een tijdje terug gegaan naar het hostel. Omdat we allebei plakkerig waren, van onze reizen hebben toch maar ff gedoucht...Daarna lekker weesten uiteten een (gezonde) beef burger met friet ;) en een pilsje erbij! Daarna maar weer terug naar het hostel waar we om 8 uur al in bed lagen...tja...die jetlag kills you!
Vanochtend rond half 9 waren er allebei (ok...sanne al om 7 uur) uit waarna we lekker gezond hebben ontbeten (lees: pannenkoeken met maple syrup). Daarna zijn we richting 'the opera house' en 'the harbour bridge' gelopen...eindelijk gezond dus!!! haha. En...wat denk je dat we zagen in de haven de 'Volendam' uit Rotterdam!! Een te groot cruiseschip met te rijke mensen erop!
1000 foto's gemaakt van het opera house, harbour brigde en botanical gardens en nu rond half 5 zijn wel pas een uurtje terug. De foto's zetten we binnenkort online en laten die via een berichtje wel ff weten! Wanneer weten we niet precies, aangezien we vanaf morgen met onze tour richting Cairns gaan!!

We houden jullie op de hoogte (als we er zin in hebben)!!

Zonnige en verbrande groetjes vanuit Sydney!!!!

Sanne & Esther

  • 06 December 2009 - 08:19

    Pap (die Van E):

    Soo Dames,

    dat doet deugd dat jullie zo verstandig en gezond bezig zijn. Ben benieuwd naar jullie 1000+1 foto's en jullie Kerstverhalen straks. Pas wel een beetje op met verbranden en denk eraan goed eten want drinken is ook duur of andersom Veel plezier samen en een goede reis.

    xxx Pap

  • 06 December 2009 - 08:45

    Jos En Tilly:

    Zo dames,een heel verhaal.Het doet me goed dat vertragingen niet alleen in nederland voorkomen.Alvast veel plezier met de tour naar Cairns en Sanne goed van jou dat je nog steeds niet rookt.
    xxx jos en tilly

  • 06 December 2009 - 09:56

    Sanne Geraats:

    Hey hey,

    Kijk aan zeg! Dat is het betere werk! Lekker genieten van je vakantie! heerlijk. We zijn benieuwd naar al jullie verhalen!!

    Liefs wij

  • 06 December 2009 - 19:34

    Nicole:

    Heeey Dames,
    Wat klinkt het allemaal gezellig daaro. Sanne, je hebt een goede reis gehad lees ik, gelukkig, was zeker wel een lange zit. En gestopt met roken, goed gedaan :D Esther, gefeliciteerd met je 8, super punt toch :D En nu samen in Sidney, hoe gááf!! Jullie bekijken kerstbomen in de brandende zon terwijl wij in de stromende regen staan :( Blegh!
    Over 18 daagjes vliegen wij richting midden Amerika naar de zon maar tot die tijd vermaak ik me wel met jullie verhalen.
    Groetjes,
    xxx Nicole (en Paul)

  • 07 December 2009 - 15:04

    Marlou:

    Heeey Esther!!!

    Gefeliciteerd met de 8! Super goed :D, daar kan je echt wel mee op school terug komen.

    Heel veel plezier verder, en succes met die hutkoffer op je rug :P
    xxx

  • 10 December 2009 - 15:38

    Sanne & Kevin:

    Heeey meiden!!!!

    Zo te lezen vermaken jullie je goed.(had ook niet anders verwacht;))Geniet daar maar goed van t lekker weer en t warme zonnetjes, want hier is het 3x niks. ze praten zelfs al over sneeuw volgende week. achja hebben we misschien wel een witte kerst, das weer een voordeel.We wensen jullie nog heel veel plezier met de tour. Geniet ervan, jullie hebben t verdiend!
    Tot snel!
    xXx Kevin & Sanne!

  • 10 December 2009 - 18:53

    Ger En Hennie:

    Ha die Sanne en Esther,

    Goede reis gehad zo te lezen!!!
    We zullen deze site in de gaten houden en jullie avonturen volgen. Heel veel plezier en maak er een supertijd van!!
    Geniet ze met volle teugen.

    Groetjes Ger en Hennie

  • 12 December 2009 - 21:45

    .Jan En Annemie :

    Hallo Sanne en Esther
    Zo te lezen moet je wel geduld hebben met reizen !
    Maar met een aantal vakantieweken voor de boeg , maakt dat niet zoveel uit. Het lijkt wel dat jullie het heel gezellig samen hebben
    Geniet ervan . Groetjes van ons allemaal

  • 14 December 2009 - 14:23

    Marco:

    heey sanne (en esther natuurlijk)
    leuk verhaaltje en goed dat je het volhoudt dat stoppen met roken san
    groetjes uit het veel koudere horst en l.p. van je colega :D

  • 18 December 2009 - 16:42

    Piet En Erna:

    Vanuit het koude(-15 graden vannacht) wensen we jullie een heel mooie reis met jullie heel grote rugzakken. Prettige feestdagen - maar volgens ons wordt het een groot reisfeest -wensen we jullie en dan horen we wel als jullie thuis zijn de nadere bijzonderheden die jullie nu niet op het net zetten. Je moet ook niet alles vertellen!!

    Groetjes Piet en Erna.

  • 19 December 2009 - 16:21

    Joke:

    Hey Sanne en Esther
    Veel plezier mm echt lekker dat weer daar.ik hou jullie avonturen in de gaten.LiefsxxxxJoke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 66806

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: