Verjaardag, Perth Royal Show en eindelijk zon!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Verjaardag, Perth Royal Show en eindelijk zon!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Verjaardag, Perth Royal Show en eindelijk zon!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 September 2009 | Australië, Perth

G'dday Mates!

Voordat ik met deze blog begin, wil ik allereerst iedereen bedanken voor de leuke mailtjes, krabbels, berichtjes op facebook en kaartjes (waarvan ik gehoord heb dat ze onderweg zijn). Ik heb een super verjaardag gehad, maar dat lezen jullie verderop in mn blog wel!

Er zijn weer twee weken, dus ook weer twee weekenden voorbij gegaan sinds mijn vorige blog. En omdat vandaag een nationale feestdag is (lees: de verjaardag van de koningin) hoef ik lekker niet te werken en heb ik dus tijd voor vanalles en nog wat!

Zaterdag 19 september ben ik overdag maar weer eens naar Perth gegaan, voor mijn zoektocht naar een backpack bag...pff vind ze erg duur, dus blijf zoeken naar een (redelijk) goedkope! Wel heb ik weer wat souvenirs voor thuis gekocht, want deze wil ik eind oktober allemaal bij elkaar hebben, zodat ik mijn koffer per boot naar huis kan sturen. Dit is een stuk goedkoper dan via het vliegtuig, maar doet er zo'n 2-3 maanden over, vandaar dat ik dit begin november naar huis wil sturen! 's Avonds ben ik met Iris naar 'Inglorious Bastards' geweest...pff...jullie mogen blij zijn dat in Nederland de hele film ondertiteld is, want dat accent van Brad Pitt was vaak lastig te verstaan en de ondertiteling voor de Duitse/Franse delen ging vaak erg snel....gelukkig konden we allebei het Duits/Frans redelijk verstaan haha! Ik kan er verder alleen over zeggen dat er véél bloed in voorkwam...niet echt iets voor mij...maar toch was het wel een leuke film.
Zondags ben ik naar Theo en Carol gegaan, waar ik samen met Carol een 'buttercake' heb gebakken met 'lemon icing'...deze heb ik de maandag voor mijn verjaardag getrakteerd (omdat ie dan nog het lekkerst was). Iedereen vond de taart super lekker en vroeg of ik dinsdag nog een taart mee zou nemen...helaas pindakaas...
Maandagavond was ik nog ff tv aant kijken, toen er ineens op mn deur geklopt werd. Stonden mn huisgenoten ineens voor de deur met een passionfruit/mango cheesecake met 23 (denk ik) kaarsjes erop! Superlief!! Ik kreeg ook nog een kleinigheidje van hun, een echte Curtin-mok. Dit als aandenken aan mijn periode hier! Ik had het echt niet verwacht, maar vond het echt super leuk!
En toen was het dinsdag 22 september!! Mijn verjaardag! Mijn eerste verjaardag weg van huis (die in België op Erperheide niet meegerekend omdat ik toen mijn verjaardag gewoon thuis kon vieren). Het was wel een aparte ervaring, maar wel heel leuk! Aangekomen op het werk hadden mijn collega's namelijk mijn bureau versiert haha, dus de hele afdeling wist gelijk dat ik jarig was (al wisten de meeste het al vanwegde de taart op maandag)!! Zat ik daar de hele dag tussen die versieringen haha! Ook van hun kreeg ik nog een cadeautje, een fles 'pink' die we volgende week tijdens het stappen opdrinken en nieuwe oordopjes voor mn i-pod, de andere waren echt afgeschreven en had ik al door een collega laten fixen (echt handig die mannen op het werk). 's Avonds ging ik bij Theo en Carol eten waar ook twee vrienden van hun uit Melbourne waren en natuurlijk waren ook Robert en Fiona weer van de partij. Robert en Fiona hadden een cadeautje meegebracht, 5 armbanden en een ketting (in de kleur van de kleren die ik (en Fiona) aanhad, hoe toevallig!). Heb een heerlijke avond gehad, en de dag erna moest ik weer gewoon naar het werk!
Donderdag gingen we met collega's maar weer eens naar de bar, want tja wat moet je anders iedere avond doen :P haha!! Dit in plaats van vrijdag, want vanwege de verjaardag van de koningin hebben we een lang weekend! Heerlijk!!

En nu ben ik alweer bij afgelopen weekend! Zaterdag was het 'Grand Final Day'....de finale van het Australian Football seizoen! St. Kilda vs. Geelong! De wedstrijd heb ik bij Theo en Carol gekeken met een paar van hun vrienden en met Matthew, die nu weer thuis is voor ongeveer 6 weken (geloof ik). Robert en Fiona zijn in Melbourne om daar de finale te kijken! Iedereen was voor St. Kilda, die op 12 punten na verloor...maarja 'it is just a game' haha! Carol had weer (te) veel lekkere dingen gebakken, dus we kwamen allemaal niks te kort! Na de wedstrijd ben ik weer naar huis gegaan, om lekker wat te luieren!
En gister, zondag, ben ik naar de Perth Royal Show gegaan. Dit is een soort van agricultureel festival/kermis...(zie foto's) Heerlijk rondgelopen in de zon, en gelukkig niet verbrand!!
En nu is het alweer maandag, lekker een vrij dagje heb ik vandaag, en ik was net echt in een opruim/schoonmaakbui....haha heb mn hele kamer opgeruimd, schoongemaakt, gestofzuigd en nu zit de 2e lading was alweer in de machine...(die bui is nu alweer lang en breed over)
Verder doe ik het vandaag dus lekker rustig aan, ga zo nog ff buiten zitten, want het is eindelijk lekker weer! Waarschijnlijk de komende 2/3 dagen wordt het weer iets minder, maar daarna wordt het (hopelijk) eindelijk lekker warm! Ben er inmiddels wel aan toe!!

Hier de link naar de foto's (heb album 7 en 8 gister ge-upload): http://picasaweb.google.com.au/berden.esther

Dit was het dan alweer...tot de volgende keer :P

xx Esther

  • 28 September 2009 - 10:28

    Sarah:

    leuke foto's

  • 28 September 2009 - 10:46

    Pap:

    Ha Esther,

    leuke foto's maar wat moeten die Aussies met die gekleurde schapen? Zijn die cheap en kun je er mee bellen of bellen ze vanzelf?
    En ook weer een leuk verhaal.Wat betreft die backpackbag kijk eens op Nolensplein.nl of Marktplaats.nl (glapje) je weet maar nooit xxx Pap

  • 28 September 2009 - 10:51

    Marlou:

    Heeey Esther!!

    Wat fijn dat jij ook eindelijk wat zon gaat krijgen :D :D
    Wat zouden we zonder moeten..

    ik ga nu even de fotos kijken!

    xx

  • 29 September 2009 - 01:10

    Fleur:

    Hey chick!

    Hoe ist met jou? Sorry dat ik niet mail, maar ben frkn busy deze week, veel weg van kantoor.. Niet echt relaxt.. Ben je maandag nou ook vrij next week?

    Iig, mail waarschijnlijk morgen dan ben ik er weer!

    Kus

  • 09 Oktober 2009 - 12:48

    Tonny:

    Ha Esther,
    Nog maar 100 dagen!
    Geniet nog maar van de stage en de weekenden. Voor je het weet ben je al aan backpacken met Sanne!
    Groetjes !!

  • 13 Oktober 2009 - 20:04

    Sarah:

    waar is het verslag van afgelopen weekend?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 66818

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: