Reizen, Duitse hoempapa en nog meer ZON!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Reizen, Duitse hoempapa en nog meer ZON!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Reizen, Duitse hoempapa en nog meer ZON!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Oktober 2009 | Australië, Perth

Haaaaaaaaaai allemaal!!

Ik heb alweer verschillende verzoekjes gehad om weer wat op mn site te posten…dus bij deze!!

Allereerst wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de leuke kaartjes voor mijn verjaardag, heb er de afgelopen twee weken nog een aantal mogen ontvangen! Dus bedankt!!

Een tijdje terug zei Sanne (Hagens) tegen mij dat ze misschien naar Australië zou komen...en dat is inmiddels bevestigd :D Ze komt 5 december aan in Sydney (dezelfde dag dat ik ook arriveer) en we vliegen in het zelfde vliegtuig op 16 januari weer naar huis, nu moeten we alleen nog ff regelen dat we tijdens die (te) lange vlucht ook naast elkaar kunnen zitten...Verder zijn we voor die reis al vanalles aan het boeken....ik zal hier onze plannen ff puntsgewijs vertellen:
- 2 – 5 december: Indian Pacific (treinreis van Perth naar Sydney)
- 5 december: aankomst in Sydney
- 5 – 7 december: Sydney
- 7 – 22 december: Backpackerstour van Sydney naar Cairns
- 22 – 27 december: Cairns
- 27 december: terug naar Sydney
- 27 december – 5 januari: Sydney met Jan
- 5 – 16 januari: dat zien we dan wel
- 16 – 17 januari: terug in het vliegtuig naar Brussel
Heb er nu al SUPER veel zin in!! Maarja dat snappen jullie ook wel :P Nog maar 7 weken en dan gaat het reizen beginnen!! WOEHOE!!!!!!

Maar nu ff terug naar het heden...of je het verleden...mijn afgelopen 2 weken...ik ben aanbeland bij 29 september...rustig weekje gehad, totdat we op vrijdag met een boel collega’s gingen stappen...reden 1 was omdat het gewoon leuk is om met een hele groep wat te doen, reden 2 was mijn verlate verjaardag :D Super avond gehad...die zeker weer voor herhaling vatbaar is.
Zaterdag was het (alweer) mooi weer :D jaja de zomer komt eraan :P Deze zaterdag ben ik met een paar huisgenootjes en een boel van hun vrienden/klasgenoten gaan BBQ’en bij Mill Point, een heerlijk park aan de rivier...Lekkere hotdogs hadden we gebakken en verder een boel lol gehad en mensen voor de gek gehouden ... ik heb er weer een heleboel facebook-vrienden aan over gehouden :D Helaas is ook die dag mijn telefoon kapot gegaan...het zit me niet echt mee met al mn electronische dingen...het scherm doet het niet meer (de rest van de telefoon wel)...dus in principe kan ik gewoon bellen en gebeld worden, alleen weet ik niet wie ik bel of wie mij belt :S Ook had ik mijn wekker ingesteld om iedere werkdag af te gaan...en die gaat gewoon af ’s ochtends :P haha! Gelukkig had ik nog een oude telefoon meegenomen dus die gebruik ik nu totdat ik weer terug ben.
Zondags heb ik het lekker rustig aan gedaan en eigenlijk niks noemenswaardigs gedaan.

Afgelopen week heb ik ook weer gewoon stage gelopen en op donderdag ben ik met een paar collegaatjes maar weer eens naar de bar ‘across the road’ gegaan...dit omdat we er zin in hadden en omdat vrijdag OKTOBERFEST was!! Ik had geregeld dat ik rond 1 uur naar huis kon gaan, om wat te eten, me te douchen en me klaar te maken voor de party! Samen met een paar huisgenoten, wat van hun vrienden, Iris en nog zo’n 5000 anderen heb ik een top avond gehad! Het was echt super gezellig...met al die Duitse hoempapa muziek, halve liters bier en hotdogs...voelde me er helemaal thuis en kon zelfs sommige liedjes meeblèren haha!!
Zaterdag ging ik met een aantal van de zelfde mensen van vrijdag naar het strand in Scarborough....hmm niet zo’n goed idee, want het waaide hard, het was bewolkt en het begon zelfs te regenen...na een half uurtje op het strand zijn we dan ook maar weer verder gegaan. Dit maal naar Hillarys, naar de haven daar...Hier hebben we lekker fish & chips gegeten, en alle winkeltjes afgegaan...ondanks het weer, was ook dit weer een super dag!
Zondag wilde ik ook iets nuttigs doen, en omdat ik vond dat de tijd begint te dringen, ben ik weer gaan kijken voor een backpacktas. Dit keer is mn zoektocht geslaagd en heb ik een ‘Black Wolf – Cedar Breaks 65 liter travelpack’ gekocht ... een rode :P En voor tijdens mijn reis heb ik mezelf getrakteert op een boek ‘a thousand splendid suns’ (van de zelfde schrijver als de vliegeraar/the kite runner).
Deze week ga ik alvast testen wat er allemaal in mn tas past, en wat ik dus allemaal naar huis ga sturen.
Mijn zoektocht naar souvenirs is nog steeds in volle gang ;) deze hoop ik eind deze maand allemaal bij elkaar te hebben, zodat ik dan mijn koffer met alles naar huis kan sturen.

Deze week ben ik op stage vooral bezig met het afronden van mn ‘Quality Management Manual’, en ben ook maar eens begonnen aan het verslag voor school wat daarbij hoort...ook een aantal van mijn ‘Work Processes’ heb ik al klaar, dus dat komt allemaal goed!

Morgen (donderdag) ga ik met mijn manager naar Muresk, een campus van Curtin zo’n 100 km hier vandaan (hier ben ik al een keer eerder geweest, maar het is altijd fijn om af en toe een dagje te ontsnappen hier uit het kantoor).
Vrijdag hebben we een afscheidsborrel van een van mijn collega’s...dan gaan we met zn allen na het werk gezellig ergens wat drinken/eten...kijk er nu al naar uit!
Maar waar ik echt naar uit kijk op dit moment is dat het zaterdag 32 graden wordt!!!! Ik zal zondag wel zo rood als een kreeft zijn, maar ja ik moet echt beginnen met het werken aan een lekker zomers kleurtje, zodat ik alle thuisblijvers lekker jaloers kan maken als ik terug kom ;) muhaha!!

De foto’s upload ik binnenkort, want mn internet thuis is erg langzaam dus dat duurt me te lang om daar op te wachten ;) blijf mn foto-site maar in de gaten houden, dan zien jullie de nieuwe foto’s vanzelf wel!

Ik hoop dat jullie allemaal tevreden zijn dat ik weer wat gepost heb ;) maar ik moet nu toch echt weer verder met mn werk...

Cheers mates!!

xxx

  • 14 Oktober 2009 - 08:13

    Sarah:

    leuk

  • 14 Oktober 2009 - 16:57

    Toine:

    De verhalen druppelen langzaam binnen, wat we gewend zijn van "down-under", maar ze worden wel steeds beter.

    Keep up writing

    Greetings

    Toine

  • 23 Oktober 2009 - 13:15

    Jaguhs:

    jazkers!! australie here I come!! haha

    ps: esther niet te bruin worden al he anders word het verschil dalijk zo groot als ik daar ben haha

    groetjes Sanne

  • 28 Oktober 2009 - 15:42

    Tonny:

    Esther,veel plezier dit weekend!
    En we verwachten wel een uitvoerig verslag met foto's van dit "familie-uitje"!
    Groetjes aan Carol, Theo, Matthew, Robert en Fiona".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 66785

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: