Regen, Alcohol, Muresk & Kangoeroes - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Regen, Alcohol, Muresk & Kangoeroes - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Regen, Alcohol, Muresk & Kangoeroes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Juli 2009 | Australië, Perth

Hej allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het niet zo zonnige Perth. Ik zal verder gaan waar ik de vorige keer ben geeindigd. Het weekend na mijn vorige berichtje, ben ik zaterdag overdag naar Carousel Shopping Centre gegaan...wow dit is echt te groot :D en niet lastig om in te verdwalen...Helaas heb ik nix gekocht, en vooral mn ogen uitgekeken. 'S avonds ben ik bij Theo en Carol gaan eten. Ook Fiona en Robert waren weer van de partij en samen hebben we 'roasted lamb' gegeten, met geroosterde aardappelen, wat groenten en als toetje een te lekkere taart met een hele machtige vulling (geen idee hoe het heet) en vers fruit bovenop....hmm...daar kunnen de limburgse vlaaienbakkers nog wat van leren ;) Na dit heerlijke dinertje, ben ik richting Northbridge gegaan om met Karlijn en Iris te party'en in 'the Deen'. Het was weer erg gezellig :D
Zondag heb ik vrij weinig gedaan...beetje films gekeken op mn laptop, de was en verder wat gehangen op de bank.

De (werk)week erna was weer een beetje hetzelfde als de rest van de weken, al ben ik nu echt begonnen met mijn project. Het opzetten van een 'Quality Management Manual'. Donderdags nog ff na het werk naar het Carousel Shopping Centre geweest voor een outfit voor vrijdag.

Vrijdag 3 juli had ik namelijk een feestje bij een collega. Het was een 'alcohol-party'. Dit betekende dat het een soort van tupperware-party was, maar ipv met plastic bakjes, met flessen sterke drank. Ook hadden ze een vodka-punch, dus een geslaagde avond. Ben blij dat ik daar kon blijven slapen. Zaterdag overdag dus vooral bij moeten komen van die avond en 's avonds richting Karlijn gegaan, om daarna weer naar Northbridge te vertrekken. Wederom een geslaagde avond met niet te veel alcohol (voelde de alcohol van de dag daarvoor namelijk nog). Zondag weer bij moeten komen, en ff met mam gebeld. Het is toch wel raar om te bellen, heel anders dan msn, en kreeg spontaan een beetje heimwee :O Dit was gelukkig snel over en voel me nu weer helemaal op mn plekje hier :D

Deze week is het weer gelukkig iets beter, al viel de regen vanochtend weer met bakken uit de lucht...Het is echt raar, want het regent hier zoveel, terwijl ze zeggen dat het nu pas zo'n 25% heeft geregend van wat het zou moeten regenen...Ook vertelde ze me dat het hier in 3 maanden net zoveel regent als in Melbourne in het hele jaar (en dat het daar bijna iedere dag regent :S) Verder ben ik gisteren met een collega naar Muresk geweest. Dit is een andere campus van Curtin, ongeveer 100km hier vandaan. Vooral gepraat over water en zo, want ze hebben vorig jaar een nieuw systeem daar aangelegd.
Op de terugweg zijn we gestopt in Bakers Hill. Dit plaatsje is erg bekend om z'n lekkere pie's en dat kan ik beamen :D Hmm...lekker een pie met kip gegeten, dit is echt aan te raden...ik zal eens googlen of ik een recept voor jullie kan vinden :P
Ook zijn we ff een omwegje gaan maken naar een dam, het water stond zo'n 7/8 meter lager dan normaal, dus daaraan is echt te zien dat het te weinig geregend heeft. Wat een echte mijlpaal was tijdens dit tripje is dat ik mijn eerste (wilde) kangoeroes heb gezien, maarliefst 5!! Helaas had ik net op dat moment mn camera in de hand (wel bij), dus jullie zullen me op mn woord moeten geloven ;) Wel heb ik een foto gemaakt van een groene papagaai. Ook zag ik nog een zwart met roze (of was het rood) en een grijs met roze, maar deze vlogen te snel voorbij om vast te leggen op de gevoelige plaat.

En nu is het alweer donderdag, ben ff aant kijken wat voor weer het dit weekend wordt (wsl regen) want ik heb echt zin om wat actiefs te gaan doen....al weet ik nog niet helemaal wat ;)

Nou ja, 't Komt Allemaal Goed, zoals ze in Breda zeggen ;) en ik houd jullie op de hoogte!!!!

xx vanuit het regenachtige Perth (al schijnt op dit moment de zon)

  • 09 Juli 2009 - 04:12

    Fleur:

    TAART!!!! IK WIL OOK TAART :p damn it! ..

    lol, zit je me hier op stage een beetje lekker te maken ms. Berden!

    pffff

  • 09 Juli 2009 - 10:27

    Michelle:

    Essie!
    leuk om weer es ee nverhaal van je te lezen :D
    ik ben echt jaloers man, ik wil ook naar aussie!!
    NL is momenteel niet veel beter qua weer hoor, het regent hier nou ook al weer 3dagen ofzo :( (al was het weer daarvoor suuuperr lekker :P)
    xxxx

  • 09 Juli 2009 - 10:58

    Pap:

    Ha Esther,
    idd weer een leuk en uitgebreid verhaal. En omdat ik toch flink aan het sporten ben wil ik die taart en pie ook wel eens proberen, zodat ik weer de nodige energie in me opneem. Dus regel maar eens een mooie recept (en iemand die het kan en wil bakken).
    Voor wat betreft het weekend, lijkt me wel verstandig om eens iets actiefs te gaan doen, lees tot nu toe alleen maar uitgaan en alcohol als weekend-aktiviteit :)Anders wordt het te eentonig.

    xxx Pap

    P.s. Voel je je nu je kennis gemaakt hebt met die kangoeroe's nog meer een Aussie?

  • 09 Juli 2009 - 19:31

    Margriet:

    Hey Esther!

    Leuk iets van je te lezen :). Gelukkig heb je het daar naar de zin :d, maar jammer van de regen natuurlijk :(... Als ik nog es een goedkoop ticket kan vinden, kom ik je wel opzoeken daar in Perth ;)...

    Liefs,

    Margriet

  • 09 Juli 2009 - 20:50

    Toine:

    Pas op dat al die alkohol je niet naar het hoofd stijgt daar "down under", want jij weet het misschien niet meer, maar je hangt daar constant ondersteboven.

    Groet Toine

  • 10 Juli 2009 - 08:16

    Marlou:

    Esther! haha ja was zeker wel even fijn, al die luxe :P

    Maar dat t zoveel zou regen daar verbaas ik me wel over! :O Ik dacht dat wij hier alleen met regen te maken zouden krijgen! Maarja ik leef met je mee.. ;)

    Iig eet-ze nog met al die pies en taarten daar! En spreek je laterrrr xx Marlou

    BTW: heb je ook ergens fotos? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 66787

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: