Uitgaan, stappen en bier!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu Uitgaan, stappen en bier!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Berden - WaarBenJij.nu

Uitgaan, stappen en bier!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juni 2009 | Australië, Perth

Ik dacht zo...tijd voor een nieuw berichtje vanuit Perth.
Woon nu bijna 2 weken in East Victoria Park, en het bevalt me hier goed! Het is hier lekker rustig en ook stukken dichterbij, ongeveer 25 minuten lopen richting de uni, dus dat is goed te doen. Ben nog wel opzoek naar een fiets, want dat gaat nog sneller ;)

Mn weekends, wat heb ik de afgelopen 2 weekends gedaan...ff denken hoor!
Het weekend van 13 juni was het weekend in de week dat Matthew hier was. Zaterag overdag zijn we met Carol richting het winkelcentrum gegaan waar we lekker hebben geluncht en wat hebben rondgewandeld. 's avonds zijn we eerst naar een football wedstrijd van robert gaan kijken, waarna we zijn gaan stappen met een aantal van Matthews vrienden en ook Robert en Fiona kwamen na de football wedstrijd nog. Rond half 3 lagen we in ons bed en zondags ben ik met Carol en Matthew naar de Freemantle market geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken, en ga zeker nog een keertje terug. Omdat Carols 'Turbo Cooker' eindelijk was gekocht in die week hebben we aardig wat keren roast gegeten, dus zo ook zondag. Een vriend van Matthew werd uitgnodigd, en zo zaten we lekker met zn 7en te eten. Na dit eten zijn we nog een biertje gaan drinken bij Little Creatures, dit was vroeger een krokodillenfarm en is nu een bierbrouwerij, met superlekker bier: Pale Ale. Hierna ben ik door Matthew naar mn nieuwe onderkomen gebracht, en omdat ik kapot was ben ik zo ongeveer rechtstreeks mn bed in gedoken, want de dag erna moest ik natuurlijk weer werken. Hele week gewerkt, vooral veel aan mn verslagen, maar ben ook nog een paar keer met een collega op pad geweest naar andere gebouwen op de campus. Niet interessant genoeg om te noemen. Karlijn is nog een keertje langsgekomen voor een drankje, maar omdat ons werk zo vermoeiend is :P hebben we er geen latertje van gemaakt ;)

Het weekend daarentegen was een succes! Vrijdag ben ik na het werk richting Harbour Town geweest, dit is een groot outlet winkelcentrum :D Ze hebben hier All Stars voor maar 40 euro...dus denk dat ik binnenkort weer terug ga om een een paar aan te schaffen ;) Ook hebben ze hier te lekkere noodles (die hebben ze trouwens hier overal) :D
Zaterdag overdag heb ik niet veel gedaan, een beetje geinstalleerd hier en mn foto's opgehangen (resultaat zet ik binnenkort online). 'S avonds ben ik met Karlijn en Iris richting Norhtbrigde gegaan, lekker weesten stappen bij 'The Deen'. Flink gedanst en rond 3 uur was ik weer terug in mn kamertje. Zondag zouden we naar een jungle-party gaan bij Iris op de uni maar nadat Karlijn en Iris erachter kwamen dat dit een metallica party was, hebben we onze plannen maar gewijzigd en zijn we weer richting Northbridge gegaan. Dit keer naar 'The Shed', een Ierse pub achtig iets waar we pitchers hebben besteld voor 10 AUD :D Daarna richting een Egyptisch restaurant gegaan, om een waterpijp te roken....ik heb 2 hijsjes geprobeerd, en het was niet eens zo vies, misschien volgende keer weer. Omdat we de dag ervoor hadden gezegd (midden in de nacht) dat we de dag erna terug zouden komen, omdat het dicht was, kregen we bij aankomst 'lekkere' egyptische koffie...jakkie...dat spul was echt te goor...kregen er ook nog wat gebakjes bij en toen konden we gaan waterpijpen haha! Uiteindelijk nog egyptische thee gekregen en niet hoeven af te rekenen, dus dat was wel ideaal!! Daarna wilde we ergens een dansje gaan wagen, maar dat is op zondag blijkbaar best lastig :( Toen maar weer naar Rosie O'Gradies gegaan (geen idee of je dat zo spelt) en daar nog een biertje gedronken. Inmiddels was het zo rond 8 uur en waren alle andere aanwezigen behoorlijk dronken...na drankje zijn we dan ook weer gegaan en hebben we halverwege richting de bussen nog wat chinees gegeten....tis echt te lekker overal en te goedkoop :D Omdat Karlijn en ik nog bijna een uur moesten wachten op de bus, zijn we maar richting huis gelopen, tot het punt waar onze wegen de andere kant op gingen en ik na 1 minuut wachten al met de bus richting my place kon gaan. Een geslaagd weekend al zeg ik het zelf!!

Hierna kwam weer een lange week werken, en nu is het weer weekend!! Kwam er net achter dat de cijfers van mn toetsenbord het niet meer doen, en ook caps lock en tab, maar denk dat ik morgen richting computer winkel ga om dit te laten fixen...als dat niet lukt, dan vraag ik de IT mannen op het werk wel, want met een schermtoetsenbord werken is echt zwaaaaaar irritant.
Dit ff tussendoor :P

Verder ga ik dit weekend maar eens braaf bij Theo en Carol eten, heb er wel zin in, want dat betekent dat ik niet hoef te koken ;) haha!! Verder heb ik nog niet echt plannen, want de weersvooruitzichten zijn niet zo heel positief, al wordt het toch echt tijd om eens flink de toerist uit te hangen...Maarja, komt goed!! Ik houd jullie op de hoogte!

Dit was het weer voor nu!

xx Esther

  • 26 Juni 2009 - 14:45

    Sander:

    Hey Esther,
    Ik zie het al weer: je weekenden zijn echt leuk! Het weer van het weekend niet positief...??? Tja, had je maar in NL moeten blijven :) Hier mogen we zeker niet klagen: 25 a 30 graden en veel zon. Heb vandaag, vrijdag, dus ook maar lekker vrijgenomen om ook te genieten. Jij nog veel plezier en geniet van de mooie tijd daar Downunder.
    Groet, Sander

  • 26 Juni 2009 - 15:46

    Pap:

    nou, nou . . . pas 2 weken in East Victoria Park en nu al alle goede normen en waarden aan de kant gezet zoals: niet te veel eten, geen bier drinken, geen waterpijp roken, niet te laat naar bed en vooral niet te vroeg op. Deed je hier nooit??
    Maar alle gekheid op een australisch stokje, het klinkt weer prima, ben bijna jaloers op je en ik denk dat ik ook maar weer ga studeren, je bent er tenslotte nooit oud genoeg voor.
    Groeten aan ozze Tej en de rest van de fam.

    Pap & Mam

  • 28 Juni 2009 - 14:40

    Jan Tilmans:

    Hej Esther,
    Wel jammer van het weer zeg, maar dat zal de pret niet drukken zo te lezen. Veel succes en plezier daar!

    Groetjes Jan

  • 28 Juni 2009 - 23:06

    Fleur:

    hey

  • 01 Juli 2009 - 06:52

    Tonny:

    Ha Esther,
    Nog maar 199 dagen...
    Groetjes,
    xxx

  • 03 Juli 2009 - 15:53

    Linda:

    Ha Esther!

    Als ik dat zo allemaal lees heb jij geen klagen daar. Het bevalt je geloof ik wel...ik denk dat ik ook maar weer 20 wil zijn maar ja, helaas zal dat wel niet lukken!
    Hier is 't in ieder geval bloedje heet, niet normaal als je al zucht krijg je 't al warm. Maar ja, we wilde zomer en nu hebben we ook ECHT zomer!!! Wens je nog veel plezier etc. etc. en tot de volgende keer maar weer...
    groetjes van ons allemaal en al helemaal van Lars en Sven.....

  • 07 Juli 2009 - 19:31

    Hans Berden:

    Hee Esther,
    Lees dat je de buurt wel echt aan het verkennen bent. Tip, ga eens met zo'n mini catamaran zeilen op de swan river ( als ze die nog verhuren ). Erg speedy maar good fun. Weet niet of een sportster bent maar wel geinig om te doen en kan iedereen.
    Hoorde zaterdag op ons feest dat je nog plannen hebt om naar het oosten te gaan na je stage.
    Carpe Diem en terecht.
    Have fun,
    Groeten,

    Marij en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2078
Totaal aantal bezoekers 66779

Voorgaande reizen:

20 Juni 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreis 2012

30 Mei 2009 - 17 Januari 2010

Stage Curtin University

05 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Stage Plaza Resort Bonaire

Landen bezocht: