Regen, regen en een beetje zon! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Regen, regen en een beetje zon! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Regen, regen en een beetje zon!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 September 2009 | Australië, Perth

Bijna 3 weken verder…dus weer tijd voor een update! Ik heb inmiddels mijn laptop al weer zo’n 2 weken terug :D dus daar ben ik superblij mee!! Heb gewoon een wit toetsenbord en heb nix hoeven betalen en het enige wat anders is dan m’n ‘oude’ toetsenbord is dat er op alle letter-knopjes ook chinees-achtige tekens staan…nou ja daar kan ik wel mee leven hoor :P
Wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen drie weken…..
Donderdag de 27e ben ik bij Theo en Carol weesten eten om maar weer eens bij te kletsen want ik was al een tijdje niet bij hun geweest…natuurlijk was het eten weer te lekker met name het toetje ‘custard tart’…hmm
Vrijdags ben ik bij Karlijns huis (die toen al weg was) haar fiets gaan ophalen….voor maar liefst 40AUD heb ik een prachtige paars/witte fiets compleet met helm…jaja…die zijn hier namelijk verplicht…ben er nu wel aan gewend maar het blijft er belachelijk uitzien :P mss laat ik wel een keer een foto zien van dit belachelijke aanblik haha!!
In dat weekend heb ik niet zo heel veel gedaan… ben zaterdags naar Harbour Town gegaan waar ik nieuwe all stars heb gekocht voor maar € 35,- en vast 2 handdoeken voor mijn reis en zondag heb ik een beetje de fiets uitgetest, maar vanwege al die regen (die ik nu echt moe ben) heb ik maar een klein stukje gefietst.
Maandag de 31ste kwam mijn begeleidster van school…beetje over m’n stage gepraat en daarna kwamen er zo’n 8 mensen van andere bedrijven om stageplaatsen te ‘werven’. Gelukkig was ook Iris aanwezig want anders zou het wel heel saai zijn :P Daarna op kosten van school met al die mensen weesten lunchen wat me heerlijk smaakte ;) Altijd eigenlijk als iemand anders voor je betaald haha!! Daarna zijn Iris, Daphne (begeleidster) en ik richting stad gegaan waar we wat hebben rondgelopen en nog wat koffie/thee + gebak hebben gehad…Daarna zijn we nog ff wat gaan drinken bij een bar waarna we weer afscheid namen en iedereen richting huis ging.

De rest van de week weer aan mijn stageopdrachten en zo gewerkt en in het weekend ben ik op zoek gegaan naar een backpackbag en een slaapzak en zo…De slaapzak heb ik vast binnen, nu de backpack nog … maar pff die zijn wel duur hoor…dus ben nu research aan het doen waar ik de goedkoopste kan kopen haha!! Ook heb ik de eerste souvenirtjes al gekocht ;) en die ga ik wsl samen met mn koffer en mn warme kleren per boot naar huis sturen…dat duurt wel zo’n 2-3 maanden…dus mss moeten jullie straks allemaal wachten op jullie souvenirs :P
Zondag 6 september was het hier vaderdag…nou denkt iedereen…vaderdag…dat is toch in juni…ja dacht ook dat dat overal hetzelfde was, maar niet dus…omdat het dus vaderdag was, was ik door Theo en Carol uitgenodigt voor een vaderdagbrunch en dus zondags rond een uur of 11 zaten we (samen met Robert en Fiona) aan de bbq :D worstjes, gebakken ei, spek en een heleboel fruit als ontbijt dus…dat was zeker niet verkeerd. Daarna maar weer eens een Australian Football wedstrijd gekeken (het seizoen is gelukkig bijna over :P) en toen hop in de auto richting Robert en Fiona voor koffie/thee en gebakjes want ook Fiona’s ouders, opa & oma en broer kwamen die richting op. Dat was wel gezellig en rond een uur of 5 werd ik weer door Theo en Carol naar huis gebracht.

Afgelopen week heb ik natuurlijk ook weer gewoon stage gelopen, maandag begon de kaartverkoop van Oktoberfest (9 oktober)…een feest op het sportveld met 5000 studenten :D dat word dus een dolle boel!! Gelukkig heeft Reema, mijn huisgenootje voor mij (en Iris) een kaartje kunnen kopen, want vorig jaar was het al binnen 6 uur uitverkocht! En ipv dat we vrijdag naar de bar gingen..gingen we deze keer donderdag :P haha. Het had al de hele tijd geregend en toen ik dus op mijn fietsje richting bar ging reed er net bij een grote plas een dikke 4-wheel drive voorbij…3x raden… ik was dus (ondanks dat het op dat moment eindelijk droog was) zeik nat!! Best koud…maar gelukkig hebben ze overal van die terrasverwarmers, dus tegen de tijd dat ik weer naar huis ging was ik wel weer zo’n beetje droog. Alleen begon het toen weer te gieten, maar ik ben gelukkig door een collega naar huis gebracht, zijn auto was groot genoeg voor mij en mijn fiets ;)
Deze week heb ik ook samen met Jan vast ons hostel voor eind december geboekt want alles zit al zo’n beetje vol! Ik heb dus ook voor mezelf bedacht dat ik tot 27 december in Cairns wil blijven, dan terug vlieg naar Sydney waar ik tot 5 januari de toerist ga uithangen samen met Jan. De laatste 11 dagen heb ik nog niet gepland, maar dat komt allemaal wel goed!!

Zaterdag ben ik maar weer eens richting Perth city gegaan om verder te zoeken naar een backpackbag…maar heb er nog geen gekocht…wil nog wat meer research doen ;)
Ook ben ik gisteren samen met mn huisgenoot Omar naar een verjaardag van een meisje geweest dat hij weer via een vriendin van hem kent die 21 werd. Het was een ‘bling bling’-party dus hij ging in stropdas en ik in een rokje :P haha! De rest van de feestgangers kwam compleet in gala-jurk haha! Het was een gezellig feestje, en heb weer veel nieuwe mensen leren kennen :D
En nu is het alweer zondag 13 september…time flies when you’re having fun!! Nog maar iets meer dan 4 maanden (om precies te zijn, 4 maanden en 4 dagen) ben ik al weer thuis in ons te koude kikkerlandje!!
Vandaag was het ook eindelijk lekker weer, dus heb een groot deel van de dag buiten gezeten, waardoor het resultaat is dat ik na 1 dag zon al ben verbrand :P haha heb eindelijk wat kleur :D jeuj!!!!

Nou dat was het weer voor nu...heb voor volgende week al allerlei leuke dingen voor de boeg, maar die vertel ik jullie wel in mn volgende blog!!

Verbrande groetjes vanuit het nu wel een beetje zonnige Perth!!

xx Esther

Ps. Ik heb nu ook skype: esther.berden, dus als iemand zich verveeld voeg me maar toe of zo!

  • 13 September 2009 - 10:23

    Judith:

    Haha zo'n douche van een auto heb ik ook een keer gehad, niet leuk! Maar toch wel een beetje grappig :P
    Verder is het weer veel uitgaan en weinig werken volgens mij, maar zo hoort het ook :P
    Ben nu al erg benieuwd naar de souvenirtjes, kun je die van mij niet in je gewone bagage meenemen ;)
    xx

  • 13 September 2009 - 11:31

    Tonny:

    Ha Esther,

    Stuur mijn souvenirtje maar met het vliegtuig! Ik vind het zielig voor die wombat als hij 3 maanden in je koffer op een boot zit! :P

    Het "skypen" was trouwens erg gezellig afgelopen vrijdag!

    tot gauw


  • 13 September 2009 - 22:38

    Fleur:

    Sow, eindelijk iets leuks om te lezen op mijn maandag morgen :P toch weer 10 min verder hahaha! Hoe gaat t? Leuk weekend gehad?

    Tot op de mail!

  • 14 September 2009 - 10:33

    JuleZ:

    Es, die foto van jou en je helm wil ik wel s zien :P Miss kan ik je dan een foto terug geven, ma voorlopig nog niet. Heb ff gekeken, mnr heeft geen hyves/facebook/ook maar iets..
    Echt een super leuk verhaal, ben blij voor je dat je het eindelijk wat meer naar je zin hebt!!

    Dikke Kus!!

  • 20 September 2009 - 10:02

    Piet En Erna:

    Hoi Esther,
    Wij zien dat je je helemaal aanpast aan de mentaliteit van Down Under laat maar waaien we komen er wel. Geniet maar. We willen je het allerbeste wensen en een heel prettige verjaardag in de vreemde. We halen het wel in als je wat dichterbij bent.
    Het feest zal wel weer een barbecue worden en een bezoek aan weer een bekende kroeg. We volgen het wel.
    Groetjes,
    Piet en Erna

  • 20 September 2009 - 18:43

    Riek:

    Esther,
    ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag a.s. dinsdag. 23 jaar, ik weet nog hoe dat was. Soms lijkt het of ik het zelf nog ben.
    Ik moet zeggen dat ik je verhalen niet heb gevolgd maar het klinkt allemaal erg aangenaam.
    Volgens mij ben je alweer over de helft van je tijd. Dus geniet ervan het zo weer afgelopen. Dit soort grote trips maak je niet vaak. Doe de Berden familie daar de groeten van ons. Het gaat je goed en tot ziens.
    Riek

  • 22 September 2009 - 09:28

    Kris Berden:

    Esther! Van harte gefeliciteerd!! (Wie wil z'n verjaardag nou niet in Australie vieren....!)
    Het klinkt heel goed allemaal! Hier begint het alweer overduidelijk herfst en winter te worden..brr! Dus geniet die 4 maanden maar goed van de zon want je weet waar je in terecht komt als je terug bent! Geniet er nog van! Groeten aan Theo en Carol en een hele fijne verjaardag!

  • 22 September 2009 - 13:26

    Femke:

    Haai Esther!

    Gefeliciteerd met je bday! hopelijk dat die zon een btje aanhoud daar! hier is het al fijn herfst aan het worden... dus tja welke volgorde is beter ;)

    Groetjes
    Femke

  • 22 September 2009 - 20:31

    Fam. Verheij:

    Hoi Esther,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Ik ga ervan uit dat je gisterenavond de hele avond Limburgse vlaaien hebt staan bakken om te trakteren (wij houden die uiteraard nog te goed) dus laat je vandaag maar eens goed verwennen. We volgen je weblog regelmatig. Het is leuk om je belevenissen te lezen!
    Groeten vanuit het levendige Weert en de groeten daar aan de familie,

    Koen, Ilse, Luuk, Arjan en Petra

  • 22 September 2009 - 21:02

    Toine:

    Ik lees in al die berichten dat je vandaag jarig bent.
    Van harte dus ook vanuit het centrum van de wereld: Venlo

    Groet

    Toine

  • 23 September 2009 - 16:40

    Frans En Diny:

    Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. In plaats van een verrassing voor jou had de post vandaag een verrassing voor ons. Tot onze verbazing kwam het pakje dat voor jou bestemd was weer terug. Het adres zou niet goed zijn!!!! Hoe kunnen de kaarten dan wel aankomen??? Wat een pech.
    Jammer, maar helaas!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 66801

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: